  • 141. Data: 2017-03-15 19:43:19
    Temat: Re: dziwny problem
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-03-15 13:59, J.F. wrote:
    > Juz sobie pomyslalem, ze nowa silna klasa srednia nam rosnie, juz nie
    > tylko domek z ogrodkiem ale i baseny ... a tu taka wieksza wanna :-)

    Po sasiedzku mają basen pływacki, ale rozkładany na rusztowaniu. Cos
    ponad 6 metrów dlugości i ze 4 szerokości. Z 1.5 metra głeboki, więc
    popływać juz da radę. Tylko że nikt nie pływa bo średnia temperatura
    wody w najwieksze upały jest ponizej 20 stopni i to sporo :D

    > A tam gdzies pingwiny narzekaja, ze im lod topnieje :-)

    Idę o zakład że okoliczne diesle są temu winne setki razy bardziej ...

  • 142. Data: 2017-03-16 08:32:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Mar 2017 19:43:19 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > popływać juz da radę. Tylko że nikt nie pływa bo średnia temperatura
    > wody w najwieksze upały jest ponizej 20 stopni i to sporo :D

    W ceniu ustawili, czy te najwieksze upaly to na Spitsbergenie ? :-)

    > Idę o zakład że okoliczne diesle są temu winne setki razy bardziej ...

    Raczej nie przepalaja 20kg paliwa dla przyjemnosci.
    no dobra, na narty jade, to przepalam :-)
    Albo nad jezioro jade, to tez przepalam :-)

    J.

  • 143. Data: 2017-03-17 14:50:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > kopali na zapomnianych hałdach). Kiedy jedną taką zapomnianą koło 2005
    > roku zniwelowano to po ruszeniu pierwszego metra pojawił się gryzący dym
    > i tak było aż do końca, czyli co przesunął spychaczem to znowu dym.

    Ciekawe, skąd tam zapłon...

    > Za moich czasów dzieciak poparzył sobie nogi chodząc po hałdzie (wpadł
    > po pas).

    Dobrze, że tylko poparzył, mogło być gorzej.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 144. Data: 2017-03-17 14:53:42
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Juz sobie pomyslalem, ze nowa silna klasa srednia nam rosnie, juz nie
    > tylko domek z ogrodkiem ale i baseny ... a tu taka wieksza wanna :-)

    Kiedyś będzie i własny domek, i ogródek, i duży basen :) Póki co jest
    wynajęty domek i mały basen, z którego i tak nie korzystam.

    W sumie większy basen mógłby być już teraz, to nie jest kosmiczna kasa...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 145. Data: 2017-03-17 14:57:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

> [...]
    > popływać juz da radę. Tylko że nikt nie pływa bo średnia temperatura
    > wody w najwieksze upały jest ponizej 20 stopni i to sporo :D

    No właśnie, w naszym klimacie nie ma co inwestować w odkryty basen... ja
    sam z mojego skorzystałem ze dwa razy, jak było naprawdę gorąco. Częściej
    służył za lodówkę do chłodzenia piwa na grillu. Jakbym miał podgrzewaną
    wodę, to pewnie skorzystałbym więcej...

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 146. Data: 2017-03-17 15:03:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Nie. To jest tak że piec węglowy ma płaszcz wodny. Płaszcz ten zasila
    > bezpośrednio instalację CO. Ale ja zrobiłem małego myka i latem
    > instalacja CO jest bardzo "krotka", to tylko mała petla obok pieca
    > skrócona zaworami aby nie przechodziła przez reszte klamotrów. W tej
    > pętli siedzi wymiennik płytowy do wody basenowej. Jedna pompa popycha ta
    > pętlę CO druga popycha wodę basenową. Piec bezposrednio nie grzeje wody
    > basenowej.

    Sprytnie.

    > Jest "elektroniczny" więc prawie na pewno uC na pokładzie jest świadomy.

    Tylko jeśli ktoś o tym pomyślał.

    > Pytaj przepisów :D

    Ok, myślałem że techniczne uzasadnienie :)

    Może żeby nie rozsadziło instalacji, jak będzie awaria podajnika?

    d6df4584236b2300c0c.jpg

    > Być może, ale one wyglądają na duże. Najmniejsze jakie widzialem to
    > butelka 1.5 litra. Wielkosc ma zależeć od instalacji. Kształty różne,
    > czasem zaworka nie widać wprost. Czasem to coś znajdziesz w środku pieca
    > - otworz, może jest tam gdzieś to naczynie z zaworkiem.

    Jak ostatnio go otwierałem, to nie było nic takiego.

    > Zamontuj. Koszt mały, komfort duży.

    W sumie ja się nie dotykam, mogę podpowiedzieć właścicielowi, żeby kupił i
    założył, to problemy się skończą :)

    > PS. Mam nadzieje że jest zawór bezpieczeństwa ;)

    Jest, bezpośrednio w piecu :)

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 147. Data: 2017-03-17 15:04:15
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Pewnie tak, ale nie ma optotriaków włączanych w szczycie.

