  • 11. Data: 2015-03-05 08:32:54
    Temat: Re: fotolab odmówił zrobienia odbitek
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 04.03.2015 o 19:26, the_foe pisze:
    > wysłałem pliki przez internet przychodze odebrac odbitki a tu pan
    > grzecznie pokazuje mi zastrzezenie napisane na sciennym cenniku, ze nie
    > wywołują zdjęć "które mają znamiona zdjęć dokumentowych". No cóż, jego
    > firma, on tam rządzi, choc na stronie niczego takiego nie było. Tyle, ze
    > on z absolutną pewnościa w głosie przekonywał mnie, ze zaden fotolab mi
    > tego nie wywoła. No chyba, ze w cenie usługi zdjęc do dokumentów. Prawda
    > to?

    Normalna komuna. W dawnych niesłusznych czasach to samo było w punktach
    xero. Poszedłem odbić nuty, nastałem się w kolejce, a oni mi, że to
    utwór i wymaga jakiegoś zatwierdzenia czy zgody. Poszedłem do innego
    punktu i bez marudzenia zrobili.
    Może zapytaj o podstawę prawną?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 12. Data: 2015-03-05 08:52:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    the_foe napisa?(a):

    > tylko taki zysk, ze dowiedziałem się ze w listopadzie zmieniono,
    > specjalnie pod nowe dowody zasady zdjęc biometrycznych. Nowe zasady
    > zostały sporządzone przez... Krajowy Cech Fotografów! WTF? Nawet tu
    > lobbing? Najlepsze jest to, ze nowe zasad trudno znalezc bo na
    > oficjalnych stronach mswia sa jeszcze stare (

    Zobacz tu: http://www.fotograf.org.pl/dowody_osobiste_/

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 13. Data: 2015-03-05 10:07:03
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 05.03.2015 o 08:52, januszek pisze:

    > Zobacz tu: http://www.fotograf.org.pl/dowody_osobiste_/

    Patrzę na te wzory masek i widzę, że wymiary podali tylko formatu
    zdjęcia. Nie jest podana szerokość paska na oczy, na jakiej ma być
    wysokości itp. Czy w tym ministerstwie sami debile są? Trudno zatrudnić
    kogoś co umie zwymiarować rysunek? Nie wspomnę już, że nie podaje się
    milimetrów i inne błędy.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 14. Data: 2015-03-05 10:10:09
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 05.03.2015 o 08:52, januszek pisze:
    > the_foe napisa?(a):

    > Zobacz tu: http://www.fotograf.org.pl/dowody_osobiste_/
    >
    > j.

    Ciekawe co z prawidłowym kierunkiem patrzenia, jak ktoś ma zeza;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 15. Data: 2015-03-05 13:52:33
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 04.03.2015 o 21:41, the_foe pisze:

    > no własnie takie przesłałem i pokazaono mi drzwi.

    Idź tam gdzie mają maszyny i można samemu wydrukować. Oczywiście plik
    musisz przygotować sam. Dwa dni temu właśnie przerabiałem. Skończyło się
    w Rossmanie, koszt 1zł. A nie 20-30 u cwaniaczków. W fotojokerze m.in
    zaproponowali taką 'usługę'.

    marcin

  • 16. Data: 2015-03-05 13:54:21
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 04.03.2015 o 21:28, d...@v...pl pisze:

    > Jak wyślesz formatkę np 10x15 ze złożonymi na niej zdjęciami , to większość labów
    je wykona, nie wnikając, ale też nie interesując się czy spełnią wymogi zdjęć do
    dokumentów.Twój problem co sobie z tego wytniesz. Jeżeli wyślesz pojedyncze zdjęcie i
    zażyczysz sobie format paszportowy- to zapłacisz jak za zdjęcia paszportowe.
    > Proste i oczywiste.

    Ani oczywiste, ani proste. Wywołanie zdjęcia to tyle samo roboty,
    niezależnie co na nim jest. Zwykłe cwaniakowanie i próba żerowania na co
    mniej ogarniętych ludziach.

    marcin

  • 17. Data: 2015-03-05 13:57:30
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 04.03.2015 o 20:44, the_foe pisze:
    > Pan z fotoloabu z niekrywana
    > radoscia wytlumaczył mi, ze dzieki temu wiekszosc zdjec z internetowych
    > szablonów juz nie bedzie spelniac nowych norm.

    Stanąłem na tle ściany pstryknąłem, raz wydrukowałem sam, raz w
    rossmanie. Pilnowałem tylko by wymiary zdjęcia były ok, żadne szablony,
    tabelki itp pierdoły. Nie było problemów ani z paszportem, ani z do.

    marcin

  • 18. Data: 2015-03-05 18:13:28
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-03-05 13:54, Chocobo wrote:
    [...]
    > Zwykłe cwaniakowanie i próba żerowania na co mniej ogarniętych
    > ludziach.
    E tam. Biali ludzie po prostu nie muszą rzeźbić w gównie dla 30 zł.

  • 19. Data: 2015-03-05 20:04:58
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-03-05 o 08:52, januszek pisze:
    > the_foe napisa?(a):

    > Zobacz tu: http://www.fotograf.org.pl/dowody_osobiste_/
    >
    > j.

    widziałem, tylko nei wiem, czy to są zalecenia czy prawo. Bo na stronach
    mswia wciaz jest plakat po staremu, czyli głowa 31-36mm a oczy miedzy
    20-30 mm. Zrobiłem zdjęcia wg wytczynych ze strony mswia a okazuje sie
    ze to juz nieaktualne...

    --
    @foe_pl

  • 20. Data: 2015-03-05 20:41:54
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 04/03/2015 19:54, 2late wrote:
    > W Anglii nie mozesz nawet w zwyklym punkcie ksero wydrukowac / skopiowac
    > / skanowac w kolorze paszportu, pieniedzy, dyplomow, certyfikatow i
    > innych oficjalnych dokumentow.

    chyba sie pomyliles ...

    B.