  • 1. Data: 2010-06-23 19:12:34
    Temat: dziwny pendrive
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam@srakapraptaka_o2.pl.invalid>

    Witam,

    Mam pendrive, jakaś reklamówka Asusa AiFlash 1GiB. Do tej pory używałem
    jako przenośnej płytki CD ;) Widziany był jako normalny jeden dysk
    wymienny.

    W pewnym momencie, po którejś operacji formatowania czy wrzucania na to
    iso z systemem, okazało się, że pendrive ma dwie niby-partycje: jedna
    wielkości dyskietki z Freedosem, druga normalna FAT32.

    Tyle, że ani w menadżerze dysków, ani w żadnym programie partycjonującym
    jej nie widać.

    Widać za to ... drugie urządzenie i to też nie wszędzie! Niektóre
    programy partycjonujące widzą to jako "floppy disk" i nic się z tym nie
    da zrobić, bo jest read only.

    Linux i wszystkie urządzenia typu telewizor, konsola, widzi ... dwa
    różne urządzenia wymienne, z czego to jedno jest read only.

    Windows 7 za to, widzi tylko tą właściwą, prawie gigabajtową
    partycję/urządzenie.

    Teraz moje pytanie - co to za cholerstwo i skąd się wzięło? Jak to
    usunąć? Formatowanie HP Format Utility nie daje rezultatu. Pod linuxem
    zerowanie pendrive też nie ma sensu, bo są dwa odrębne urządzenia
    (/dev/sdb i sdc, z czego to jedno jest "read only" i nic się nie da
    zrobić), cfdisk też na mnie leje w tej kwestii.

  • 2. Data: 2010-06-23 19:21:57
    Temat: Re: dziwny pendrive
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 23 Jun 2010 21:12:34 +0200
    doszła do mnie wiadomość <hvtmb1$t4h$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    od Tomek Głowacki <t_gl_nospam@srakapraptaka_o2.pl.invalid> :
    >Witam,
    >
    >Mam pendrive, jakaś reklamówka Asusa AiFlash 1GiB.

    Może tu znajdziesz coś ciekawego:
    ftp://tonyhky.no-ip.org/USB%20TOOLS/

  • 3. Data: 2010-06-24 05:54:23
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-23 21:12, Tomek Głowacki pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam pendrive, jakaś reklamówka Asusa AiFlash 1GiB.

    co to jest 1GiB ? jeden gibon ?

  • 4. Data: 2010-06-24 06:04:36
    Od: Tomek <...@...z>

    ApanasBudriszko pisze:
    > co to jest 1GiB ? jeden gibon ?

    Gibibajt. 1042 MiB.

  • 5. Data: 2010-06-24 07:37:30
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    W dniu 2010-06-23 21:21, Tomasz Jasiński pisze:

    > Może tu znajdziesz coś ciekawego:
    > ftp://tonyhky.no-ip.org/USB%20TOOLS/

    Cieakwe, ale ... któryś/któreś konkretnie polecasz? :) Raczej nie
    chciałbym testować każdego po kolei...

    Pozdr,
    Tomek

  • 6. Data: 2010-06-24 07:37:58
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "ApanasBudriszko" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > co to jest 1GiB ? jeden gibon ?

    1GiB ? 1.074GB.

  • 7. Data: 2010-06-24 08:50:54
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > co to jest 1GiB ? jeden gibon ?

    o taaak to bylo swietne :) dobrze mu tak pokazales kto rulezi w informatyce

    kiiiler jestes!

    pffff

  • 8. Data: 2010-06-24 09:05:19
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-24 10:50, Michał Gut pisze:

    > o taaak to bylo swietne :) dobrze mu tak pokazales kto rulezi w informatyce
    >
    > kiiiler jestes!
    >
    > pffff

    zaistniałeś, pochwal się mamie

  • 9. Data: 2010-06-24 09:46:13
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    W dniu 2010-06-24 11:05, ApanasBudriszko pisze:

    > zaistniałeś, pochwal się mamie

    Tak przrewywając wam, Panowi, w pół zdania. Coś może merytorycznie w
    temacie?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2010-06-24 10:08:56
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie ruszy tego flasha bo w systemie zglasza sie jako hub usb z podpietym
    cdromem i flashdyskiem
    sa to osobne uklady, zawartosci firmware raczej nie ruszy (nie znam narzedzi
    do tego) - tylko producent powinien miec i wgrywac w momencie produkcji np.
    reklamowke czy sterowniki (jak uzywaliscie modemow np mf636 3g to jesli
    dobrze pamietam on sie zglasza jako wirtualny cdrom a jednoczesnie
    udostepnia gniazdo microsd - czyli tam sie zglaszaja na hubie usb modem,
    wirtualny cdrom i czytnik kart.

    natomiast znalazlem narzedzie do uwalenia calego tego napędu
    http://u3-tool.sourceforge.net/