  • 81. Data: 2010-12-28 20:21:23
    Temat: Re: dzielni stróże prawa
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > i mu się jeszcze może paluszkiem pogrozi? dorośnij...

    Czytaj ze zrozumieniem... Widzę że masz trudności.

    > Wyobraź sobie, że DOKŁADNIE TAK SAMO.

    bzdura...

    \SK

  • 82. Data: 2010-12-28 20:23:08
    Temat: Re: dzielni stró?e prawa
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Widzisz... sprawdź czy przypadkiem nie masz tego co zarzucasz innym.
    > Bo ja w odróżnieniu od ciebie jestem w stanie użyć mózgu i dojśc do
    > wniosku, że policja jest od egzekwowania przestrzegania prawa a nie
    > zapewniania wpływów budżetowych.
    > I dlatego wolę, żeby wlepiała mandaty bezmózgom oślepiajacym
    > przeciwmgielnymi niż siedziała w krzakach i suszyła za przekroczenie 5 km/h
    > A jak ktoś nie płaci - sąd, nawet jeżeli oznacza to areszt.

    Nie oznacza to aresztu -- nawet w naszym prawie.

    > Dura lex sed
    > lex
    > Jak prawo będzie równe i dla wszystkich, będzie lepiej.

    Nie jest równe.

    Jak ma być równe to i niech ciebie aresztują jak się nie będziesz z
    "panem władzą" zgadzał.

    \SK

  • 83. Data: 2010-12-28 20:29:19
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Nakładanie mandatu nie jest obowiązkowe. Mieli prawo i obowiązek (w
    > przypadku obcokrajowca) pouczyć.
    >
    > [...]
    >
    > Czyli powinna przyjść policja i Cię jeszcze zamknąć na 48 godzin. Za
    > straszne wykroczenie.

    Sąd nie powinien mnie obciążać kosztami. Ewentualnie SM za opieszałość.
    Ja się nie napraszałem aby sąd cokolwiek robił. Chciałem zwyczajnie
    zapłacić należny mandat.

    Seco

  • 84. Data: 2010-12-28 20:33:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 20:08:34 +0100, Sebastian Kaliszewski wrote:

    >Żeby skierować wniosek o ukaranie do sądu. Mają paszport kolesia z wbitą
    >wizą -- to nie jest nie wiadomo kto z nie wiadomo skąd. Nieobecność
    >obwinionego w tak oczywsitym przypadku nie jest poważnym utrudnieniem w
    >rozpoznaniu sprawy.

    Zaraz - a gdzie chcesz wyslac wezwanie do podejrzanego w celu
    wysluchania czemu on tego mandatu nie chcial przyjac ?

    >A nawet gdyby sprawa była bardziej złożona to, jak
    >bardzo chcą się wykazać, to mogą, zgodnie z Art.91 par.4 zatrzymac
    >paszport.

    To sie chlop ucieszy - zamiast odsiedziec 16h w celi, bedzie musial
    sobie hotel zalatwic .. na 3 miesiace ? Ale jaka oszczednosc dla
    budzetu panstwa

    Na szczescie pojedzie do pierwszej lepszej ambasady, wystawia mu
    paszport zastepczy i tak sie skonczy sprawa z polskim wymiarem
    sprawiedliwosci.
    No moze jeszcze sad w poczuciu dobrego humoru wysle mu wezwanie do
    zaplaty na domowy adres

    >Zatrzymanie człowieka jest niewspółmierne do czynu. Tu mogli sobie
    >pozwolić bo złapali "ruskiego gówniarza".

    IMO to akurat z kazdym mogliby tak postapic. Kiedys moze by sie tam
    wyjasnilo na gruncie dyplomatycznym.

    >Bez zgody sądu to dłużej niż 48h trzymać nie mogą. A jeśli sąd może
    >wyrazić zgodę to i może sądzić w trybie przyspieszonym.

    Mimo wszystko ciekaw jestem jak to technicznie wyglada.
    Sad ma codzienne dyzury ?
    Jakos nie chce mi sie wierzyc zeby maly sad pracowal codziennie, a z
    drugiej strony 48h od piatku uplywa w niedziele. A przeciez w
    poniedzialek i wtorek moze byc swieto ..

