  • 1. Data: 2017-03-06 17:06:45
    Temat: wyświetlacz w stylu retro
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Witajcie grupowicze,

    Poszukuję pomysłu na niewielki wyświetlacz pasujący do urządzenia w
    stylu "retro" - obudowa drewniana z elementami metalowymi, coś jak radia
    lampowe z lat 50-tych, może trochę w stylu "steam-punk". Na wyświetlaczu
    prezentowane będą głównie informacje tekstowe, więc nie ma potrzeby żeby
    to był wyświetlacz graficzny, rozmiar tak coś koło 2-3 cali.

    Mam jakiegoś LCD 4x20 z pomarańczowymi znakami na czarnym tle, ale nie
    powala. Zastanawiam się co innego mógłbym zastosować? VFD drogie
    strasznie i jakoś kojarzą mi się bardziej z obudowami plastik-fantastik
    z lat 80-tych, a nie z obudowami drewnianymi.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2017-03-06 17:38:32
    Temat: Re: wyświetlacz w stylu retro
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-03-06 17:06, Jakub Rakus wrote:
> [...]
    > strasznie i jakoś kojarzą mi się bardziej z obudowami plastik-fantastik
    > z lat 80-tych, a nie z obudowami drewnianymi.

    Może takie:

    https://youtu.be/0ZWSOx-T6lg?t=19m40s
    tylko nie wiem czy istnieje wersja miniaturowa

    albo

    małe CRT mono

    albo

    lampa oscyloskopowa

    Włodek

  • 3. Data: 2017-03-06 17:46:05
    Temat: Re: (OT) wyświetlacz w stylu retro
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-03-06 17:06, Jakub Rakus wrote:
> [...]
    > strasznie i jakoś kojarzą mi się bardziej z obudowami plastik-fantastik
    > z lat 80-tych, a nie z obudowami drewnianymi.

    taka ciekawostka:
    https://www.youtube.com/watch?v=ggTl34HwT7c&ab_chann
    el=KainkaLabs

    Włodek

  • 4. Data: 2017-03-06 17:48:45
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.03.2017 o 17:38, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > https://youtu.be/0ZWSOx-T6lg?t=19m40s
    > tylko nie wiem czy istnieje wersja miniaturowa

    Chyba niestety nie...

    > lampa oscyloskopowa

    Dość ciekawa idea, mam multimetr firmy Sinclair DM350 - w tej samej
    serii produkowali też miniaturowy oscyloskop SC110
    http://tinyurl.com/hoyvs64
    Widzę tylko jedną poważną wadę - lampa oscyloskopowa, nawet taka
    malutka, jest mimo wszystko strasznie dłuuuuuga.

    Mimo wszystko dzięki za sugestie!

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2017-03-06 18:02:06
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > https://youtu.be/0ZWSOx-T6lg?t=19m40s
    > tylko nie wiem czy istnieje wersja miniaturowa

    można by spróbować zrobić - jeżeli masz pod ręką drukarkę 3D.
    Mechanicznie to banalne raczej - kwestia zrobienia tych ceweczek pozostaje.

    No ale to też nie zejdzie się pewnie z rozmiarem pixela poniżej 5x5mm
    pewnie. Chyba, że masz drukarkę wystarczająco precyzyjną, to może da się
    zrobić mniejsze.

  • 6. Data: 2017-03-06 18:04:11
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2017-03-06 17:48, Jakub Rakus wrote:
    (ciap)
    > Widzę tylko jedną poważną wadę - lampa oscyloskopowa, nawet taka
    > malutka, jest mimo wszystko strasznie dłuuuuuga.

    No to rozwiązanie z "widełodomofonów"
    http://mtmmax.en.ec21.com/4Inch_B_W_Flat_CRT--162291
    2_1622959.html

    też nie nowość jak widać:
    http://www.earlytelevision.org/rca_flat_crt.html

    Włodek :-)

  • 7. Data: 2017-03-06 18:09:23
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-03-06 o 17:06, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    > strasznie i jakoś kojarzą mi się bardziej z obudowami plastik-fantastik
    > z lat 80-tych, a nie z obudowami drewnianymi.

    W tym stylu to szybka matowa i slajdy.

  • 8. Data: 2017-03-06 18:17:26
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.03.2017 o 18:09, t-1 pisze:

    > W tym stylu to szybka matowa i slajdy.

    Hehe, i tzw. murzyna do przekładania owych slajdów i przy okazji
    machania liściem palmowym ;)

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2017-03-06 18:18:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > https://youtu.be/0ZWSOx-T6lg?t=19m40s
    > tylko nie wiem czy istnieje wersja miniaturowa

    Takie były kiedyś w warszawskich autobusach i fajnie to działało.
    Ja to zrobiłem w wersji stacjonarnej -- i już działało niefajnie.
    Tabliczki nie zawsze się chciały odwracać. Toto potrzebuje
    wstrząsów, jak w autobusie. Pisałem tu już kiedyś o tym.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-03-06 18:21:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

> [...]
    > strasznie i jakoś kojarzą mi się bardziej z obudowami plastik-fantastik
    > z lat 80-tych, a nie z obudowami drewnianymi.

    Dużo tych napisów? Steampunmowa to będzie tarcza jak w liczniku (prądu,
    kilometrów, benzyny). Oczywiście napędzana silnikiem krokowym sterowanym
    mikroprocesorem.

    --
    Jarek