  • Data: 2010-04-07 22:20:19
    Temat: falujace obroty
    Od: gobo <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Moze ktos z Was bedzie mial jakis pomysl.
    Pacjent: Audi A4, 1.8 (bez T), 125KM, ADR (20V)
    Problem: w czasie jazdy nie wystepuje, podczas stania w korku,
    podjazdach do swiatel po chwili (brak reguly 20-60s) obroty spadaja
    prawie do poziomu gasniecia auta, po czym wracaja do normy, pozniej
    znowu chwile spadna, skocza do 1200 i sie ustabilizuja... Problemem jest
    to, ze auto to automat - nie mozna przygazowac w momencie spadku obrotow
    (2 razy mi juz zgaslo - zona nie chce tak jezdzic, mnie tez to drazni).
    Co zostalo zrobione:
    - VAG - brak bledow.
    - Wyczyszczenie przepustnicy (wczoraj, cale rece mam podrapane:))
    - Adaptacja przepustnicy przez VAGa (przy okazji znalazlem wezyk z
    dziura - podmieniony na nowy)
    - wymiana swiec (na NGK, zalecane do modelu)
    - wymiana filtra powietrza
    - czyszczenie MAF
    - przewody WN zamowione, jutro powinny dojsc.

    Efekty: auto plynniej zmienia biegi, jezdzi sie super. Jedyna
    niedogodnosc to wspomniane falowanie obrotow. Wydaje mi sie, ze
    sprawdzilem wszystkie wezyki podcisnienia, odmy itp - wszystko wyglada
    super, lewe powietrze nie jest zasysane.
    Macie moze jakies pomysly? Auto palilo od zawsze sporo, taki urok
    silnika, srednio w miescie 12-14l, w trasie spada do 9. Podobno ten
    silnik tak ma.
    Jesli wymiana przewodow WN nie pomoze zostaje mi wymiana/podmiana
    przeplywomierza i ew. sondy lambda. Na co jeszcze powinienem zwrocic uwage?
    Problem pojawil sie po ustaniu mrozow - wlaczyla sie klima (powyzej 5st
    C) i wyszly takie przeboje. Oczywiscie klima dziala bez zastrzezen.
    Pozdrawiam
    Piotr