  • 51. Data: 2014-04-30 00:21:22
    Temat: Re: eCall w samochodach
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > I to chyba podsumowuje dyskusje. Nie ma sensu
    > z toba dyskutowac.

    o podstawowych prawach człowieka się nie dyskutuje.
    A może jednak chcesz podyskutować o tym, czy np. mogę przyjść i podpalić
    ci chałupę ? Argumenty zawsze się znajdą.

  • 52. Data: 2014-04-30 01:04:17
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 28.04.2014 17:04, nowyr pisze:
    > Zrób test. Wsadz
    > telefon do kuchenki mikrofalowej i zbadaj jak szeroko trzeba otworzyć
    > drzwiczki żeby zaczął łapać i dzwonić.

    Mhm. Zrobiłem. Nie wiem po co, skoro ktokolwiek to ma chociaż ułamkowe
    pojęcie o RF wie, że komórka z zamkniętej mikrofalówki zupełnie nic
    sobie nie robi i, bezczelna, ma zasięg i działa :) Spisek producentów
    mikrofalówek, racja?

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 53. Data: 2014-04-30 10:49:09
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Juz niedlugo. Zniknie anonimowy pieniadz to utrudni sie dawanie
    > lapowek,

    Uwazasz, ze panstwo (rozumiane jako wladza, urzednicy) zywo
    zainteresowane otrzymywaniem lapowek zlikwiduje taka mozliwosc?
    Ja Tobie nie mam po co dawac lapowki, Ty mi tez. Lapowki istnieja tylko
    i wylacznie na styku panstwo-obywatel. Ja nie mam nic przeciwko, nigdy
    nie dalem zadnej lapowki i nie za bardzo wiedzialbym jak to zrobic, ale
    wazniejsi ode mnie z pewnoscia zaprotestuja w imie wolnosci obywateli
    oczywiscie.

    > zatrudnianie na czarno

    Zatrudnianie na czarno jest nastepstwem zbyt wysokich podatkow i
    biurokracji.

    > i nieplacenie podatkow.

    Juz z pol wieku temu pan Arthur Laffer zauwazyl i opublikowal rzecz
    oczywista i uniwersalna jesli chodzi o miejsce i czas. Radze sie z tym
    zapoznac.

    > znow zapomialem ze zyje w kraju zlodziei i cfaniakow dla ktorych
    > okrasc panstwo jest czyms dobrym.

    Nie za bardzo wiem jak mozna okrasc panstwo, wiem natomiast jak nie
    pozwolic sie okrasc panstwu. Zamykasz dom, czy samochod? Chowasz cenne
    rzeczy? Nie? -Nie wierze! Definicja zlodziejstwa, to zabieranie czyjes
    wlasnosci bez rekompensaty. Jesli slysze w TV, ze "panstwo stracilo (w
    wyniku jakiegos przekretu) ilestam mln zl", to sie zastanawiam:
    1 Czemu brak zysku nazywaja strata? Ja, jak nie zarobie, to po prostu
    nie mam zysku, a nie mowie, ze stracilem.
    2 Czemu sami ustanowili przepisy czyniace przekrety oplacalnymi.

    > Ciekawe tylko jakby sie
    > odnalezli w ich ilubionej anarchi.

    Ja tam zadnego anarchisty nie znam, ale jakies 2-3 mln naszych rodakow
    wyjechalo calkiem niedawno do krajow, gdzie sa uczciwie, tak, UCZCIWIE,
    traktowani przez panstwo, pracodawcow. Do tego kilkanascie mln
    dawniejszej emigracji (Chicago - 2 co do wielkosci miasto zamieszkane
    przez Polakow, nie zaden Krakow, Katowice, czy Gdansk), ktorzy jakos nie
    chca wracac. Cfaniacy, cwaniacy, zlodzieje, anarchisci powiadasz...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 54. Data: 2014-05-01 19:41:36
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "nowyr" <d...@y...pl>

> [...]
    > wbudowanym akumulatorkiem, bez możliwości wyłączenia. Powinna być
    > możliwość wyłączania tego bez zbędnych ceregieli z rozbieraniem tapicerki.
    > Należy pamiętać, że w pobliżu BTS-a samo odkręcenie kabla antenowego nie
    > pomaga. Trzeba jeszcze nakręcić terminator na wyjście, bo BTS usłyszy.
    > Pozostaje sprawa zapisu danych z ostatnich iluś tam Też się nie godzę
    > żeby coś zbierało na mnie dane. W razie popełnienia wykroczenia czy
    > przestępstwa będę sam na siebie donosił co jest sprzeczne ze zdrowym
    > rozsądkiem. A powtarzam jeszcze raz, nigdy nie wiadomo co i kiedy się

    Przede wszystkim nie wiadomo jak taka informacja zostanie wykorzystana.
    Przedstawiasz np w sądzie dziennik z którego wynika, że byłeś na terenie
    obiektu a sąd interpretuje to że byłeś blisko więc mogłeś wyjść. Lepiej nie
    być na to narażonym.

