  • 1. Data: 2011-03-01 08:23:44
    Temat: Nowy komp - off topic - wydajność w grach
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    Oto sprzęt który kupiłem:

    Procesor: Intel Core i5 2400 4 rdzenie
    RAM: Goodram DDR3 4096MB 1333MHz CL9.0 BOX
    Grafika: Gigabyte GeForce GTX 460 OC2 1GB DDR5 PCI-E BOX
    Płyta: Gigabyte H67M-D2 (do wymiany po wydaniu rewizji B3)
    Dysk: Samsung SpinPoint F3 HD502HJ (500GB, 7200RPM, 16MB, SATA/300)
    Zasilacz: Corsair CX600 600W
    Napęd: Samsung SH-S223C/BEWE
    Monitor: Asus VK222H
    Obudowa: Modecom B22
    System: Windows 7 OEM

    Jako że ostatnio w gry grałem kilka lat temu mam kilka pytań:
    1. Gra Tomb Raider Underworld - po pewnym czasie gry na kilka minut
    spada ilość fps do - na oko - 15. Dzieje się to w momencie spoglądania
    postacią na większe obszary. Gdy się spogląda np. na sąsiednią ścianę
    fps jest ok. Sytuacja ma miejsce przez kilka minut po czym znowu w
    każdym miejscu jest fps jest rewelacyjny.

    2. Gra Gothic3 - czy to normalne że co jakiś czas przycina grę na ok. 1
    sekundę

    Ostatnio w gry grałem dobre kilka lat temu, ale nie wydaje mi się żeby
    te objawy były aktualnie standardem.
    Może problem tkwi w jakimś ustawieniu pamięci w biosie?

  • 2. Data: 2011-03-01 09:02:51
    Temat: Re: Nowy komp - off topic - wydajność w grach
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-03-01 09:23, Krzysiek pisze:
> [...]
    > fps jest ok. Sytuacja ma miejsce przez kilka minut po czym znowu w
    > każdym miejscu jest fps jest rewelacyjny.

    Podejrzewam, że jest to powiązane z problemem nr 2 :)

> [...]
    > te objawy były aktualnie standardem.
    > Może problem tkwi w jakimś ustawieniu pamięci w biosie?

    Mam tak samo w innej grze - to chyba problem win7 ogólnie, a wkurza
    niemiłosiernie...

  • 3. Data: 2011-03-01 09:10:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Nex@pl" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Mam tak samo w innej grze - to chyba problem win7 ogólnie, a wkurza
    > niemiłosiernie...

    Ja takich objawów nie zauważyłem. Może podzespoły wam się przegrzewają?

  • 4. Data: 2011-03-01 09:26:37
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    > Mam tak samo w innej grze - to chyba problem win7 ogólnie, a wkurza
    > niemiłosiernie...
    Takie rzeczy potrafią robić niektóre rezydentne programy (jakieś panele
    od drukarek czy innego sprzętu, albo menedżery telefonu komórkowego).
    Spróbuj powyłączać je z autostartu - może najdziesz winowajcę.
    Mnie kiedyś nokia pc suite przecinał na chwilkę wyświetlane filmy. Nawet
    jego zamknięcie w trayu nic nie dało - dopiero wyrzucenie z gałęzi Run
    rejestru załatwiło sprawę.
    Niestety wiele programów uważa, że musi koniecznie za nas czuwać
    non-stop i ładuje się do autostartu.S.
    S.

  • 5. Data: 2011-03-01 09:26:52
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-01 10:02, Nex@pl pisze:
    > Mam tak samo w innej grze - to chyba problem win7 ogólnie, a wkurza
    > niemiłosiernie...

    to raczej nie problem win7, znajomy ma słabszy sprzęt i zainstalowaną
    taką samą wersję 64b win7. Twierdzi jednak że jakiś jego znajomy miał
    taki sam problem i go rozwiązał zmieniając jakieś ustawienia pamięci w
    biosie (coś z memory remaping), ale płyta była Asusa - ja mam Gigabyte.

  • 6. Data: 2011-03-01 09:29:37
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Krzysiek <a...@a...pl> napisał(a):

    >2. Gra Gothic3 - czy to normalne że co jakiś czas przycina grę na ok. 1
    >sekundę

    A dysk nie doczytuje wtedy danych?
    Niby 4GB ramu ale kto tam wie ile z tego masz zajetego po starcie

  • 7. Data: 2011-03-01 11:10:14
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-01 09:23, Krzysiek pisze:
    > Płyta: Gigabyte H67M-D2 (do wymiany po wydaniu rewizji B3)

    Tak na przyszlosc w jezyku polskim jest takie slowo jak wersja !

  • 8. Data: 2011-03-01 11:19:09
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2011 09:23, Krzysiek pisze:

    > Płyta: Gigabyte H67M-D2 (do wymiany po wydaniu rewizji B3)

    Rewizji? Miałeś "nalot" policji?

  • 9. Data: 2011-03-01 11:55:31
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-01 12:19, Andrzej Ława pisze:

    > Rewizji? Miałeś "nalot" policji?

    Ale się oburzacie, hehe.
    No więc w oficjalnym komunikacje Gigabyte piszą m.in. o: steppingu,
    wersji i rewizji.

    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-03-01 11:58:48