-
81. Data: 2015-09-25 23:53:35
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Fri, 25 Sep 2015 16:37:18 +0200, Cavallino napisał(a):
> W dniu 24.09.2015 o 22:16, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:25:20 +0200, Cavallino napisał(a):
>>
>>>> Pewnie większość producentów uczciwie (tzn. bez kantów w stylu VW) w tym
>>>> teście uzyskuje wynik taki jaki jest w katalogu i jak byś sobie przejechał
>>>> w ruchu o takiej charakterystyce jak testowy, to też byś zużył deklarowane
>>>> 4l.
>>>
>>> Przecież mówię, że taka charakterystyka jest do d...
>>
>> Ale ona jest obowiązkowa, narzucona przez UE.
>
> I?
No i jak chcesz na terenie UE sprzedawać swoje samochody, to musisz podawać
jej wynik.
>> Każdy sprzedawca samochodów ma obowiązek przejść ten włąśnie test i w
>> każdym ogłoszeniu podawać jego wynik.
>
> Ale nie ma zakazu podawania prawdziwych?
Obawiam się że może być.
Tzn. regulacja unijna nakłada obowiązek podawania zużycia paliwa zgodnie z
ich normą i to na pewno muszą zrobić w każdym materiale reklamowym.
Podawanie jakiś innych liczb to już może być nadużycie.
-
82. Data: 2015-09-26 15:58:32
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 25.09.2015 o 23:53, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Fri, 25 Sep 2015 16:37:18 +0200, Cavallino napisał(a):
>
>> W dniu 24.09.2015 o 22:16, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:25:20 +0200, Cavallino napisał(a):
>>>
>>>>> Pewnie większość producentów uczciwie (tzn. bez kantów w stylu VW) w tym
>>>>> teście uzyskuje wynik taki jaki jest w katalogu i jak byś sobie przejechał
>>>>> w ruchu o takiej charakterystyce jak testowy, to też byś zużył deklarowane
>>>>> 4l.
>>>>
>>>> Przecież mówię, że taka charakterystyka jest do d...
>>>
>>> Ale ona jest obowiązkowa, narzucona przez UE.
>>
>> I?
>
> No i jak chcesz na terenie UE sprzedawać swoje samochody, to musisz podawać
> jej wynik.
Wiadomo.
Ale czy to oznacza, że taka procedure jest w porządku, albo coś podobnego?
>
>>> Każdy sprzedawca samochodów ma obowiązek przejść ten włąśnie test i w
>>> każdym ogłoszeniu podawać jego wynik.
>>
>> Ale nie ma zakazu podawania prawdziwych?
>
> Obawiam się że może być.
> Tzn. regulacja unijna nakłada obowiązek podawania zużycia paliwa zgodnie z
> ich normą i to na pewno muszą zrobić w każdym materiale reklamowym.
Doprecyzuję - ale nie ma zakazu podawania RÓWNIEŻ prawdziwych danych w
tej samej tabelce?
-
83. Data: 2015-09-26 19:33:47
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 26 Sep 2015 15:58:32 +0200, Cavallino napisał(a):
> W dniu 25.09.2015 o 23:53, Tomasz Pyra pisze:
>> Obawiam się że może być.
>> Tzn. regulacja unijna nakłada obowiązek podawania zużycia paliwa zgodnie z
>> ich normą i to na pewno muszą zrobić w każdym materiale reklamowym.
>
> Doprecyzuję - ale nie ma zakazu podawania RÓWNIEŻ prawdziwych danych w
> tej samej tabelce?
Ale jakich prawdziwych ?
Nie ma prawdziwych, sa moje, twoje, z konkretnej trasy ...
J.
-
84. Data: 2015-09-26 22:43:32
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: janusz_k <J...@o...pl>
W dniu 2015-09-25 o 19:43, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mu3v3n$980$...@s...aioe.org...
>
> W dniu 2015-09-24 o 22:05, Ghost pisze:
>>
>>
>> Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:mu1f98$r6l$...@s...aioe.org...
>>
>> W dniu 2015-09-23 o 08:10, Ghost pisze:
>>
>>>>> Ale gdyby jełopy wykrywali zwykłą jazdę a nie test, takie przypadkowe
>>>>> wykrycie byłoby nie do uzyskania.
>>
>>>> Ale w zwykłej jezdźie by nie przeszedł testu, bo zanim by wykrył że to
>>>> test
>>
>>> Jakie wykrył, że test, skoro miałby wykrywać, że "zwykła" jazda?
