  • 1. Data: 2010-10-21 21:06:15
    Temat: eee 1005ha wylacza sie przy 40-45% baterii
    Od: BartekK <s...@N...org>

    netbook asus eee 1005ha pracuje na baterii bardzo ladnie i dlugo jak na
    1.5 letnia baterie (jakies >3h) ale niestety windowsowy/acpi miernik
    energii w kulki sobie leci.
    Pokazuje np 47%, 2h pracy... 45% .... i nagle DUPS wyłączony komputer,
    nie daje się odpalić. Po wyjęciu baterii na chwilę daje się włączyć i
    tylko bios i znów się wyłącza i trup.
    Podpięcie ładowarki, odpalenie systemu - i twierdzi że się ładuje od
    tych 40% w górę do 100%.
    W biosie nie ma nic na temat "batery calibration" etc, nie ma też
    żadnego specjal softu na tą okazję na CD od eee.
    Czy jest jakaś inna, zewnętrzna lub softowa, metoda zmuszenia do
    wykonania kalibracji wskazań bakterii?
    Rozładowanie baterii od 100% do wyłączenia nic nie daje, po wyłączeniu
    podłączenie zasilacza i twierdzi że znów się ładuje od 4x% do 100% i tyle.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-10-22 08:16:21
    Temat: Re: eee 1005ha wylacza sie przy 40-45% baterii
    Od: str90 <x...@o...eu>

    On 21 Paź, 23:06, BartekK <s...@N...org> wrote:

> [...]
    > Pokazuje np 47%, 2h pracy... 45% .... i nagle DUPS wyłączony komputer,
    > nie daje się odpalić. Po wyjęciu baterii na chwilę daje się włączyć i

    Coś podobnego odstawia mój 2-letni Acer Aspire One, z tym że robi to
    nieco kulturalniej, gdyż po dojściu w okolice 30% nie następuje
    natychmiastowa zwałka, a tylko alarm o 5% poziomie naładowania
    baterii, co daje jakies 10 minut na ewakuację.

    str