  • 1. Data: 2011-02-20 09:38:45
    Temat: Panda - stuki w silniku i utrata mocy
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    Dzisiaj rano odpaliłem Pandziorexa, pogrzał się z 5 minut
    i ruszyłem. Po przejechaniu kilometra pojawiły się głośne
    stuki w silniku i praktycznie całkowicie stracił moc.

    Dotoczyłem się na dwójce/trójce z prędkością 20 km/h pod dom
    i tak sobie stoi. Wczoraj zrobiłem jakieś 80 km po mieście
    i nie było najmniejszych problemów. Przedwczoraj wróciłem
    z trasy około 1 kkm i w trasie też nie było problemów.

    Dzisiaj i tak nie wstawię go do serwisu, więc jest trochę
    czasu, żeby pokombinować. Olej sprawdzałem w środę rano
    i był ok. W środę też uzupełniałem płyn do chłodnicy
    odpowietrzałem układ.

    Pierwsze co mi przyszło do głowy, to to, że olej mógł uciec
    i się zaciera silnik. Na gorącym jak sprawdziłem to bagnet
    był pochlapany. Teraz poczekam ze 2 h i zejdę jeszcze raz.

    Objawy są jednakowe bez względu na paliwo zasilające.
    Ogólnie stuk słychać dopiero jak się go wkręci na jakieś obroty.
    Na biegu jałowym trzęsie się jak jakiś traktor, ale nie gaśnie.

    Może świece i kable WN?

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 2. Data: 2011-02-20 10:25:51
    Temat: Re: Panda - stuki w silniku i utrata mocy
    Od: Voytek <m...@p...pl>

    W dniu 2011-02-20 09:38, Rychu pisze:

    Pasek rozrządu przeskoczył?
    --
    Voytek

  • 3. Data: 2011-02-20 10:43:03
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-02-20 10:25, Voytek pisze:
    > W dniu 2011-02-20 09:38, Rychu pisze:
    >
    > Pasek rozrządu przeskoczył?

    On tak może sobie po prostu przeskoczyć?

    Wymieniany był 3.08.2010 jakieś 7 tys km temu.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 4. Data: 2011-02-20 11:19:25
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2011-02-20 10:25, Voytek pisze:
    > W dniu 2011-02-20 09:38, Rychu pisze:
    >
    > Pasek rozrządu przeskoczył?
    Gdyby przeskoczył, to auto samo z siebie by nie wróciło do normy.
    Albo któryś z czujników podał błędne dane (np. temp powietrza 120
    stopni) - może źle wpięta wtyczka, albo jeden z cylindrów nie miał iskry...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 5. Data: 2011-02-20 11:43:47
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-02-20 09:38, Rychu pisze:
    >Teraz poczekam ze 2 h i zejdę jeszcze raz.

    Olej ok. Kable WN powciskałem z jednej strony,
    z drugiej nie ma dostępu, trzeba by zdejmować
    filtr. W ogóle przy starcie pokazuje się kontrolka
    oleju i silnika, potem gasną. To chyba normalnie
    zawsze się pojawiało.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 6. Data: 2011-02-20 11:50:43
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    BTW. 153250 km na blacie. Mam nadzieję, że uda się dojeździć
    do lipca, tj. do końca leasingu bez kapitalnego remontu silnika.
    Jak nie to chyba zamontuję mu na dachu wielką płetwę i postawię
    go gdzieś w centrum jako reklama. :(

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 7. Data: 2011-02-21 02:21:18
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Gdyby przeskoczył, to auto samo z siebie by nie wróciło do normy.

    i nie wrocilo

    pasek pasuje niezle do tych objawow

  • 8. Data: 2011-02-21 02:22:26
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    zamiast pitolic o kapitalce przy 160kkm sprawdz ten pasek.auto samo z siebie
    nagle sie nie psuje

  • 9. Data: 2011-02-21 14:27:56
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-02-21 02:22, Michał Gut pisze:
    > zamiast pitolic o kapitalce przy 160kkm sprawdz ten pasek.auto samo z
    > siebie nagle sie nie psuje

    Dostać się do tego paska, to już trochę trzeba podłubać, a ustalić czy
    się przesunął to czasowo poza moje możliwości, zatem na razie go
    zostawię. Jutro wizyta w serwisie, jak będę wiedział co się stało to
    napiszę.

    Ostatnie pytanie przed warsztatem.

    Czy naprawa bendixa wymaga ruszania tego paska? Pytam, bo cały czas
    szukam powodu dla którego prawie nowy pasek po przejechaniu 7 kkm
    miałby przeskoczyć. Trzy tygodnie temu miałem naprawiany bendix.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 10. Data: 2011-02-21 14:31:02
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-02-21 14:27, Rychu pisze:

    > Czy naprawa bendixa wymaga ruszania tego paska? Pytam, bo cały czas
    > szukam powodu dla którego prawie nowy pasek po przejechaniu 7 kkm
    > miałby przeskoczyć. Trzy tygodnie temu miałem naprawiany bendix.

    Nie powinno. Bendix jest częścią rozrusznika i "łączy" się z silnikiem
    tylko na czas rozruchu.

    A pasek mógł przeskoczyć bo jest za słabo napięty albo rolka napinająca
    nie została wymieniona.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi