  • 21. Data: 2011-03-02 17:44:59
    Temat: Re: dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Rafał Łukawski wrote:

    > Jaki napęd HDD daje 250MB/s? ;)

    żaden z moich ;)

    A poważniej to chodziło mi o to, że mając maksymalną przepustowość
    250MB/s karta oferuje 2 porty o maksymalnej prędkości 600MB/s
    Walenie klienta w rogi i tyle ;)

    --
    Wojtek

  • 22. Data: 2011-03-03 06:54:10
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-02 13:36, Wojtek wrote:
> [...]
    oler-2x-USB3.0/211

    > Hmmm, PCI-X x1 ma przepustowść 250MB/s (specyfikacja)
    > A ta karta ma mieć niby 5Mb/s. Jak by na to nie spojrzeć, to się nie
    > zgadza :/

    Wracajac do kwestii technicznych. W przypadku transmisji synchronicznej
    na kablu jak najbardziej bedzie 5Gb/s, pytanie jak poprzednio - co
    zapewni taki ciagly strumien danych by bufor sie nie przytykal i x1 nie
    było blokadą?

    Zapewne SSD z SATA III (po to i powstala kolejna specyfikacja SATA) lub
    super szybkie pendrive'y na USB3. Tyle ze przez dlugi dlugi czas bedzie
    to jeszcze raczej sztuka dla sztuki, niz powszechne wykorzystywanie.

    BTW. w/w ASUS ma takze dwa porty SATAIII i to moze byc tu istotne dla
    uzytkownika, ktory chce wrzucic jakis SSD z wyzszej polki, a na plycie
    tego nie ma. Cena nie odstrasza - np:
    http://www.pixmania-pro.pl/pl/pl/04079944/art/asus/k
    arta-rozszerze-usb-3-0-sata-pci-express-u3s6.html

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 23. Data: 2011-03-03 06:56:43
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-02 17:16, radar wrote:

    > Mam w stacjonarce kontroler USB 3.0 i dysk zewnętrzny Adata NH01
    > (500GB). Transfery na 3.0 w okolicach 105MB/s.
    > Sam dysk chodzi bezboleśnie w każdym porcie 2.0 jaki spotkałem. Aż żal
    > nie polecić...

    Czasami jednak problemy sie pojawiaja, dlatego wraz z markowymi
    obudowami USB3.0 jest drugi kabelek zasilajacy. Z jednej strony okragla
    wtyczka do obudowy, z drugiej wtyczka do portu USB (np. transcend takie
    dodaje)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 24. Data: 2011-03-03 10:53:20
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2011-03-03 07:56, Rafał Łukawski pisze:
> [...]
    > obudowami USB3.0 jest drugi kabelek zasilajacy. Z jednej strony okragla
    > wtyczka do obudowy, z drugiej wtyczka do portu USB (np. transcend takie

    Znam temat. Raz w ciągu 10 lat miałem ten problem ale kabelek i tak nie
    pomógł.
    Mam jeszcze: PQI HDD H566 2,5 500GB USB 3.0 i Transcend TS500GSJ25D3 USB
    3.0 StoreJet 500GB i również chodzą bezboleśnie (ale są podłączane
    wyłącznie do markowych sprzętów i pewnie dlatego jest git) jednak Adata
    jest dużo szybsza. PQI ma fajne rozwiązanie - gniazdo jest normalne USB
    3.0 a nie micro przez co jest bardziej trwałe. Transcend i Adata mają
    micro USB 3.0 przez co nosze je z włożonym kablem ;)
    Za kilka dni będę miał jeszcze Pretec 8GB i-Disk REX100 USB 3.0 do
    testów jeśli kogoś interesuje mogę zamieścić wynik z atto.

  • 25. Data: 2011-03-05 13:57:48
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.03.2011 13:36, Wojtek pisze:
    > Hmmm, PCI-X x1 ma przepustowść 250MB/s (specyfikacja)

    Gwoli ścisłości: PCI-X to *NIE* PCI Express.

    PCI-X to specjalna odmiana *równoległego* PCI.

    PCI Express skraca się jako PCIe.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 26. Data: 2011-03-05 15:04:16
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-05 14:57, Radosław Sokół wrote:

    > Gwoli ścisłości: PCI-X to *NIE* PCI Express.
    >
    > PCI-X to specjalna odmiana *równoległego* PCI.
    >
    > PCI Express skraca się jako PCIe.

    Sluszna uwaga, co czasami mozna przeoczyc w czasie szybkiego
    odpowiadania (1-2 znaczki roznicy)

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 27. Data: 2011-03-06 09:22:01
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Innymi słowy nie napisałeś o co Ci chodzi poza tym że to są skróty myślowe.
    > Czemu ma służyć ta refleksja (pytam z ciekawości)?

    Niektórzy myślę, że to są inne dyski, niż "wewnętrzne".

    latet

  • 28. Data: 2011-03-06 09:24:01
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > A o eSATA slyszales ?

    Nie widzę związku...

    BTW: eSATA łatwo zrobić samemu ze zwykłego SATA (śledziem).

    latet

  • 29. Data: 2011-03-11 17:10:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Latet" ikvjrq$jc1$...@i...gazeta.pl

    > Niektórzy myślę, że to są inne dyski, niż "wewnętrzne".

    Dyski 2.5 calowe są różne -- widziałem zasilane
    napięciem 12 V i 5V (jak w 3.5 calowych) i różnej
    wysokości (oględnie -- normalne, grubsze i cieńsze)
    a także różnej długości (normalne i dłuższe)
    a ponadto są różnie nastawione na konsumowanie
    energii elektrycznej, z różną szybkością (7200
    i 5400 zna każdy, ale są i inne) kręcą się,
    mają różne bufory i kesze a nawet bywają hybrydowe,
    są odporne na wstrząsy lepiej (Hitachi jest lepszy
    od Seagate -- na przykład) lub gorzej, w tym
    i wyłączające się w nieważkości... Są też
    i samoszyfrujące....

    Tak więc ci ,,niektórzy'' mogę mieć sporo racji...
    Wewnętrzny na USB2 powinien brać mało energii na
    starcie, podczas gdy ten na USB3 może brać dużo,
    może mieć inne gabaryty lub domagać się innego
    chłodzenia; zwykle te zewnętrzne są inaczej
    nastawione na szoki mechaniczne i termiczne...

    A że wielu uważa, iż można dowolną obudowę
    zestawić z dowolnym dyskiem...

    Co jeszcze? Jedne dyski dają 20 MB/s pod USB2, a inne
    potrafią dać w porywach nawet 35 MB/s -- zapewne dlatego,
    że USB obciąża CPU...

    Oczywiście w obudowach warto mieć te dyski, które dają lepsze wyniki.
    (pomijam triki z kompresją w locie -- kwiecień coraz bliżej)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2011-03-11 20:21:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011, Wojtek wrote:

    > A poważniej to chodziło mi o to, że mając maksymalną przepustowość
    > 250MB/s karta oferuje 2 porty o maksymalnej prędkości 600MB/s

    Czy możemy się umówić, że maksymalna prędkość dla USB jest wartością
    w miarę teoretyczną? ;)

    > Walenie klienta w rogi i tyle ;)

    Y tam. Klient niekoniecznie *musi* chcieć max co *teoretycznie*
    interfejs może. Jak dostanie wyraźnie więcej niż USB 2 to i tak
    będzie (mu) dobrze :D

    pzdr, Gotfryd