    J.

  • 85. Data: 2010-12-28 20:34:40
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl>
    >
    > Co ma piernik do wiatraka ?!

    Czego nie rozumiesz, chyba jasno się wyraziłem :-)

    Pozdrawiam

    Seco

    --
    Szukam pracy:
    http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki

  • 86. Data: 2010-12-28 20:35:19
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    J.F. wrote:

    > Zaraz - a skad masz informacje ze zamieszkiwali na stale w Polsce ?
    > Bo na moj gust to par 2 ma jak najbardziej zastosowanie.

    Nie ma, bo nie ma "uzasadnionej obawy". Może sobie pojechać -- w
    rozpoznaniu sprawy to nie przeszkodzi (i wydaniu wyroku czy to w trybie
    zaocznym czy nakazowym). Warunek z art.90p.2 dotyczy rozpoznania sprawy
    a nie egzekucji wyroku. To, że byłby potem kłopot ze ściągnięciem
    ewentualnej grzywny (której zresztą nie było) nie ma tu absolutnie nic
    do rzeczy. Egzekucja to nie rozpozanie.

    > Nie pomylily ci sie kraje ? To nie USA .. a nawet i tam szeryf zamyka
    > bez problemu, i nawet nie trzeba byc z innego miasta.

    Nie pomyliły. Polucjanci podpierali się art.90 p.2 i tego już zmienić
    potem nie mogą -- to zostałoby szybciutko obalone -- zatem bezpodstawne
    zatrzymanie, nadużycie władzy, itd... kupa smrodu i wcale nie wykluczone
    wywalenie z roboty. Zwłaszcza, że jest jeszcze art.91 p.3 i 4 -- to
    stawia polucjantów w jeszcze gorszym świetle.

    pzdr
    \SK

  • 87. Data: 2010-12-28 20:36:06
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Taaak. Widzę że marzysz o noclegu na zapchlonym posterunku. Może jeszcze
    > chcesz towarzysza w postaci jakiegoś podchmielonego (za to od pół roku
    > nie mytego) trójpasiastego co to się w mordobicie jakieś wdał?
    >
    > Oczywiście mam świadomość, że wykroczenie
    >
    > Mołdawianin spędził wieczór i noc za kratkami... Chcesz się zamienić?

    Nie chodzi mi o areszt. Chodzi mi o koszty sądowe. O tym pisałem.

    Seco

  • 88. Data: 2010-12-28 21:01:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 11:36:57 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > No i? Co ma do tego zatrzymanie?

    Ano tyle, że zgodnie z przepisami, w takiej sytuacji policja sporządza
    wniosek do sądu grodzkiego. Jeśli kierujący nie ma stałego adresu
    zamieszkania w Polsce, to sprawa idzie w trybie 24 godzinnym, a obwiniony
    na rozprawę oczekuje w izbie zatrzymań.

    --
    ___________ (R)

  • 89. Data: 2010-12-28 21:02:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 12:13:25 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Światła przeciwmgłowe świecą po oczach? Od kiedy?
    Tylne - od zawsze, przednie - od kiedy sa do dupy ustawione, albo w czasie
    deszczu.

    --
    ___________ (R)

  • 90. Data: 2010-12-28 21:04:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 12:42:27 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

> [...]
    > nie przebywał legalnie to by go zgarnęli za nielegalny pobyt) ma
    > paszport a w nim wbitą wizę -- nie ma obawy, że to nie wiadomo kto,

    Niestety, masz w połowie rację. Czyli istotnie sąd grodzki. Tyle, że
    przepisy mówią wyraźnie, że w przypadku obcokrajowca to jest sąd 24
    godzinny, a obwiniony na rozprawe oczekuje w izbie zatrzymań.
    Policjanci nie mieli wuboru, takie przepisy.

    > Zwykłe nadużycie władzy przez polucjantów, którzy złapali młodego

    Żadne nadużycie władzy. Policjanci w tej sytuacji nie mieli prawa postąpić
    inaczej,a Ty pieprzysz jak potłuczony na podstawie własnej NIEWIEDZY.

    --