  • 21. Data: 2010-05-25 07:24:29
    Temat: Re: dwukierunkowy kabel USB - jak to działa
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    "quish" <q...@i...pl> wrote in message
    news:4bfacd0a$0$17103$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mój welland (modelu nie chce mi się sprawdzać,szafa za daleko,rozumiesz)
    > może działać zarówno jako dysk usb, jak i również jako usb-host. U mnie
    > udostępnia to drukarkę, ale z penem też srawdzałem-widziany w sieci jest
    > jako dodatkowy dysk w NAS-ie.

    tak,, wszystko pięknie tylko, ze nie jest w stanie działać _równocześnie_
    jako USB-storage i NAS,
    to, ze pendrive czy cokolwiek przypietego do niego jest widoczne w sieci
    jest całkiem normalne ale to nie ten kierunek transmisji danych i dostępu
    :-)
    pzdr
    b.

  • 22. Data: 2010-05-25 19:35:25
    Od: quish <q...@i...pl>

    W dniu 25.05.2010 09:24, Bartek Wiecek pisze:

> [...]
    > to, ze pendrive czy cokolwiek przypietego do niego jest widoczne w sieci
    > jest całkiem normalne ale to nie ten kierunek transmisji danych i

    Nie rozumiem?? Mam tego NAS-a, podpinam pod usb-host pendrajw i w
    otoczeniu sieciowym znajduję zarówno dysk z NAS-a jak i partycję z
    pendrajwa.Mówiąc w skrócie - NAS udostępnia tego pendrajwa na net.
    Chcesz jeszcze DODATKOWO mieć dostęp do NAS-a po kablu usb??
    Pozdr

  • 23. Data: 2010-05-26 05:01:36
    Od: Bartek Więcek <d...@e...pl>

    Użytkownik "quish" <q...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Nie rozumiem??

    no własnie nie rozumiesz...
    chcialbym miec dostep do zasobow NAS'a z mediaplayera który moze korzystac
    tylko z zewnetrznych napedow/pendrive'ów lub kart pamieci.
    To, ze mogę przypiac do NAS'a dysk usb/pendrive niczego nie zmienia. Tu nie
    chodzi o przypięcie napędu USB do NAS'a tylko o sprawienie by NAS był
    widoczny dla mediaplayerka jako USB storage.
    pzdr
    b.

  • 24. Data: 2010-05-26 05:09:17
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Bartek Więcek rzecze:

> [...]
    > nie chodzi o przypięcie napędu USB do NAS'a tylko o sprawienie by NAS
    > był widoczny dla mediaplayerka jako USB storage.

    Obawiam się, że w chwili obecnej prościej będzie opchnąć mediaplayerka
    i NASa, a kupić coś wash&go, ot choćby Emtec Moviecube.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 25. Data: 2010-05-26 08:17:08
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    "Dominik & Co" <d...@c...invalid> wrote in message
    > Obawiam się, że w chwili obecnej prościej będzie opchnąć mediaplayerka
    > i NASa, a kupić coś wash&go, ot choćby Emtec Moviecube.

    opchnięcie mediaplayerka to jeszcze, jeszcze, ale w sumie tani był więc
    niewielka strata... ;-)

    co do NAS'a raczej nie ma opcji - nie znalazłem takiego wash&go który
    obsługiwałby RAID 1. Teraz lezą na nim (poza multimediami) na tyle cenne
    dane, ze nie ma opcji by nie były porządnie zabezpieczone. Robią się
    codzienne różnicówki na NAS'a + raz w tygodniu pełny backup na drugi dysk na
    USB mieszkający na codzień w szufladzie ;-)
    pzdr
    B.

  • 26. Data: 2010-05-26 08:32:56
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Bartek Wiecek rzecze:

> [...]
    > codzienne różnicówki na NAS'a + raz w tygodniu pełny backup na drugi
    > dysk na USB mieszkający na codzień w szufladzie ;-)

    Na upartego obsługę RAID1 można dodać (kupa takich urządzeń jest
    na Linuksie). Albo kup obok, nie zamiast.
    Multitasking na zasadzie: do każdego zadania osobny sprzęt ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 27. Data: 2010-05-26 10:13:44
    Od: "Bartek Wiecek" <d...@c...eranet.pl>

    > Multitasking na zasadzie: do każdego zadania osobny sprzęt ;-)

    no ale ja własnie jestem na etapie redukcji sprzętu a nie jego mnożenia..
    :-)
    z 2 stacjonarnych, 2 laptopów i 1 netbooka + router+NAS + troche
    specjalistycznego sprzętu do pracy (na 2 osoby) do dziś udało mi się już
    pozbyć 1 stacjonarnego, laptopa i netbooka a wszystko działa conajmniej tak
    samo dobrze jak wcześniej tylko mniej prądu żre i mniej miejsca zajmuje :-))

    no tylko ten nieszczęsny mediaplayerek głowe mi zawraca

    pzdr
    b.

  • 28. Data: 2010-05-29 11:37:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartek Więcek pisze:

    > w wiadomości grup dyskusyjnych:4bf9a746$...@n...home.net.pl...

    > no popatrz... to co tutaj
    > http://www.cablesdirect.com/search_item.asp?txtKeywo
    rd=USB2-LINK
    > sprzedaja?? ;-)

    Czy ty umiesz czytać, czy ktoś czyta odpłatnie za ciebie i dlatego -
    oszczędzając na kosztach - "czytasz" tylko pierwsze zdanie?

  • 29. Data: 2010-05-29 11:42:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartek Wiecek pisze:

    > no tylko ten nieszczęsny mediaplayerek głowe mi zawraca

    W skrócie: chcesz mieć dysk, który w sieci będzie widoczny przez
    komputery, a przez USB będzie widoczny w odtwarzaczu?

    To poszukaj właśnie sieciowej obudowy na dyski - tylko najpierw poczytaj
    instrukcję, czy potrafi działać jednocześnie jako dysk sieciowy i dysk USB.