>> No i smorodziłby ponad normę a tu test mamy, tylko silnik o tym
>> jeszcze nie wie :)
>> Zauważ że od razu testu nie wykryje, tylko po iluś tam krokach.
>
> Misiek, kuźwa, miałby _WYKRYWAĆ_NORMALNĄ_JAZDĘ_, więc test byłby
> domyślnie, a nie po krokach. Prościej nie potrafię.
>
Ale wtedy auto się nie nadaje do jazdy :) dlatego robią odwrotnie
niż ty kuźwa misiek myślisz.
--
Pozdr
Janusz_K
-
85. Data: 2015-09-26 23:27:41
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: "Ghost" <g...@e...com>
Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mu701j$n38$...@s...aioe.org...
W dniu 2015-09-25 o 19:43, Ghost pisze:
>
>
> Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mu3v3n$980$...@s...aioe.org...
>
> W dniu 2015-09-24 o 22:05, Ghost pisze:
>>
>>
>> Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:mu1f98$r6l$...@s...aioe.org...
>>
>>>> Jakie wykrył, że test, skoro miałby wykrywać, że "zwykła" jazda?
>>> No i smorodziłby ponad normę a tu test mamy, tylko silnik o tym
>>> jeszcze nie wie :)
>>> Zauważ że od razu testu nie wykryje, tylko po iluś tam krokach.
>
>> Misiek, kuźwa, miałby _WYKRYWAĆ_NORMALNĄ_JAZDĘ_, więc test byłby
>> domyślnie, a nie po krokach. Prościej nie potrafię.
>
>Ale wtedy auto się nie nadaje do jazdy :)
Bezedura.
>dlatego robią odwrotnie
>niż ty kuźwa misiek myślisz.
Wszyscy wiemy jak robią, skoro tu już tyle linków podano. A robią "wulgarnie
trywialnie" i dlatego ich złapali.
Ale rozumiem, ze wreszcie załapałeś co znaczy wykrywanie "normalnej jazdy"?
-
86. Data: 2015-09-27 00:18:14
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 26 Sep 2015 15:58:32 +0200, Cavallino napisał(a):
> W dniu 25.09.2015 o 23:53, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Fri, 25 Sep 2015 16:37:18 +0200, Cavallino napisał(a):
>>
>>> W dniu 24.09.2015 o 22:16, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:25:20 +0200, Cavallino napisał(a):
>>>>
>>>>>> Pewnie większość producentów uczciwie (tzn. bez kantów w stylu VW) w tym
>>>>>> teście uzyskuje wynik taki jaki jest w katalogu i jak byś sobie przejechał
>>>>>> w ruchu o takiej charakterystyce jak testowy, to też byś zużył deklarowane
>>>>>> 4l.
>>>>>
>>>>> Przecież mówię, że taka charakterystyka jest do d...
>>>>
>>>> Ale ona jest obowiązkowa, narzucona przez UE.
>>>
>>> I?
>>
>> No i jak chcesz na terenie UE sprzedawać swoje samochody, to musisz podawać
>> jej wynik.
>
>
> Wiadomo.
> Ale czy to oznacza, że taka procedure jest w porządku, albo coś podobnego?
Procedura jest na pewno słaba.
Pomijając już nawet podatność na oszustwa, to jest test w warunkach jak w
mieście nie ma ruchu, jedzie się powoli i tylko od czasu do czasu
zatrzymuje.
Stąd i niskie wyniki zużycia paliwa, ale pewnie jak późnym wieczorem
pojeździsz po mieście z przelotową 35km/h (gdzieś tam na długiej prostej
chwilami rozpędzając się do 50km/h), to się okaże że te dane w miarę się
zgadzają.
Przyczepiłbym się jeszcze do określonych punktów zmiany biegów co jest bez
sensu w samochodach z bardzo różnie zestopniowanymi przekładnami.
>>>> Każdy sprzedawca samochodów ma obowiązek przejść ten włąśnie test i w
>>>> każdym ogłoszeniu podawać jego wynik.
>>>
>>> Ale nie ma zakazu podawania prawdziwych?
>>
>> Obawiam się że może być.
>> Tzn. regulacja unijna nakłada obowiązek podawania zużycia paliwa zgodnie z
>> ich normą i to na pewno muszą zrobić w każdym materiale reklamowym.
>
> Doprecyzuję - ale nie ma zakazu podawania RÓWNIEŻ prawdziwych danych w
> tej samej tabelce?
UW wydała rozporządzenie po to żeby wszyscy podawali parametr zużycia
paliwa w jeden, ścisły sposób.