  • 55. Data: 2014-05-01 19:44:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@b...com>

    > I bardzo dobrze. Im wiecej monitoringu logow i tego typu sladow
    > tym latwiej bedzie lapac przestepcow.

    Takich jak Ty. Prawdziwi pojadą twoim samochodem i właśnie Ciebie złapią
    zamiast nich. Lub podobnie.

    > No ale w kraju cfaniakow
    > zlodziei i oszustow to faktycznie moze budzic obawy.

    W kraju głupków powszechne śledzenie obaw nie budzi.

  • 56. Data: 2014-05-01 19:46:29
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "nowyr" <d...@y...pl>

    > Nie moralizujmy. Jak świat istnieje zawsze tak było i się nie zmieni, a w
    > terrorze żyć nie chcę, że ktoś ma wiedzę co robię po nocach z panienkami
    > ze spelun. Zawsze będziemy zabawiać się panienkami ze spelun, a zbyt duża
    > inwigilacja mnie osobiście przeszkadza. I system eCall zdemontuję lub każę
    > od razu zdemontować przy zakupie. W ogóle nie ma nawet mowy o wyłączeniu
    > tego eCall programowym. Trzeba wymontować nadajnik.

    A ten eCall po co ma się zgłaszać do sieci komórkowych gdy nic się nie
    dzieje ? Przecież nie służy do odbierania połączeń.

  • 57. Data: 2014-05-01 19:50:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "nowyr" <d...@y...pl>

> [...]
    > jakieś elektroniczne uśmienie. Używają słowa że system jest "dormant". GPS
    > działa cały czas, nagrywa trasę, a tylko GSM ma zadzwonić pod 112 w chwili
    > wypadku czy wduszenia SOS. Tylko nikt prawie nigdzie nie podnosi kwestii
    > metadanych logowania do BTS-ów. Ponoć ma być tylko self test i łączenie z
    > siecią GSM w chwili przekręcania kluczyka czyli porażka. Wymieni parę
    > ramek z masztem z antenami. Co za bzdura.
    >
    > Jeszcze bym się zgodził gdyby był wspólny IMEI i wspólny numer karty SIM
    > na zasadzie jakiego broadcastu, że eCall nie byłby indywidualnie

    To jak by ten self test miał czegoś dowieść ?

    Losowy musiałby być z jakiejś zarezerwowanej puli

  • 58. Data: 2014-05-01 19:52:08
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@b...com>

    > Nie musi. W kazdym samochodzie powinna byc "czarna skrzynka" a jak ktos
    > ja celowo wylaczy to z defaultu powinien byc uznany za winnego w
    > przypadku wypadku.

    I jeszcze żółta ma być .. do żygania

  • 59. Data: 2014-05-01 19:56:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl>

    > Każdemu szkodzi inwigilowanie i zbieranie danych na jego temat.
    > Jakichkolwiek. Czym mniej tym lepiej. Osobiście nikogo nie potrąciłem
    > autem ale przyznam, że nie wiem jak bym się zachował gdybym potrącił. Po
    > prostu nie wiem. Zastanawiałem się nad tym nie raz. Nikt nie wie co by
    > zrobił. I w związku z tym byłby pozbawiony części obrony, bo dowody
    > miałby po części eCall. Prokurator powie, że zabił z premedytacją, a
    > obrońca, że uciekł w afekcie. I co? W eCall są suche dane, prędkość,
    > gaz, lokalizacja, które mogą działać na moją korzyść lub przeciw mnie. I
> [...]

    Jak widzę cały czas kombinujesz jak uniknąć odpowiedzialności za zabicie
    jakiegoś przechodnia przy drodze.
    --
    A ja widzę, że usiłuje obronić się przed niesłusznymi zarzutami

    Widać jest to dla ciebie najbardziej
    istotnym tematem. Zgadzam się z tobą, że powinno się powstrzymywać
    instytucje i koncerny przed nadmierną inwigilacją ludzi. Ale ciebie to
    nie dotyczy. Powinieneś mieć takie urządzenie zamontowane obowiązkowo bo
    chyba stanowisz zagrożenie dla ludzi.
    --
    Fantazjujesz

  • 60. Data: 2014-05-01 19:57:43
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl>

    > z tym się w 100% zgadzam. Tylko jak ocenisz stopień szkodliwości? W
    > większości z nas, szkodliwość ocenimy ilością reklam, takim niesmakiem że
    > ktoś obcy wie ile razy i jakiego lekarza odwiedzam? Ale gdy ktoś potrąci
    > Twoją żonę/córkę na pasach co TERAZ zrobisz? Nic, bo kierowca ucieknie. Ze
    > stałą inwigilacją - nawet by nie próbował uciekać, bo w ten sposób się
    > pogrążą.

    Bo Ty akurat wiesz czy sam byś się zatrzymał czy zwiał ze strachu

    > Reasumując. inwigilacja, pieniądz elektroniczny zastępujący monety, bramki
    > liczące, rejestrujące, ślad gps czy bts, nie jest nikomu na rękę. Godzimy
    > się na to biorąc pod uwagę potencjalne zyski.

    Nie godzimy się na to. Ponosimy konsekwencje nie swoichy wyborów.