    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dysk zewnętrzny 2,5" ok. 1TB - jaki?
    Date: Sun, 13 Mar 2011 00:18:49 +0100

    "Rafał Łukawski" ileshq$ick$...@n...onet.pl

    > Dyski wewnętrzne mają różne wewnętrzne parametry (co jest normalne i oczywiste), są
    też standardy opisujace m.in wymiary.
    > Najczesciej spotykanym naruszeniem tego standardu są (na dzien dzisiejszy) dyski
    1TB, które maja 3 talerze, w praktyce taki dysk
    > nie pasuje do wielu notebooków. Z pkt. widzenia wymiarów najistotniejsze jest
    zachowanie mozliwosci mocowania, takze dysk jak
    > najbardziej moze byc mniejszy (np. nizszy) jezeli ma standardowe mocowanie.

    Slimka też trudno montować do ,,normalnego'' laptopa.

    > Wszelkie odstepstwa sa zazwyczaj problemem dla producentow (zbyt), mozesz podac
    jakis przyklad 'dluzszego' dysku?

    Tak, ale zużyłbym na szukanie sporo czasu.
    Jeśli znów natrafię na ten dysk przypadkowo -- dam znać.
    Chyba to WDC.

    > Powinien, ale w praktyce producenci daja kabelki z dwoma wtyczkami USB od strony
    komputera w wiadomym celu. Ile faktycznie bierze
    > dowiesz sie gdu zmierzysz...

    Ze dwa lata temu (na p[początku maja 2009) kupiłem zewnętrzny
    dysk. W obudowie była Toshiba, przewód nie miał dwóch wtyczek.
    Dysk żre tak dużo na starcie, że nawet podłączenie do dwóch
    USB zwykle ustawia ten dysk w USB1.1 -- 1 MB/s, co dyskwalifikuje
    go. Wyjąłem więc go z obudowy i włożyłem do netbooka. :) Szaleje
    tu, szarpie, łomocze, grzeje i ciągnie sporo energii, ale pracuje. :)

    Zamierzam włożyć tu Momentusa 7200 z G. :)

    > Niektore dyski 2.5" (dyski nie obudowy z dyskami) maja mozliwosc faktycznego
    zmniejszania pradu rozruchowego, zas obudowy jak
    > najbardziej moga dzialac jak chwilowe akumulatory by dac wiekszy prad dla
    rozkrecenia dysku. Wszystko jednak kosztuje, wiec w
    > praktyce takie rozwiazania nieczesto wystepuja.

    > Generalnie USB3.0 rozwiazuje wiekszosc problemow, majac PC/notebook/whatever z
    USB3.0, masz pewnosc, ze zadziala Ci kazdy dysk
    > USB2/3

    Wierze w to. ;) I rozglądam się za notebookami z USB3 oraz ix. :)
    (i3, i5 lub i7)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'