  • 1. Data: 2011-03-01 11:46:53
    Temat: kabel USB - >5-10m
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    troche chcialbym sie pobawic z wifi po USB zamontowane przy antence
    (np. na balkonie i kablem USB do domu). Tylko, ze taki kabelek robi
    sie juz dlugi 5-10m.

    Standard usb 2.0 mowi, ze max to 4m. W sprzedazy sa kable (pasywne) 5
    m (niby 2 ekrany itp). Czy kupujac taki kabel beda jakies problemy
    (jezeli do 5m)? Czy od razu kupic kabel "aktywny"?

    Te aktywne widzialem bez zasilania dodatkowego (pewnie jakas
    przetwornica DC/DC w srodku aby podbic brakujacy voltage.

    Co warto kupic do moich celow? Macie doswiadczenie?

    Czy takie 2-3 kable pojda w kaskadzie? Czy gdzies po drodze bedzie
    potrzebny zasilacz?

    Czy problem dlugosci kabla to problem tylko napiec czy takze
    propagacji sygnalu? Czy jest cos takiego dla USB jak "petla pradowac"?
    Wstawiamy miedzy jakims urzadzeniem a pc taki tunel pradowy (tak, jak
    to bylo dla rs-232/422)?

    urzadzenie -----usb box--wiekszy zasieg---usb box --pc

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-03-01 12:16:39
    Temat: Re: kabel USB - >5-10m
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-01, o godz. 12:46:53
    a...@p...pl napisał(a):

> [...]
    > propagacji sygnalu? Czy jest cos takiego dla USB jak "petla pradowac"?
    > Wstawiamy miedzy jakims urzadzeniem a pc taki tunel pradowy (tak, jak

    Zamiast kombinować z USB może zamiast niego kup sobie jakiś tani AP z
    PoE i jego wyrzuć na balkon? Zmontuj toto w wodoodpornej puszce coby
    zabezpieczyć przed deszczem/śniegiem/lodem. Unikniesz
    niepotrzebnych wydatków i frustracji związanych z kolejnymi kablami na
    USB, zabezpieczeniem przed wilgocią etc. Plus taki że możesz zastosować
    dodatkowo antenę (dookólną czy kierunkową) o większym zysku niż
    fabryczna. Albo po prostu zewnętrzna antena plus kable antenowy ale
    tu są 2 problemy: straty na samym kablu jeśli nie jest dobrej jakości i
    długi oraz zapewne brak gniazda zewnętrznej anteny w karcie na USB.

    Zdrówko

  • 3. Data: 2011-03-01 12:36:36
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 1 Mar 2011 13:16:39 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
    <b...@j...org.pl> wrote:

> [...]
    >tu są 2 problemy: straty na samym kablu jeśli nie jest dobrej jakości i
    >długi oraz zapewne brak gniazda zewnętrznej anteny w karcie na USB.

    ja nie chce AP tylko chce miec adapter USB, bo chce uruchamiac soft na
    PC (diagnostyka sieci, monitoring, sniffing itp). Cche sie troche
    pobawic.

    Zadalem konkretne pytanie o kable USB i tego sie trzymajmy. Jak ktos
    ma doswiadczenie z dlugimi kablami i kablami "aktywnymi" to niech sie
    wypowie, ale tylko na ten temat.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2011-03-01 12:59:11
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-01, o godz. 13:36:36
    a...@p...pl napisał(a):

    > ja nie chce AP tylko chce miec adapter USB, bo chce uruchamiac soft na
    > PC (diagnostyka sieci, monitoring, sniffing itp). Cche sie troche
    > pobawic.

    Wszystko to zrobisz np. na AP z softem OpenWRT czy podobnym.

    > Zadalem konkretne pytanie o kable USB i tego sie trzymajmy. Jak ktos
    > ma doswiadczenie z dlugimi kablami i kablami "aktywnymi" to niech sie
    > wypowie, ale tylko na ten temat.

    Nie da rady - to forum dyskusyjne i nikt nie moderuje wypowiedzi. Czemu
    uparłeś się akurat na "przedłużacz" USB gdy już na starcie generuje on
    kłopoty z działaniem? Poza tym karta na USB będzie wymagała
    zabezpieczenia przed warunkami zewnętrznymi w tym także złącza karty
    przed wilgocią czy wyładowaniami. Jak dla mnie takie kombinowanie jest
    po prostu ciut bezsensowne bo na dzień dobry chcesz zrobić coś co działa
    poza zakresem dla którego zostało stworzone. Jak nie chcesz AP to może
    jednak antena na kablu?

    Zdrówko

  • 5. Data: 2011-03-01 13:35:52
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-01 12:46, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > propagacji sygnalu? Czy jest cos takiego dla USB jak "petla pradowac"?
    > Wstawiamy miedzy jakims urzadzeniem a pc taki tunel pradowy (tak, jak

    Max to 5 metrow do HUB'a, propagacja sygnalow i napiecie sa problemem
    nie przeskoczysz tego.

  • 6. Data: 2011-03-01 13:43:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    > troche chcialbym sie pobawic z wifi po USB zamontowane przy antence
    > (np. na balkonie i kablem USB do domu). Tylko, ze taki kabelek robi
    > sie juz dlugi 5-10m.

    Po co tak się bawić? Nie lepiej wystawić antenę na zewnątrz, a sygnał
    doprowadzić za poomocą RP-SMA, czy jakie tam masz? Na zewnątrz wystawisz antenę
    o wiekszym zysku (omijaj te z allegro po 10zł) i będzie lepiej chodzić, niż
    twoja propozycja.

  • 7. Data: 2011-03-01 14:41:55
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-01 14:43, qwerty pisze:
> [...]
    > doprowadzić za poomocą RP-SMA, czy jakie tam masz? Na zewnątrz wystawisz
    > antenę o wiekszym zysku (omijaj te z allegro po 10zł) i będzie lepiej

    Mozesz tez kupic dodowlnego AP za 50-60zl i wtedy kabelek z PoE moze
    miec do 100 metrow.

  • 8. Data: 2011-03-01 19:18:50
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    a...@p...pl wrote:

    > troche chcialbym sie pobawic z wifi po USB zamontowane przy antence
    > (np. na balkonie i kablem USB do domu). Tylko, ze taki kabelek robi
    > sie juz dlugi 5-10m.
    > [...]

    Jeśli chcesz tylko poeksperymentować, to możesz spiąć dwa zwykłe kable i
    zazwyczaj będzie działać. Widziałem już USB działające na odległość 10m i
    przechodzące przez kilka złącz, oraz kawałek nieekranowanego druta (pewnie
    ze 30 cm).
    Nie należy jednak za wiele oczekiwać od takiego zestawu - zrobi się
    cieplej/zimniej/bardziej wilgotno/bardziej sucho - i przestanie działać...
    Albo i w ogóle bez powodu - system będzie tracił i odzyskiwał co jakiś czas
    kontakt z urządzeniem.

  • 9. Data: 2011-03-03 09:49:31
    Od: a...@p...p

    On Tue, 01 Mar 2011 15:41:55 +0100, PAP2t <t...@s...com>
    wrote:

    com...

    >Mozesz tez kupic dodowlnego AP za 50-60zl i wtedy kabelek z PoE moze
    >miec do 100 metrow.

    a wy z uporem maniaka proponujecie mi cos, czego nie chce. I zdaje
    sobie sprawe z wszystkich za i przeciw rozwiazan zwiazanych z AP.

    Najbardziej styknalby mi kabel o dlugosci 10m. Wiec ponawiam pytanie:

    powiedzmy ze kupuje kabel "aktywny" i te aktywna czesc zostawie w
    sroku odleglosci, czyli:

    urzadzenie usb ----5m----USB (repeater, aktywna czesc)----5m--PC

    kupowac kabel aktywny z dodatkowym zasilaniem czy wystarczy kabel co
    ma srodku przetwornice DC/DC i z brakujacych "V" odtworzy ponownie te
    5V.

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2011-03-03 15:14:58
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Albo i w ogóle bez powodu - system będzie tracił i odzyskiwał co jakiś czas

    Stosowałem taki aktywny przedłużacz- mozna łączyć do 5 sztuk jeden za drugim.
    Jak karta o ktrej mówisz ma wyjscie na antene to lepiej zrobić kablem
    antenowym na balkon a nie usb.
    Jeżeli nie ma, kup takie przedłużacz i sprawa ząłatiwona.
    http://allegro.pl/aktywny-wzmacniacz-usb-2-0-przedlu
    zacz-10m-hub-i1478415126.html