  • 21. Data: 2011-04-26 21:58:24
    Temat: Re: [film] wariat?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 21:15:51 +0200, Shrek napisał(a):

    > I tak musiałbyś hamować - ten przed tobą jechał wolniej. BTW - co
    > robiliście na lewym pasie - wszak podobno nie wolno;)

    WYPRZEDZAŁEM

    --
    ___________ (R)

  • 22. Data: 2011-04-26 22:43:54
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    > WYPRZEDZAŁEM

    Co wyprzedzałeś? Jechałeś tym pasem już wcześniej, prawy był pusty, lewy
    zajęty. Nie to żebym uważał, że coś wybitnie źle zrobiłeś, ale mnóstwo
    ludzi tutaj uważa, że lewym pasem nie wolno jeździć (znaczy innym, bo
    oni mogą)

    Shrek.

  • 23. Data: 2011-04-27 00:24:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 22:43:54 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > zajęty. Nie to żebym uważał, że coś wybitnie źle zrobiłeś, ale mnóstwo
    > ludzi tutaj uważa, że lewym pasem nie wolno jeździć (znaczy innym, bo

    Pojazdy, które były na prawym. Bierz pod uwagę, że kamerka ma szeroki kąt
    widzenia i odległości jakie obserwujesz są mocno zniekształcone.
    Przykładowo, w momencie rozpoczęcia tego kawałka policja znajduje się około
    150m przede mną. O ile pamiętam sytuację, to tuż przed startem tego
    fragmentu wyprzedziłem jakiś pojazd na prawym, za mną nic nie jechało, więc
    mając zamiar wyprzedzić kolejne pojazdy kontynuowałem jazdę lewym.
    Zauważ, że kiedy kończy się wiadukt między mną, a radiowozem jest już mnie
    niż 100m (po słupkach hektometrowych widać). Moment, kiedy policja wjeżdża
    na lewy to odległość 15m ode mnie (dwie kreski na przerywanej).

    --
    ___________ (R)

  • 24. Data: 2011-04-27 08:40:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 26 Apr 2011 19:15:32 +0200, Adam Płaszczyca

    > Ja jadę 130, suka niecałe 90km/h. Manewr zaczyna wówczas,
    > kiedy mam do niej około 70m zmuszając mnie do hamowania.

    Do hamowania to cię zmusiła ogólna sytuacja na drodze -- jadący na lewym
    pase wyprzedzali telepiącą się cieżarówkę, a może ciężarówka w żółwim
    tempie wyprzedzała drugą ciężarówkę jak to ma często u nas miejsce i
    blokowała ruch (wateva) -- a nie policja prawidłowo wykonująca manewr
    zmiany pasa i przygotowująca się do manewru wyprzedzania cieżarówki jadącej
    na prawym pasie.

    Tu, owszem, zajechał ci drogę:
    http://www.youtube.com/watch?v=uln872o-zH8

    > Jest to nieustąpienie pierwszeństwa.

    Tylko w oczach megalomana.

    > WYPRZEDZAŁEM

    Z pewnością. Powietrze.

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2011-04-27 19:57:31
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

> [...]
    > niż 100m (po słupkach hektometrowych widać). Moment, kiedy policja wjeżdża
    > na lewy to odległość 15m ode mnie (dwie kreski na przerywanej).

    Niech będzie - ja też bym nie zjechał. Ale podobno wykładnia jest taka,
    że powinieneś zrobic bezsensowny slalomik, zajmując choćby na chwilę ten
    prawy pas;)

    Shrek.

  • 26. Data: 2011-04-27 21:19:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 27 Apr 2011 19:57:31 +0200, Shrek

    > Niech będzie - ja też bym nie zjechał.

    To było zbyteczne w tej sytuacji, tak samo jak stwierdzenie, że wyprzedzał.
    Ot wystarczyło napisać/powiedzieć, że było bezcelowe zjeżdżanie na prawy
    pas, skoro i tak zaraz trzebaby spowrotem tam wracać i ustawić się do
    kolejki w celu wyprzedzenia marudera.

    Natomaist kompletnie bzdurne jest stwierdzenie, że policja mu zajechała
    drogę, bo NIE zajechała.

    > Ale podobno wykładnia jest taka, że powinieneś zrobic bezsensowny
    > slalomik, zajmując choćby na chwilę ten prawy pas ;)

    Ja tak jestem przyzwyczajony, i jeśli mam małą różnicę prędkości i znaczną
    odległość do auta poprzedzającego, to tak właśnie robię -- pomimo, że z
    tyłu mnie nic nie goni. To dobry nawyk, żeby się bezmyślnie nie
    przywiązywać do lewego pasa. To nic nie kosztuje i wcale nie boli.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2011-04-27 21:41:40
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-27 21:19, Myjk pisze:
> [...]
    > Ot wystarczyło napisać/powiedzieć, że było bezcelowe zjeżdżanie na prawy
    > pas, skoro i tak zaraz trzebaby spowrotem tam wracać i ustawić się do

    Zgadzam się - policja już nie - nawet "akcję" mają;)

    > Natomaist kompletnie bzdurne jest stwierdzenie, że policja mu zajechała
    > drogę, bo NIE zajechała.

    W sumie dyskusyjna sprawa - może i rzeczywiście za blisko od niego
    zaczęli manewr, ale hamować musiał tak czy inaczej, z policją czy nie -
    ten wcześniejszy na lewym pasie stanowczo wolniej od Adama jechał.

> [...]
    > tyłu mnie nic nie goni. To dobry nawyk, żeby się bezmyślnie nie
    > przywiązywać do lewego pasa. To nic nie kosztuje i wcale nie boli.

    Ja mam nawyk patrzenia w lusterko - jak ktoś za mną jedzie to zjadę, jak
    nie to bez sensu wykonywać zbędne manewry - niby nic nie boli, ale
    choćby koleiny to jednak nie taka egzotyczna sprawa.

    Shrek.

  • 28. Data: 2011-04-27 22:39:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 19:57:31 +0200, Shrek napisał(a):

    > Niech będzie - ja też bym nie zjechał. Ale podobno wykładnia jest taka,
    > że powinieneś zrobic bezsensowny slalomik, zajmując choćby na chwilę ten
    > prawy pas;)

    Wiesz gdzie ja mam wykładnię? ;)

    --
    ___________ (R)

  • 29. Data: 2011-04-27 22:40:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2011 08:40:25 +0200, Myjk napisał(a):

    > Do hamowania to cię zmusiła ogólna sytuacja na drodze -- jadący na lewym

    Owszem nie. Hamowanie było skutkiem bezpośredniego zajechania drogi. To, że
    później być może bym hamował nie ma znaczenia.

    --

  • 30. Data: 2011-04-27 22:42:00
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    > Wiesz gdzie ja mam wykładnię? ;)