  • 21. Data: 2019-11-18 13:17:33
    Temat: Re: dwa aku + odpalanie - odwrotnie.
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >> laduje grzecznie.
    byc moze jest to regula ale z tego co pamietam to mi sie nie udalo....
    ale powoli..
    mam teraz trzy aku.
    1 ganc nowy siedzi w aucie bo stary byl za maly. handlarz wsadzil co
    popadlo.
    2 stary maly jest ok, nawet bardzo. tyle ze za maly...
    3 fabryczny z jetta, z meksyku, ponoc na 1 wypas, trup. v=0, ciezki jak
    jasna cholera co by potwierdzalo ze na pierwsze wyposazenie.
    kumpel mi go dal na wymiane.
    ale przyszla mi mysl ze go doladuje i cekawe co bedzie...
    no to probowalem.
    ladowareczka z lidla go nie widziala, laczylem te dwa aku i nic, wiec
    zapytalem tutaj czy by nie podniesc tego trupa via auto.
    ale jakos tak przyszla mi myls te dwa aku, trupa i za maly, pospinac drutem
    ale tym razem grubym.
    i poszlo.
    jednak tak jak piszesz mi sie nie udalo. zdjecie druta z za malego przy
    jednoczesnym ladowaniu trupa powodowalo spadek natychmiastowy napiecia na
    trupie i ladowarka sie odcinala.
    to zostawilem te druty na noc, ale ladowalem tego za malego. bo mysle ze jak
    bede ladowac tego trupa, to moze oba padna?
    no i rano aku oba byly nabite.
    teraz jestem ciekaw czy napiecia na nich beda jakos spadac w funkcji
    czasu....
    moze podjechac tym ciezkim bylym trupem na jakis sklep i niech go
    przemierza?
    da to cos?
    czy tez zejscie napiecia do zera to juz koniec i dac go na zlom?
    jak widzicie po wpisach nie mam o tym najmniejszego pojecia, wiec nie bic.

  • 22. Data: 2019-11-18 14:44:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
    >mam teraz trzy aku.
    >1 ganc nowy siedzi w aucie bo stary byl za maly. handlarz wsadzil co
    >popadlo.
    >2 stary maly jest ok, nawet bardzo. tyle ze za maly...

    Bardzo za maly ? one czesto daja rade ..

> [...]

    >przy jednoczesnym ladowaniu trupa powodowalo spadek natychmiastowy
    >napiecia na trupie i ladowarka sie odcinala.

    Tak to jest z takim trupem, ze sie laduje bardzo powoli. Duza
    impedancja.
    Ma szanse sie jednak rozruszac.

> [...]
    >przemierza?
    >da to cos?
    >czy tez zejscie napiecia do zera to juz koniec i dac go na zlom?

    sa trzy ryzyka:
    -ma zwarta cele, napiecie mu spadnie do ok 11V szybko - na zlom,
    -zasiarczyl sie, ma juz bardzo mala pojemnosc, sklep/elektryk tego nie
    zmierzy w krotkim tescie, a dlugi ... jest szkodliwy dla akumulatora.
    -zasiarczyl sie i pradowo tez juz nie wyrabia.

    Naladowalbym go jeszcze, podlaczyl swiatla na godzine - biora z 10A,
    jak ma te 10Ah, to uzywac dalej mozna.

    Ale kiedys tak mialem - aku stal przez zime, rozladowany kompletnie, w
    marcu sie dal naladowac, a w maju dostal zwarcia celi.
    Dobrze, ze pod domem ...

    J.

  • 23. Data: 2019-11-18 15:26:11
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Bardzo za maly ? one czesto daja rade ..
    55ah do starego hdi...
    przy -5 po nocy, po dwoch chyba zalapal dopiero po drugiej probie. krecil
    dzielnie ale auto nie lapalo.
    no to nastepna noc powisial na tej ladowareczce i odpalil normalnie. ale juz
    byl plus.
    uznalem ze nie ma sie co piepszyc i kupilem mocniejszy.