Co grozi za postępowanie niezgodnie z tymi wytycznymi to się niedługo
dowiemy na przykładzie VW.
-
87. Data: 2015-09-27 00:19:12
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 24 Sep 2015 20:26:49 +0200, janusz_k napisał(a):
> W dniu 2015-09-23 o 08:10, Ghost pisze:
>
>> Ale gdyby jełopy wykrywali zwykłą jazdę a nie test, takie przypadkowe
>> wykrycie byłoby nie do uzyskania.
> Ale w zwykłej jezdźie by nie przeszedł testu, bo zanim by wykrył że to test
> to juz by go oblał, program startuje od testu a potem jak wykryje że to
> nie test to dopiero włącza pełną moc.
Wykrywanie jest proste.
Np. podczas zwykłej jazdy zazwyczaj się od czasu do czasu skręca.
Podczas testu na rolkach - nie :)
-
88. Data: 2015-09-27 00:21:35
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 27 Sep 2015 00:19:12 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
> Wykrywanie jest proste.
> Np. podczas zwykłej jazdy zazwyczaj się od czasu do czasu skręca.
> Podczas testu na rolkach - nie :)
Do tego jeszcze niespójność danych z akcelerometrów ESP i zmiany prędkości
kół.
-
89. Data: 2015-09-27 08:50:02
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 26.09.2015 o 19:33, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 26 Sep 2015 15:58:32 +0200, Cavallino napisał(a):
>> W dniu 25.09.2015 o 23:53, Tomasz Pyra pisze:
>>> Obawiam się że może być.
>>> Tzn. regulacja unijna nakłada obowiązek podawania zużycia paliwa zgodnie z
>>> ich normą i to na pewno muszą zrobić w każdym materiale reklamowym.
>>
>> Doprecyzuję - ale nie ma zakazu podawania RÓWNIEŻ prawdziwych danych w
>> tej samej tabelce?
>
> Ale jakich prawdziwych ?
>
> Nie ma prawdziwych, sa moje, twoje, z konkretnej trasy ...
Takich, jakie się uzyskuje przy normalnej jeździe.
Jakoś aż tak dużych odchyłów nie ma, podobne auta palą podobnie, różnice
są może rzędu kilku procent, a nie 50+ jak w stosunku do testów.
-
90. Data: 2015-09-27 08:51:42
Temat: Re: folcwagen w tedeikó
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 27.09.2015 o 00:18, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sat, 26 Sep 2015 15:58:32 +0200, Cavallino napisał(a):
>
>> W dniu 25.09.2015 o 23:53, Tomasz Pyra pisze:
>>> Dnia Fri, 25 Sep 2015 16:37:18 +0200, Cavallino napisał(a):
>>>
>>>> W dniu 24.09.2015 o 22:16, Tomasz Pyra pisze:
>>>>> Dnia Thu, 24 Sep 2015 18:25:20 +0200, Cavallino napisał(a):
>>>>>
>>>>>>> Pewnie większość producentów uczciwie (tzn. bez kantów w stylu VW) w tym
>>>>>>> teście uzyskuje wynik taki jaki jest w katalogu i jak byś sobie przejechał
>>>>>>> w ruchu o takiej charakterystyce jak testowy, to też byś zużył deklarowane
>>>>>>> 4l.
>>>>>>
>>>>>> Przecież mówię, że taka charakterystyka jest do d...
>>>>>
>>>>> Ale ona jest obowiązkowa, narzucona przez UE.
>>>>
>>>> I?
>>>
>>> No i jak chcesz na terenie UE sprzedawać swoje samochody, to musisz podawać
>>> jej wynik.
>>
>>
>> Wiadomo.
>> Ale czy to oznacza, że taka procedure jest w porządku, albo coś podobnego?
>
> Procedura jest na pewno słaba.
> Pomijając już nawet podatność na oszustwa, to jest test w warunkach jak w
> mieście nie ma ruchu, jedzie się powoli i tylko od czasu do czasu
> zatrzymuje.
> Stąd i niskie wyniki zużycia paliwa, ale pewnie jak późnym wieczorem
> pojeździsz po mieście z przelotową 35km/h (gdzieś tam na długiej prostej
> chwilami rozpędzając się do 50km/h), to się okaże że te dane w miarę się
> zgadzają.
Tyle że takie dane są funta kłaków nie warte.
Już pisałem - stara metoda była o niebo lepsza.
BTW:
http://www.dw.com/pl/skandal-z-volkswagenem-to-tylko
-wierzcho%C5%82ek-g%C3%B3ry-lodowej/a-18736096