  • 1. Data: 2010-08-07 10:32:27
    Temat: drukarka do wydruku zdjec - obecni faworyci
    Od: teddie <t...@o...pl>

    Czy moglibyscie polecic jakas dobra drukarke atramentowa w cenie ok.
    1000 pln do drukowania zdjec w dwoch typowych formatach 10x15 oraz A4.
    Chodzi mi o taki model, ktory po pierwsze jest nadal dostepny na rynku
    (wielu ludzi twierdzi, ze dobre modele to te, co juz byly a teraz jest
    juz tylko gorzej - mniejsze kartridze, przekombinowany interfejs etc.
    z mojego punktu widzenia istotne jest to, ze nowa drukarka to z reguly
    stery pod windows 7). Jedyne dwa istotne kryteria to jakosc zdjec
    i dostepnosc systemu zasilajacego. Czy bedzie to Canon, Epson
    czy HP jest mi raczej obojetne, podobnie jak to czy drukuje szybko
    czy wolno, glosno albo cicho :) Probowalem porownywac parametry
    ale czytam rzeczy, ktorych po prostu nie rozumiem ... drozsze Epsony
    maja rozdzielczość druku w kolorze 5760x1440 dpi, gdy tymczasem tansze
    Canony juz 9600x2400 dpi ... czy to oznacza, ze zdjecia w wiekszym dpi
    beda w oczywisty sposob lepsze ? czemu sa zatem tansze ? druga sprawa
    to ilosc kaset z atramentem ? czy naprawde warto sie rzucac na modele
    z duza iloscia kartridzy (np.wyodrebnionym szarym) ? przeciez im
    wiecej kartridzy to koszt eksploatacji rosnie ? zalozenie jest takie,
    ze skoro drukuje zdjecia z malpek (panasonic tz-10 i samsung wb650)
    wiec zdjecia nigdy nie beda takie jak z lustrzanki i do drukowania nie
    potrzeba drukarki za pare tysiecy zlotych ... :)

  • 2. Data: 2010-08-07 11:18:01
    Temat: Re: drukarka do wydruku zdjec - obecni faworyci
    Od: majster <p...@o...pl>

    Canon IP 4600
    majster

  • 3. Data: 2010-08-07 11:24:21
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    Epson P50 (niedroga, a b. dobrej jakości), lub R800 (jedyna pigmentowa
    A4). Do zdjęć B&W i papierów artystycznych trzeba coś droższego.

  • 4. Data: 2010-08-07 14:57:52
    Od: teddie <t...@o...pl>

    On Sat, 7 Aug 2010 04:24:21 -0700 (PDT), Czornyj <m...@c...pl>
    wrote:

    > R800

    mam pytanie odnosnie tej R800 - dlaczego warto kupic pigmentowa ?

  • 5. Data: 2010-08-07 15:41:04
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > mam pytanie odnosnie tej R800 - dlaczego warto kupic pigmentowa ?

    Pigment jest ostrzejszy, mniej wrażliwy na zmianę papieru, bardziej
    kontrastowy na papierach niepowlekanych i jest odporniejszy na
    blaknięcie.

  • 6. Data: 2010-08-07 15:48:55
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-08-07 17:41, Czornyj pisze:

    > Pigment jest ostrzejszy, mniej wrażliwy na zmianę papieru, bardziej
    > kontrastowy na papierach niepowlekanych i jest odporniejszy na
    > blaknięcie.

    A także gorzej się miesza i gorzej oddaje odcienie. Czy się mylę?

  • 7. Data: 2010-08-07 15:58:14
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:4c5d806a$0$21006$65785112@news.neostrada.pl...
    > A także gorzej się miesza i gorzej oddaje odcienie. Czy się mylę?

    Mylisz.

    J.

  • 8. Data: 2010-08-09 06:07:43
    Od: Marx <M...@n...com>

    Odpowiedz sobie najpierw na jedno zajebiscie wazne pytanie ;) - czy
    bedziesz uzywal zamiennikow czy oryginaly?
    Marx

  • 9. Data: 2010-08-13 12:46:59
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl>

    > Odpowiedz sobie najpierw na jedno zajebiscie wazne pytanie ;) - czy
    > bedziesz uzywal zamiennikow czy oryginaly?

    Zapomniales dodac:
    Czy jesli zamiennikow to czy dobrej jakosci (drozszych),srednich czy
    najtanszych....?
    Przyklad zamiennika drozszego Lyson Fotonic :)
    Czy zamierzasz oprofilowac zestaw z papierem i tuszem?

    Co do drukarek mam porownanie pomiedzy Canonem Ip4700 (kumpla) i Epsonem P50
    (moja) - w zaden sposob nie widze (wiec roznica moze byc pomijalnie mala)
    roznicy w rozdzielczosci tego samego zdjecia :) Moglbym nawet zaryzykowac
    stwierdzenie ze wydruk z Epsona jest otrzejszy ale minimalnie i moze to byc
    zludzenie :)

    Hp tez ma kilkuatramentowe wklady... ale kolory nawet z oryginalow
    (drukowanych na C5180) na papierze HP do zdjec sa kiepskawe... od biedy moga
    byc... ale szalu nie ma.

    Steel

  • 10. Data: 2010-08-13 16:35:37
    Od: limies <l...@g...com>

    On Aug 13, 2:46 pm, "steel" <d...@K...wp.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    > Hp tez ma kilkuatramentowe wklady... ale kolory nawet z oryginalow
    > (drukowanych na C5180) na papierze HP do zdjec sa kiepskawe... od biedy moga

    Potwierdzam, ze wskazaniem na Epsona (ale to sprawa gustu)
    Pozdr, li