  • 111. Data: 2010-12-29 17:18:54
    Temat: Re: dzielni stróże prawa
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    J.F. wrote:

    > Nie bardzo rozumiem - to turysta obcokrajowiec. Wyjedzie i gdzie
    > wezwanie wyslesz ?

    Na jego adres -- ten turysta ma paszport i ważną wizę, adres jest w
    rejestrze do którego policja ma dostęp.

    > No wiesz, moze i nie chce, ale co poradze. Maja machac reka czy od
    > razu strzelac, zeby bylo taniej ?

    Nie widzisz innej alternatywy?

    > Jakos byl na tyle glupi ze nic takiego nie powiedzial, zreszta chyba
    > przyzwyczajony do takiego zwyczaju :-)

    Nie wiemy co on powiedział.

    \SK

  • 112. Data: 2010-12-29 17:21:25
    Od: HeniekMogiłko <h...@h...he>

    Dnia Tue, 28 Dec 2010 19:23:39 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Chłopie, zanim bardziej się ośmieszysz, *zapoznaj* *się* z obowiązującym
    > prawem. Polecam m.in. uważne i w całości przeczytanie Art. 90 KPoW

    I zapoznałes z się z rzeczonym Artykułem 90 w szczególności z §2?

    --
    Heniek

  • 113. Data: 2010-12-29 17:54:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Sebastian Kaliszewski

    > Tylko jeśli jest uzasadniona obawa że *rozpoznanie* *sprawy* będzie
    > niemożliwe lub *znacznie* utrudnione.

    A nie będzie jak obcokrajowiec nie stawi się na przesłuchanie?

    --
    ignorance is bliss

  • 114. Data: 2010-12-29 17:57:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Sebastian Kaliszewski

    > Mylisz egzekucję z rozpoznaniem. Do rozpoznania nie jest jego obecność
    > potrzebna.

    Niezbędna może nie jest, ale jej brak jest na pewno utrudnieniem. Trudno
    coś "rozpoznać" mając jedynie zeznania jednej strony i tyle.

    --
    ignorance is bliss

  • 115. Data: 2010-12-29 18:14:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 17:18:54 +0100, Sebastian Kaliszewski wrote:
    >Na jego adres -- ten turysta ma paszport i ważną wizę, adres jest w
    >rejestrze do którego policja ma dostęp.

    Hm, a jak turysta z unii ? W paszporcie nie ma adresu.

    A wysylanie .. to juz lepiej od razu pouczyc :-)

    >Nie widzisz innej alternatywy?

    Niby widze, ale czy oni beda tacy mili ?
    No i czesto moze byc lepiej poczekac 16h na rozprawe i uslyszec
    nagane, niz potem podrozowac 1000km, zeby zeznanie zlozyc, rozprawe, a
    i przelew kary zrobic.

    >Nie wiemy co on powiedział.

    No nie wiemy. Media nic nie pisza, ale to o niczym nie swiadczy.

    J.

  • 116. Data: 2010-12-29 19:03:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 16:59:01 +0100, Sebastian Kaliszewski wrote:

    >To spotkamy się przed sądem.

    I myslisz ze to spotkanie bedzie kiedys tam daleko, czy zatrzymsja
    natychmiast i doprowadza przed sad w ciagu 72h ?

    Ewentualnie puszcza wolno, ale zatrzymaja samochod jako zastaw - po co
    maja koszta ponosic :-)

    >Sądy wcale nie powinny. Konstytucyjny podział władzy.

    podzial, ale czy panstwo aby na pewno sobie zyczy zeby sady braly kary
    z totolotka ? na razie maja wolna reke, bo sie wykazuja rozsadkiem :-)

    A cel jest taki zeby ujednolicic grzywny nakladane przez organy
    panstwowe .. ale czemu tylko mandatowe a nie sady :-)

    >Sąd podjął rozsądną decyzję.

    Co do nagany byc moze. Co do kosztow to niekoniecznie :-)

    >Gdyby zaś w prawie był paragraf na
    >durnowatość to powinien od razu nałożyć grzywnę na policmajstrów :)

    J.

  • 117. Data: 2010-12-29 23:41:44
    Temat: Re: dzielni stró?e prawa
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 29 Dec 2010 17:12:33 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Tylko jeśli jest uzasadniona obawa że *rozpoznanie* *sprawy* będzie
    > niemożliwe lub *znacznie* utrudnione.

    Brak obwinionego takowym jest.

    --
    ___________ (R)

  • 118. Data: 2010-12-30 19:27:50
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    niusy.pl wrote:

    > Był tu taki jeden co we własnym kraju chciał siedzieć zamiast płacić,
    > więc nie jest to wcale takie złe.

    Masz na mysli tego co mu dniówkę odsiadki policzyli jako 2k pln?
    Nie dziwię mu się.
    Chciałbym zarabiać 2k pln dziennie ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 119. Data: 2010-12-30 20:59:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl>

    > Masz na mysli tego co mu dniówkę odsiadki policzyli jako 2k pln?
    > Nie dziwię mu się.
    > Chciałbym zarabiać 2k pln dziennie ;-)

    Nie. Tego co go jakaś firma pogrążała i skarżył się, że rodzina cierpi. Za
    granicą był jak go skazali itp itd W sumie całkiem rozsądne bo ultimatum
    finansowe nie jest słuszne właśnie z powodu tego, że nie dla każdego 2k pln
    znaczy tyle samo.

  • 120. Data: 2011-01-02 19:08:03
    Od: "Nostradamus" <l...@h...com>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" napisał w wiadomości grup

    Mylisz egzekucję z rozpoznaniem. Do rozpoznania nie jest jego obecność
    potrzebna. A o egzekucji, cóż... kodeks nie przewiduje trybu
    przyspieszonego w przypadku uzasadnionej wątpliwości w kwestii
    możliwości egzekucji...

    A w praktyce obwiniony obcokrajowiec staje przed sedzią a po wyroku nie
    opuści sądu bez zapłaty grzywny w kasie sądu. Jak nie ma kasy to czeka w
    areszcie do momentu jej uiszczenia albo odsiedzenia.