-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: dziwny problem
Date: Fri, 17 Mar 2017 14:11:27 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <45Tdbjfc0I7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
References: <o9mvt3$tsf$1@node1.news.atman.pl> <o9n6ef$gic$1@node2.news.atman.pl>
<11Tdattn3I7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
<o9rjve$nul$1@node2.news.atman.pl>
<1sTdb16m7I7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
<o9up56$q3n$1@node2.news.atman.pl>
<2nTdb8q17I7vhNv8%gof@news.chmurka.net>
<oa8etm$h21$1@node1.news.atman.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 17 Mar 2017 14:11:27 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="28973";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
t=1489759887; bh=q+Oct4dm17/c3WM3di3DyTQPQFk=;
h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
b=D66+40BR2iLrf9YGNCfVrhSum69R/nU4f5rTeyNDImJDZR/I3JUdBP6QQYVUGR734
ZaLE9BhtxH7HqkFs18wsv/tfVsf05QqaVwUOT131JNXauL2z64pmM14yVY28uq0x93
U5rZIVsgM/fdU2aVyakyvA5zT4QUItvWb3iosN44=osN44=
Cancel-Lock: sha1:TIBhfmcw+/iSb+03s6eg/fhyPh0=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:715002
[ ukryj nagłówki ]HF5BS <h...@...pl> wrote:
>>> Raczej w maszynowni. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że hamulec ma pokonać
>>> siłę napędową silnika.
>>
>> IMO musi. Inaczej w przypadku zwarcia w sterowaniu silnika hamulec by nie
>> zadziałał.
>
> W sumie to zawsze jest wyścig policjanci-złodzieje, także w technice.
Czy ja wiem... zabezpieczenia powinny być silniejsze, niż to, przed czym
zabezpieczają. Hamulce w samochodzie też z łatwością pokonują silnik.
>> Tzn. lina jest hamowana, kabina bezwładnościowo chce jeszcze spadać,
>> sprężyna się naciąga i to wyzwala hamulec samej kabiny?
>
> W rzeczy samej. Lina robi halt, kabina sobie jeszcze leci pociągając
> dżwignię, która podciąga kliny tak, że wchodzą między prowadnice w szybie i
> nie pomnę, jak to się nazywa, uchwyty na kabinie, klinując ją w bezruchu.
Nagłe szarpnięcie i kabina stoi... jak się potem taką kabinę uwalnia?
>>> szybkie na to. Obecnie, do wolniejszych stosuje się kliny, które sztywno
>>> blokują, powyżej 0.75 hamulce z poślizgiem.
>>
>> To są te same hamulce, które wyhamowują kabinę podczas dojazdu do piętra?
>
> Absolutnie nie. Hamowany jest wał silnika, w normalnym ruchu nic na kabinie
> hamującego nie jest uruchamiane. Za dużo ludzi by zeszło na zawał, to jest
> mocno hałaśliwe - w końcu masz wytracanie dużej ilości energii.
Hmm, gdzieś słyszałem o okładzinach, takich jak w hamulcach bębnowych, i z
jakiegoś powodu ubzdurało mi się, że to jest w kabinie.
> Natomiast czasem na kabinie uruchamiane są, przewidziane w tym celu
> dźwignie i przełaczniki, dające logice sygnał o położeniu kabiny. I
> czasem je słychać, słychać też niekiedy impulsator magnetyczny, w
> postaci cichego cykania.
Cyka cyka, w starych Zrębach cyka 3x na piętro, domyślam się że pierwsze
cyknięcie pojawia się po ruszeniu kabiny i przełącza z jazdy wolnej na
szybką (rozbieg), kolejne (po trzy na piętrach pośrednich) nic nie robią,
a podczas dojazdu do piętra docelowego pierwsze powoduje przełączenie z
jazdy szybkiej na wolną (dojazd), a drugie zatrzymanie kabiny (bo jest
na wysokości drzwi).
>> Bezpieczeństwo nie ma ceny, tym bardziej że jeśli dojdzie do wypadku drugi
>> raz i urządzenie zawiedzie, to wchodzi prokurator i sprawdza, dlaczego
>> zawiodło. Jak się okaże, że był wcześniej wypadek, a ktoś zaoszczędził, to
>> nie będzie mu wesoło.
>
> Nic dodać, nic ująć.
> Podobnie np. PZU (czy inna firma), jeśli zjara się mieszkanie, wyjdzie, że
> instalacja elektryczna, a bezpiecznik nie był właściwy, to mogą płakać, gdy
> przyjdzie do płacenia.
No właśnie. W interesie firm ubezpieczeniowych nie jest płacić.
--
http://www.chmurka.net/
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.17 15:17 Adam Wysocki
- 17.03.17 15:18 HF5BS
- 17.03.17 15:23 HF5BS
- 17.03.17 16:55 J.F.
- 17.03.17 18:26 HF5BS
- 17.03.17 21:57 Janusz
- 18.03.17 21:40 Sebastian Biały
- 18.03.17 13:49 Sebastian Biały
- 18.03.17 22:04 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Cewka elektrozaworu
- zapytanie o chip r5f21275nfp
- nie naprawiam więcej telewizorów
- Zrobił TV OLED z TV LCD
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=