    From: the_foe <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotolab odmówił zrobienia odbitek
    Date: Wed, 04 Mar 2015 20:44:13 +0100

    W dniu 2015-03-04 o 19:37, twistedme pisze:
    > Tak, też się z tym spotkałem. Żona poprosiła, żebym jej zrobił fotki do
    > dowodu, bo powiedziała, że u mnie może wybrzydzać do woli :) Niestety,
    > też mi odmówili wydruku w 2 zakładach.
    >
    > pozdro

    tylko taki zysk, ze dowiedziałem się ze w listopadzie zmieniono,
    specjalnie pod nowe dowody zasady zdjęc biometrycznych. Nowe zasady
    zostały sporządzone przez... Krajowy Cech Fotografów! WTF? Nawet tu
    lobbing? Najlepsze jest to, ze nowe zasad trudno znalezc bo na
    oficjalnych stronach mswia sa jeszcze stare (
    https://www.msw.gov.pl/ftp/pdf/plakat_nowe_zdjecia_d
    o_paszportu.pdf lub
    http://tinyurl.com/nwrfebs). Nota bene te nieaktualne zasady sa wciaz
    aktualne w krolestwie biometrii czyli USA. CO zrobił "cech"? Zawezil
    miejsce na oczy o połowę (z 10 mm do 5 mm). Pan z fotoloabu z niekrywana
    radoscia wytlumaczył mi, ze dzieki temu wiekszosc zdjec z internetowych
    szablonów juz nie bedzie spelniac nowych norm.

    --
    @foe_pl