  • 1. Data: 2011-02-20 11:28:19
    Temat: dźwięk przy puszczaniu sprzęgła, Skoda 1,4 TDI
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    Pacjent to Roomster 1,4 TDi (ten mocniejszy) z przebiegirm ok 80kkm. (silnik
    ten sam co w Fabii) Przy ruszaniu w ostatniej fazie puszczania sprzęgła
    słychać dźwięk podobny do luzu na tulejach wahacza (taki jakby pisk metalu o
    gumę) Zawieszenie można całkowicie wykluczyć bo jest po dużym przeglądzie
    gdzie wymieniono min. tuleje + sprawdzono całą resztę. Efekt występuje przy
    "normalnym" ruszaniu. Jak puszczam sprzęgło powoli i ruszam delikatnie jest
    OK oraz jak ruszam dynamicznie puszczając sprzęgło bardzo szybko też jest
    OK. Przy wciskaniu sprzegła na sucho (bez ruszania) jest cisza.

    Co podejrzewać?

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 2. Data: 2011-02-20 14:07:48
    Temat: Re: d?wi?k przy puszczaniu sprz?g?a, Skoda 1,4 TDI
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-20 11:28, Scyzoryk pisze:
> [...]
    > ten sam co w Fabii) Przy ruszaniu w ostatniej fazie puszczania sprz?g?a
    > s?ycha? d?wi?k podobny do luzu na tulejach wahacza (taki jakby pisk metalu o
    > gum?) Zawieszenie mo?na ca?kowicie wykluczy? bo jest po du?ym przegl?dzie
    > gdzie wymieniono min. tuleje + sprawdzono ca?? reszt?. Efekt wyst?puje przy
    > "normalnym" ruszaniu. Jak puszczam sprz?g?o powoli i ruszam delikatnie jest
    > OK oraz jak ruszam dynamicznie puszczaj?c sprz?g?o bardzo szybko te? jest
    > OK. Przy wciskaniu sprzeg?a na sucho (bez ruszania) jest cisza.

    Może opony Ci piszczą jak dynamicznie zmieniasz biegi ;)
    A tak bardziej poważnie, na każdym biegu tak masz?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-02-20 14:12:02
    Temat: Re: dźwięk przy puszczaniu sprzęgła, Skoda 1,4 TDI
    Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>

    > Co podejrzewać?

    dwumase

  • 4. Data: 2011-02-20 14:31:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > OK oraz jak ruszam dynamicznie puszczając sprzęgło bardzo szybko też jest
    > OK. Przy wciskaniu sprzegła na sucho (bez ruszania) jest cisza.

    Zależy co to tak naprawdę łomocze - powinno się to dać w miarę łatwo
    znaleźć w dwie osoby gdzie jedna puszcza sprzęgło, a druga pod maską
    patrzy co się dzieje.

    Jakieś łomoty przy puszczaniu sprzęgła mogą być spowodowane np.
    uszkodzonym zawieszeniem silnika (poduszki), czymś wyrobionym w układzie
    sprzęgła (czyli np. dwumasa), albo jakieś luzy na przegubach półosi.

  • 5. Data: 2011-02-20 14:51:13
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-02-20 11:28, Scyzoryk pisze:

    > Co podejrzewać?

    Ja tak miałem w 1.9TDI i pierwsze co wpadło do głowy to było łożysko
    oporowe ale to nie był pisk tylko raczej lekki zgrzyt.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 6. Data: 2011-02-20 15:07:21
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Może opony Ci piszczą jak dynamicznie zmieniasz biegi ;)

    nie z tym silnikiem ;)

    > A tak bardziej poważnie, na każdym biegu tak masz?

    głównie przy ruszaniu. Sporadycznie (bardzo delikatnie) przy hamowaniu
    biegami i redukcji z 3 na 2

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 7. Data: 2011-02-20 15:07:59
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > Ja tak miałem w 1.9TDI i pierwsze co wpadło do głowy to było łożysko
    > oporowe ale to nie był pisk tylko raczej lekki zgrzyt.

    zgrzytu nie ma

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 8. Data: 2011-02-20 15:08:41
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    > dwumase

    można z tym na razie jeździć czy może się nieoczekiwanie i nagle rozsypać na
    amen ?

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 9. Data: 2011-02-20 16:01:41
    Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>

    > można z tym na razie jeździć czy może się nieoczekiwanie i nagle rozsypać
    > na amen ?

    ja ze swoją 2masą przejechałem jeszcze 30 tys km - ale powoli jazda robiła
    się coraz bardziej męcząca,
    to wymieniłem

  • 10. Data: 2011-02-20 17:44:50
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-20 15:07, Scyzoryk pisze:

    > nie z tym silnikiem ;)

    > g??wnie przy ruszaniu. Sporadycznie (bardzo delikatnie) przy hamowaniu
    > biegami i redukcji z 3 na 2

    to albo poducha albo dwumasa ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam