  • 81. Data: 2014-05-03 01:59:16
    Temat: Re: eCall w samochodach
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    news:1ggnp8czb13g3$.1b20ng4foaw7i.dlg@40tude.net...

    > b) zona przy rozwodzie wyciagnie ile razy do kochanki jezdziles,
    >
    > c) podatek drogowy od kilometra wprowadza,
    >
    > d) az sie prosi zeby mandaty automatycznie nakladac,
    >
    > e) a moze by tak kartki na kilometry wprowadzic, wszak trzeba CO2
    > oszczedzac ...

    Prawo mówi o obowiązku sprzedaży nowych aut i o tym, że można samemu
    zamontować nawet chiński moduł eCall, który umie się połączyć ze 112. Czyli
    wymogu posiadania nie ma. Producenci mają obowiązek wyposażać. Większość i
    tak nawet nie będzie zdawała sobie sprawy z posiadania tej wkładki. Wątpię,
    że politycy będą to mieli. Na pewno pewien procent wymontuje.

  • 82. Data: 2014-05-03 14:12:14
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-05-01 19:56, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl>

    > Jak widzę cały czas kombinujesz jak uniknąć odpowiedzialności za zabicie
    > jakiegoś przechodnia przy drodze.
    > --
    > A ja widzę, że usiłuje obronić się przed niesłusznymi zarzutami

    A ja widzę, że po potrąceniu kogoś chciałby mieć możliwość bezpiecznej
    ucieczki i uniknięcia odpowiedzialności.
[...]
    Gdyby miał pewność, że zdarzenie zostanie zarejestrowane to może by się
    chociaż zatrzymał i udzielił pomocy. Ale on chce mieć przede wszystkim
    pewność, że pozostanie bezkarny. I to nazywa prawem do obrony.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 83. Data: 2014-05-04 02:18:09
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > Gdyby miał pewność, że zdarzenie zostanie zarejestrowane to może by się
    > chociaż zatrzymał i udzielił pomocy. Ale on chce mieć przede wszystkim
    > pewność, że pozostanie bezkarny. I to nazywa prawem do obrony.

    Tak działa prawo do obrony. Nie musisz dostarczać dowodów na samego siebie.
    Np działasz selektywnie. Jak dowody mogą ci zaszkodzić to ich nie
    ujawniasz.. A to czy udzielisz pomocy czy nie to inna sprawa. Jak pojadę
    pijany to i tak się nie zatrzymam. Ewentualnie oddam się w ręce organów
    dopiero jak wytrzeźwieję :-) Powiem, że uciekłem trzeźwy, a uciekłem bo
    byłem w szoku :-)
    Wiesz co proponuję? eCall dla każdego pieszego, obowiązkowy. W końcu zły
    kierowca może się nie zatrzymać.
    Ja nie chcę żyć w kraju gdzie władza rejestruje gdzie jadę swoim samochodem
    i tyle.

  • 84. Data: 2014-05-04 20:20:19
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "nowyr" <d...@y...pl>

> [...]
    > kierowca może się nie zatrzymać.
    > Ja nie chcę żyć w kraju gdzie władza rejestruje gdzie jadę swoim

    A wyłączasz swoją komórkę na czas jazdy ? Licznik kręcisz co jakiś czas by
    nie wiedziała ile jeździsz ?

  • 85. Data: 2014-05-04 21:11:53
    Od: "nowyr" <d...@y...pl>

    "John Kołalsky" <j...@k...invalid> wrote in message

    > A wyłączasz swoją komórkę na czas jazdy ? Licznik kręcisz co jakiś czas by
    > nie wiedziała ile jeździsz ?

    Licznika nie kręcę ale komórkę często wyłączam albo wręcz nie zabieram.
    Przeważnie leży w schowku bez wsadzonej baterii.

  • 86. Data: 2014-09-07 13:30:19
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "nowyr" <d...@y...pl> wrote in message

    > Raczej nie. Można zapiąć 50 ohmów w metalowej nakrętce

    Można ogłuszyć odbiornik kiedy się wiezie tonę blantów.
    Proste i łatwe.

  • 87. Data: 2014-09-07 23:12:59
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-04-29 00:48, sundayman wrote:
    > A jeśli chodzi o monitoring i kamery to w jednym przypadku jestem za ;
    >
    > za montażem kamer we wszystkich urzędach, od tych niskiego szczebla - po
    > gabinety ministerialne. Tak, żeby społeczeństwo mogło oglądać wytężoną
    > pracę tych naszych pracusiów. Ale to pewnie byłoby "naruszenie
    > prywatności urzędniczej", nie ?

    NFZ ZUS

    ale ludzie nie uwierzą, pomyslą że to stopklatka lub "slołmołszen"

    Włodek

  • 88. Data: 2014-09-07 23:15:46
    Temat: Re: eCall w samochodach suplement
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    Prawo do odmowy składania zeznań i uchylenia się od odpowiedzi na pytanie.

    Przepisy przewidują też możliwość skorzystania przez osobę wezwaną do
    złożenia zeznań z prawa do odmowy składania zeznań. Prawo takie
    przysługuje osobom najbliższym dla podejrzanego (oskarżonego) (art. 182
    § 1 i 2 kpk).

    Osobami najbliższymi są: małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo,
    powinowaty w tej samej linii lub stopniu, osoba pozostająca w stosunku
    przysposobienia, jej małżonek oraz osoba pozostająca we wspólnym pożyciu.

    Prawo do odmowy składania zeznań przysługuje także osobie, będącej w
    innej toczącej się sprawie oskarżoną o współudział w przestępstwie
    objętym postępowaniem (art.182 § 3 kpk).

    Świadek może bez podania przyczyny uchylić się od odpowiedzi na pytanie,
    jeżeli w ten sposób mógłby narazić siebie lub osobę najbliższą na
    odpowiedzialność karną lub karnoskarbową (art. 183§ 1 kpk).

    Można zwolnić od złożenia zeznania lub odpowiedzi na pytania osobę
    pozostającą z oskarżonym w szczególnie bliskim stosunku osobistym,
    jeżeli osoba taka wnosi o zwolnienie (art. 185 kpk).

    Osoba uprawniona do odmowy złożenia zeznań albo zwolniona na podstawie
    art. 185 kpk może oświadczyć, że chce z tego prawa skorzystać, nie
    później niż przed rozpoczęciem pierwszego zeznania w postępowaniu
    sądowym; poprzednio złożone zeznanie tej osoby nie może wówczas służyć
    za dowód ani być odtworzone (art. 186 § 1 kpk).