  • 11. Data: 2011-10-02 23:19:53
    Temat: Re: fotka z radaru SM - dwa auta i kreski winy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-30 12:08, em.er pisze:
> [...]
    > stronie www takie zdjęcie jest nieważne, nie można stwierdzić kto przekracza
    > prędkość. To mi przysłali nowe zdjęcie, z kreskami przed i za jednym autem, ze
    > stwierdzeniem że te kreski oznaczają kto przekraczał prędkość. Fotoradar
    > Multanova 6f. Czy takie kreski mają moc? Nie chodzi o wykręcenie się od mandatu,
    > ale jestem wręcz na 99.9% przekonany że osoba jadąca tym autem nie mogła
    > przekroczyć prędkości. Jestem gotów iść do sądu - pytanie czy taki radar sam
    > sobie kreski stawia - czy będą w stanie udowodnić kto ile jechał?

    Wiązka radarowa jest tam dość wąska, więc zmierzona raczej była prędkość
    auta w środku kadru.
    No ale wiadomo - pewności nie masz.

    Co do niepłacenia - jak SM nie chce po dobroci, to po prostu odmawiasz
    przyjęcia mandatu (tzn. wskazujesz kierującego i kierujący odmawia
    przyjęcia mandatu za przekroczenie prędkości).
    Do odmowy dołączasz wyjaśnienie gdzie podajesz przyczynę odmowy, że
    zarzucanego Ci wykroczenia nie popełniłeś, a dowód w postaci zdjęcia
    jest zły bo są na nim dwa samochody.

    W tym momencie większość mandatów leci do kosza jeszcze w SM.
    Bo straż miejska zainteresowana jest tylko mandatami które kierowca
    przyjmie, bo wtedy kasa trafia do gminy. Jak sprawa trafi do sądu, to
    strażnik musi przygotować całą dokumentacje, a nawet jak sąd ukarze
    kierowcę grzywną, to kasa nie trafia do gminy, a do skarbu państwa.

    Jeżeli sprawa trafi do sądu, to w przypadku jak zostaniesz uznany winnym
    to koszt postępowania w trybie nakazowym wynosi 50zł (ale sąd może Cię z
    niego zwolnić), grzywna teoretycznie dowolna, ale w praktyce nie
    słyszałem żeby ktoś w sądzie dostał więcej niż było na propozycji mandatu.
    Rozprawa w trybie nakazowym jest zamknięta (czyli bez stron i prawników).

    Mnie sąd za +2km/h ukarał naganą, bez grzywny i zwolnił z kosztów sądowych.
    U kilku znajomych (wracaliśmy z rajdu i FR natrzaskał sporo fot)
    skończyło się tak samo niezależnie od wielkości przekroczenia.

  • 12. Data: 2011-10-09 16:17:28
    Od: Forr <f...@i...pomin.pl>

    W dniu 2011-10-02 23:19, Tomasz Pyra pisze:

    > Mnie sąd za +2km/h ukarał naganą, bez grzywny i zwolnił z kosztów sądowych.
    > U kilku znajomych (wracaliśmy z rajdu i FR natrzaskał sporo fot)
    > skończyło się tak samo niezależnie od wielkości przekroczenia.

    Odwołałeś się, czy odpuściłeś?

    pozdr

  • 13. Data: 2011-10-09 16:52:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Forr" <f...@i...pomin.pl> napisał w wiadomości

    > Odwołałeś się, czy odpuściłeś?

    Musiałby mieć nie po kolei, żeby się odwoływać i ryzykować że inny sąd może
    mieć inne zdanie.

  • 14. Data: 2011-10-09 17:11:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-09 16:17, Forr pisze:

    > Odwołałeś się, czy odpuściłeś?

    Już dałem spokój, bo w sumie niczego już ode mnie nie chcą.
    A gdybym się odwołał, to już by się odbyła normalna rozprawa na którą
    musiałbym pojechać.

  • 15. Data: 2011-10-10 11:09:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 Oct 2011, Forr wrote:

    > Odwołałeś się, czy odpuściłeś?

    Od czego miał się odwoływać, od nagany?
    Miał żądać uniewinnienia przy dowodzie o złamaniu przepisów? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-10-11 00:21:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Od czego miał się odwoływać, od nagany?
    > Miał żądać uniewinnienia przy dowodzie o złamaniu przepisów? ;)

    Etam - dowód był do bani.
    Gdyby ktoś przeczytał moje wytłumaczenie, to pewnie by uznał że
    przekroczenia nie było, bo raczej nie ma siły - niedokładność pomiaru
    przewidzianą w danych technicznych urządzenia musieliby uznać na moją
    korzyść.

    Ale sąd nagany daje na odczepnego z automatu jako taki werdykt, że
    zawsze będzie dobry.
    Straż się może cmoknąć, bo ich racje sąd uznał w 100%, a raczej nikt z
    obwinionych się od takiego wyroku nie odwoła gdzie sąd już nic od niego
    nie chce.

  • 17. Data: 2011-10-11 00:43:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 Oct 2011 11:09:27 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Od czego miał się odwoływać, od nagany?
    > Miał żądać uniewinnienia przy dowodzie o złamaniu przepisów? ;)

    Fotoradar pracuje z błedem +- 3km/h.

    --