    Ano nie ma... w sumie ciekawe czemu, przecież nie byłoby tak trudno zrobić
    taki optotriak na konkretną częstotliwość (50 Hz).

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 148. Data: 2017-03-17 15:11:27
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > W sumie to zawsze jest wyścig policjanci-złodzieje, także w technice.

    Czy ja wiem... zabezpieczenia powinny być silniejsze, niż to, przed czym
    zabezpieczają. Hamulce w samochodzie też z łatwością pokonują silnik.

    > W rzeczy samej. Lina robi halt, kabina sobie jeszcze leci pociągając
    > dżwignię, która podciąga kliny tak, że wchodzą między prowadnice w szybie i
    > nie pomnę, jak to się nazywa, uchwyty na kabinie, klinując ją w bezruchu.

    Nagłe szarpnięcie i kabina stoi... jak się potem taką kabinę uwalnia?

    > Absolutnie nie. Hamowany jest wał silnika, w normalnym ruchu nic na kabinie
    > hamującego nie jest uruchamiane. Za dużo ludzi by zeszło na zawał, to jest
    > mocno hałaśliwe - w końcu masz wytracanie dużej ilości energii.

    Hmm, gdzieś słyszałem o okładzinach, takich jak w hamulcach bębnowych, i z
    jakiegoś powodu ubzdurało mi się, że to jest w kabinie.

    > Natomiast czasem na kabinie uruchamiane są, przewidziane w tym celu
    > dźwignie i przełaczniki, dające logice sygnał o położeniu kabiny. I
    > czasem je słychać, słychać też niekiedy impulsator magnetyczny, w
    > postaci cichego cykania.

    Cyka cyka, w starych Zrębach cyka 3x na piętro, domyślam się że pierwsze
    cyknięcie pojawia się po ruszeniu kabiny i przełącza z jazdy wolnej na
    szybką (rozbieg), kolejne (po trzy na piętrach pośrednich) nic nie robią,
    a podczas dojazdu do piętra docelowego pierwsze powoduje przełączenie z
    jazdy szybkiej na wolną (dojazd), a drugie zatrzymanie kabiny (bo jest
    na wysokości drzwi).

    > Nic dodać, nic ująć.
    > Podobnie np. PZU (czy inna firma), jeśli zjara się mieszkanie, wyjdzie, że
    > instalacja elektryczna, a bezpiecznik nie był właściwy, to mogą płakać, gdy
    > przyjdzie do płacenia.

    No właśnie. W interesie firm ubezpieczeniowych nie jest płacić.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 149. Data: 2017-03-17 15:17:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Ostatniego piętra nie często, widać mocniejsza żarowka :D

    Co ma do tego żarówka, to jest czujnik optyczny?

    > Pięter pośrednich średnio kilka razy dziennie. Przed naprawą raz na
    > miesiąc.

    Bałbym się tym jeździć...

    > Nie, bo to winda podkakuje na linie, prawdopodobnie przeciwwaga uderza w
    > spręzyny i winda podskakuje po czym spada te kilka cm.

    Tak czy inaczej, udar kabiny na linie jest...

    > Wciskasz stop lub gubisz plomby.

    Jak się nie zdąży wcisnąć stopu to wciśnięcie piętra niżej jeszcze coś da?

    > I naciskasz piętro niżej. Jeśli nie chce się zatrzymać dokładnie na
    > piętrze to trzeba wiedzieć kiedy pacnąc stop. Tolerancja to kilkanaście
    > cm żeby drzwi otwarło. Jak jesteś hacker to otwierasz ręcznie otwierając
    > deskę przy zamku windy i pociągając samodzielnie za mechanizm skobla.

    A winda wtedy, po takim otworzeniu deski i pociągnięciu za mechanizm, nie
    może ruszyć, jak ktoś inny ją przywoła?

    Wszystkie? Czy tylko piętro niżej?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 150. Data: 2017-03-17 15:18:28
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Ciekawe, skąd tam zapłon...

    Chyba od powolnego utleniania się węgla. Jak zwalisz to do kupy, ciepło
    grzęźnie, całość zaczyna się coraz bardziej grzać i lawinowo narasta
    temperatura, aż to poziomu, gdy albo przeważy chłodzenie i skończy się na
    powolnym ubytku masy i trochę niezbyt miłego zapachu, albo chłodzenie
    przegra i hałda żywo zapłonie.

    > Dobrze, że tylko poparzył, mogło być gorzej.

    W rzeczy samej. Jeszcze mógł się nawdychać, CO warning... A CO nie dość, że
    bardzo toksyczny, robi to, co cyjanek, tylko w inny sposób, to jeszcze palny
    i może gwizdnąć w sprzyjających mu warunkach... Nie spotykany już gaz
    miejski był w znacznej części oparty o CO, nie muszę dodawać, z jakim to
    ryzykiem się wiązało, zwłaszcza, gdy gaz nie był dosmradzany...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.