  • 1. Data: 2010-10-25 21:25:30
    Temat: Indukcja Amica. Sensory sterujące.
    Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <b...@w...pl>

    Witam
    Przestały działać sensory sterujące płytą.
    A właściwie, to reagują na dotyk, ale nie "gołym" palcem, ale przez...
    listek ręcznika papierowego!
    Stukam paluchem, pukam, dotykam itepe, a tu blada d***.
    Chwyciłem za ręcznik papierowy, aby przetrzeć powierzchnie płyty i
    zapiszczało!
    Okazało się, że sensory reagują na dotyk przez warstwę papierka!

    Jakieś pomysły? Płyta jest już chyba po gwarancji, więc ewentualna naprawa
    cosik mnie pewnie szarpnie?

    PS Przetestowałem żonę - ona też tylko przez papierek.

    pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2010-10-25 21:51:39
    Temat: Re: Indukcja Amica. Sensory sterujące.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 23:25:30 +0200, Adam 'Rolek' Rolbiecki wrote:
    >Okazało się, że sensory reagują na dotyk przez warstwę papierka!
    >Jakieś pomysły? Płyta jest już chyba po gwarancji, więc ewentualna naprawa
    >cosik mnie pewnie szarpnie?

    Kawalek tasmy klejacej :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-10-26 09:32:32
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-25 23:25, Adam 'Rolek' Rolbiecki pisze:
> [...]
    > naprawa cosik mnie pewnie szarpnie?
    >
    > PS Przetestowałem żonę - ona też tylko przez papierek.

    Witam,

    a czy te sensory nie reagują przypadkiem na światło odbite od
    papierka/palca ?
    Kolor tego papierka ma znaczenie ?

    Pzdr.
    Mariusz Ł.

  • 4. Data: 2010-10-26 12:36:00
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    zobacz taśmę izolacyjną
    czy przez nią tez działa
    jak tak, to wytnij sobie ładne kółeczka i naklej...

  • 5. Data: 2010-10-26 13:01:04
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 25.10.2010 23:25, schrieb Adam 'Rolek' Rolbiecki:
> [...]
    > naprawa cosik mnie pewnie szarpnie?
    >
    > PS Przetestowałem żonę - ona też tylko przez papierek.

    Muszę przyznać, że zacząłem czytać od ostatniego zdania i się poważnie
    zdziwiłem. Dawniej to się te rzeczy z silikonu robiło ;-)

    Waldek

  • 6. Data: 2010-10-26 13:22:50
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    qlphon <q...@p...fm> napisał(a):

    > zobacz taśmę izolacyjną
    > czy przez nią tez działa
    > jak tak, to wytnij sobie ładne kółeczka i naklej...

    Tylko ponaklejaj na palce a nie na płytę, bo włączy sensory na stałe....

    Z bardzo dużym prawdopodobieństwem te sensory działają na zasadzie odbicia
    promieniowania wysyłanego spod płyty przez podczerwona diodę z powrotem do
    fotokomórki.

  • 7. Data: 2010-10-26 13:47:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wmak napisał:

> [...]
    >
    > Z bardzo dużym prawdopodobieństwem te sensory działają na zasadzie
    > odbicia promieniowania wysyłanego spod płyty przez podczerwona diodę

    Jaki z tego morał? Że światło odbite od palca nie wystarcza, a od białego
    papierka to i owszem? Jeśli faktycznie ten bezsensor ma taką konstrukcję,
    to by oznaczło, że coś się popsuło w zasilaniu LED-ów. Tam trzeba pogmerać.

    Jarek

    PS
    Można jeszcze żonie kazać pomalować paznokcie na jasny kolor, a samemu się
    kuchni nie tykać.

  • 8. Data: 2010-10-26 23:46:04
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    W dniu 2010-10-26 15:01, Waldemar Krzok pisze:

    > Muszę przyznać, że zacząłem czytać od ostatniego zdania i się poważnie
    > zdziwiłem. Dawniej to się te rzeczy z silikonu robiło ;-)
    >
    > Waldek

    Eeetam silikon. To był latex. -)

    A.

  • 9. Data: 2010-10-27 07:19:59
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 27 Oct 2010 01:46:04 +0200,
    Andrzej <w...@w...pl> screamed:

    > Eeetam silikon. To był latex. -)

    Dawniej przed papierem, lateksem były... (brr) jelita. :>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 09:19:29 user up 12603 days, 21:14, 1 user, load average: 0.36, 0.81, 0.22 ]

    Art is the tree of life. Science is the tree of death.

  • 10. Data: 2010-10-27 17:57:10
    Od: "Robgold" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cosik mnie pewnie szarpnie?
    >
    > PS Przetestowałem żonę - ona też tylko przez papierek.

    Sterownik w Amice jest sensorowy (pojemnosciowy). Nie dziala na zasadzie
    swiatla odbitego.
    Ostatnio przyszlo mi wymienic takie cudo po burzy. Umarl calkiem. Koszt ~600
    PLN.

    Zadzwon kolego do serwisu Amica'i albo do kogos kto prowadzi puntk
    serwisowy. Ten sterownik ma procedure kalibracyjna.
    Nie pamietam teraz, dokladnie jak sie w nia wchodzilo ale bylo to
    nacisniecie kilku klawiszy jednoczesnie zaraz po wlaczeniu zasilania.
    W ten sposob np robilo sie kalibracje funkcji "wykrywania garnka" na
    plycie.