  • 31. Data: 2011-03-12 04:24:10
    Temat: Re: dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-11 18:10, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Latet" ikvjrq$jc1$...@i...gazeta.pl

    > Dyski 2.5 calowe są różne -- widziałem zasilane
    > napięciem 12 V i 5V (jak w 3.5 calowych) i różnej
    > wysokości (oględnie -- normalne, grubsze i cieńsze)
    > a także różnej długości (normalne i dłuższe)
    > a ponadto są różnie nastawione na konsumowanie
    > energii elektrycznej, z różną szybkością (7200
    > i 5400 zna każdy, ale są i inne) kręcą się,
    > mają różne bufory i kesze a nawet bywają hybrydowe,
    > są odporne na wstrząsy lepiej (Hitachi jest lepszy
    > od Seagate -- na przykład) lub gorzej, w tym
    > i wyłączające się w nieważkości... Są też
> [...]

    Dyski wewnętrzne mają różne wewnętrzne parametry (co jest normalne i
    oczywiste), są też standardy opisujace m.in wymiary. Najczesciej
    spotykanym naruszeniem tego standardu są (na dzien dzisiejszy) dyski
    1TB, które maja 3 talerze, w praktyce taki dysk nie pasuje do wielu
    notebooków. Z pkt. widzenia wymiarów najistotniejsze jest zachowanie
    mozliwosci mocowania, takze dysk jak najbardziej moze byc mniejszy (np.
    nizszy) jezeli ma standardowe mocowanie.

    Wszelkie odstepstwa sa zazwyczaj problemem dla producentow (zbyt),
    mozesz podac jakis przyklad 'dluzszego' dysku?

    > Tak więc ci ,,niektórzy'' mogę mieć sporo racji...
    > Wewnętrzny na USB2 powinien brać mało energii na
    > starcie, podczas gdy ten na USB3 może brać dużo,
    > może mieć inne gabaryty lub domagać się innego
    > chłodzenia; zwykle te zewnętrzne są inaczej
    > nastawione na szoki mechaniczne i termiczne...

    Powinien, ale w praktyce producenci daja kabelki z dwoma wtyczkami USB
    od strony komputera w wiadomym celu. Ile faktycznie bierze dowiesz sie
    gdu zmierzysz...

    Niektore dyski 2.5" (dyski nie obudowy z dyskami) maja mozliwosc
    faktycznego zmniejszania pradu rozruchowego, zas obudowy jak najbardziej
    moga dzialac jak chwilowe akumulatory by dac wiekszy prad dla
    rozkrecenia dysku. Wszystko jednak kosztuje, wiec w praktyce takie
    rozwiazania nieczesto wystepuja.

    Generalnie USB3.0 rozwiazuje wiekszosc problemow, majac
    PC/notebook/whatever z USB3.0, masz pewnosc, ze zadziala Ci kazdy dysk
    USB2/3

  • 32. Data: 2011-03-12 23:18:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rafał Łukawski" ileshq$ick$...@n...onet.pl

> [...]
    zachowanie mozliwosci mocowania, takze dysk jak
    > najbardziej moze byc mniejszy (np. nizszy) jezeli ma standardowe mocowanie.

    Slimka też trudno montować do ,,normalnego'' laptopa.

    > Wszelkie odstepstwa sa zazwyczaj problemem dla producentow (zbyt), mozesz podac
    jakis przyklad 'dluzszego' dysku?

    Tak, ale zużyłbym na szukanie sporo czasu.
    Jeśli znów natrafię na ten dysk przypadkowo -- dam znać.
    Chyba to WDC.

    > Powinien, ale w praktyce producenci daja kabelki z dwoma wtyczkami USB od strony
    komputera w wiadomym celu. Ile faktycznie bierze
    > dowiesz sie gdu zmierzysz...

    Ze dwa lata temu (na p[początku maja 2009) kupiłem zewnętrzny
    dysk. W obudowie była Toshiba, przewód nie miał dwóch wtyczek.
    Dysk żre tak dużo na starcie, że nawet podłączenie do dwóch
    USB zwykle ustawia ten dysk w USB1.1 -- 1 MB/s, co dyskwalifikuje
    go. Wyjąłem więc go z obudowy i włożyłem do netbooka. :) Szaleje
    tu, szarpie, łomocze, grzeje i ciągnie sporo energii, ale pracuje. :)

    Zamierzam włożyć tu Momentusa 7200 z G. :)

> [...]

    > Generalnie USB3.0 rozwiazuje wiekszosc problemow, majac PC/notebook/whatever z
    USB3.0, masz pewnosc, ze zadziala Ci kazdy dysk

    Wierze w to. ;) I rozglądam się za notebookami z USB3 oraz ix. :)
    (i3, i5 lub i7)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2011-03-14 20:09:19
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2011-03-03 11:53, radar pisze:
    > Za kilka dni będę miał jeszcze Pretec 8GB i-Disk REX100 USB 3.0 do
    > testów jeśli kogoś interesuje mogę zamieścić wynik z atto.

    Sam sobie odpowiem. 20MB/s w zapisie, 67MB/s w odczycie. I niestety
    bardzo kiepsko dla małych plików...