eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle › droga hamowania motocykla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 102

  • 61. Data: 2009-07-28 09:53:09
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Marek Borowski pisze:

    > Bo pewnie jest tak zaprojektowany aby sila hamujaca rozkladala sie na 2
    > tarcze. (Obciazenie temperaturowe, wytrzymalosc elementow etc). Wiec nie
    > dziwne.

    Czyste teoretyzowanie, zero praktyki :)

    > Pytanie co by bylo gdyby zdemontowac jedno tarcze i wiekszyc
    > przelozenie w klamce tak aby cisnienie w ukladzie hamulcowym (czyt. sila
    > na taczy) bylo 2 x wieksze.

    j.w. Nie da sie wprost zmienic przelozenia na klamce i nawet wtedy
    niewiele to da. Pompa hamulcowa o okreslonej strednicy tloczyska ma
    okreslone maksymalne cisnienie i wiecej sie nie da. Potme zacznie
    puszczac uszczelnienie. Zreszta zmiana cisnienia pompy nie pomoze a
    wrecz moze nawet przeszkodzic. Pompa o zbyt duzym przekroju dramatycznie
    zmniejsza dozowalnosc hamulcow.


    > Jak zwykle czysta praktyka bez zadnej wiedzy.

    j.w.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 62. Data: 2009-07-28 09:56:26
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Lip, 10:37, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > >> I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu
    > >> jedna tarcze. Zapewniam Cie ze droga hamowania wzrosnie dosyc
    > >> drastycznie.
    >
    > > Dlaczego?
    >
    > A nie wiem, sprobuj :)


    ze "szkolnych" wzorow

    s=v*t-(a*t^2)/2 a=v/t otrzymujemy

    s=v^2/(2*a) czyli droga hamowania nie zalezy od masy (co pi razy oko
    widac porownujac droge hamowania moto ~250kg z samochodem ~2.5tony)
    przyjmujac jakies sensowne opoznienie mozna sobie policzyc...
    (powiedzmy ok. 8m/s2, 10 to absolutny max dla opon o wsp. tarcia ok.1)

    przy jednokrotnym hamowaniu z predkosci rzedu 80km/h to raczej nic sie
    nie zmieni.
    co do zmiany 2 tarcz na jedna - powierzchnia tloczkow spadnie o
    polowe, sila na tych pracujacych bedzie 2 x wieksza wiec i tak raczej
    kolo da sie zablokowac - czyli da sie hamowac tak samo efektywnie...

    problem bedzie przy czestym hamowaniu lub z duzej predk., bo na tej
    tarczy wydzieli sie 2x wiecej ciepla, czyli latwiej zagotowac plyn/
    spalic klocki...

    WS


  • 63. Data: 2009-07-28 09:58:32
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Kuczu wydusił z siebie te słowy:

    > Kuba (aka cita) pisze:
    >
    >> Kuczu kuźwa ale z Ciebie teoretyko-filozof-perfekcjonista.
    >
    > A taki mam dzisiaj filozoficzny dzien :)
    >

    ja nie wiem jaki mam dzien, bo wlasnie 2 min temu wyszedłem z łóżka dopiero,
    wiec zaczne dzien po sniadaniu ;)


    >>
    >> Nie wszytsko na świecie musi być białe lub czarne.
    >
    > Bo i nie jest.
    >
    >> Wszystko co piszesz jest prawdziwe, ale na litość - gadamy sobie w
    >> gronie 'przeciętnych użytkowników motocykli'. Tak tak. Przeciętnych.
    >
    > A mi sie wydaje ze wiekszosc z dyskutantow to teoretycy z
    > kalkulatorem w reku a nie praktycy.

    też mam takie wrazenie wlasnie .. i przez te Twoje konkretności z drogą
    hamowania - też do tej grupy Cie zaliczam (mimo, ze masz swoją praktyke)

    > Ale co ja innego napisalem ? Tyle ze uwazam iz na podstawie wlasnych
    > doswiadczen i obliczen nie jestem w stanie podac wiazacej, do konca
    > prawdziwej odpowiedzi. Bo nie jestem reprezentatywny. I tyle.
    >

    ależ jestes!
    Wlasnie o to chodzi. Reprezentujesz siebie. Masz jakies doswiadczenie,
    jakies umiejętności. Dlaczego sądzisz, ze są lepsze/gorsze od innych
    piszących tu. Jedni jeżdzą mniej, inni więcej .. ale przeciętny jeżdzący
    jest wlasnie taki jak Ty, ja, on..
    To wlasnie jest przeciętny motocyklista - jeździ, interesuje sie, kombinuje.
    ps. no fakt, inni mają mniejsze kierownice, ale to Cie nie czyni wyjątkowym
    :P ;-)


    > Bo nie ma definicji przecietnego kierowcy !! Chyba ze komus sie uda
    > zdefiniowac to pojecie. Ale wtedy by trzeba usrednic wiek,
    > doswiadczenie, wzrost, wage i jeszcze pare innych czynnikow. A tego
    > sie nie da zrobic.


    i znów zaczynasz. Przeciętny to wlasnie brak podziały na wiek,
    doswiadczenie, wzrost, wage i inne czynniki. Przeciętny to taki, ktory
    posiada motocykl i jeździ.
    Stattystyka ma to do siebie, ze im większa próba, tym dokladniejszy
    wynik/usrednienie ... ale ta sama statystyka mówi, ze z całej próby wszyscy
    są zbliżeniu do sredniej.
    To oznacza, ze wlasnie Ty, ja i inni - statystycznie, są przecietnymi
    motocyklistami.
    I choćby nie wiem jakbys sie starał i wyróżniał .. to będziesz przeciętnym
    motocyklistą, bo (i nie mam nic złego na mysli) takich jak Ty czy ja .. to
    jest wielu.

    >
    >> I nawet jak jakis chłopaczek wyjebie sie na ulicy, bo przeczyta
    >> jakies durne dane przeczytane na usnecie, to nie dlatego, ze ktoś je
    >> podał, tylko dlatego, ze jest durny i nic tego nie zmieni.
    >
    > Mosz recht :)

    choć raz. No ale od czegoś trzeba zacząć ;)

    >
    >> Mało tego - danych w necie i na grupach jest tyle, wiele z nich jest
    >> totalnie od czapy, ze gdyby w ten sposob patrzeć na rzeczywistość
    >> ... to należałoby sie bać wyjsc z domu.
    >
    > I tu tez mosz.

    No .. teraz już moge powiedziec, ze mam dobry dzien ;)


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI


  • 64. Data: 2009-07-28 10:05:47
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    WS wydusil z siebie te slowy:


    >
    > s=v^2/(2*a) czyli droga hamowania nie zalezy od masy (co pi razy oko
    > widac porownujac droge hamowania moto ~250kg z samochodem ~2.5tony)


    to tylko czysto labolatoryjna teoria. Praktyka jest inna.
    Twoje porównanie ma sie o tyle nijak do jej potwierdzenia, ze motocykl ma
    jakas tam powierzchnie styku z podlozem, a samochód inna.

    Podam inne porównanie:
    Samochod ciezarowy - pusty i pelny.
    Zakladajac, ze jest zaladowany tak, ze w jednym i drugim wypadku uklad
    hamulcowy jest w stanie doprowadzic do zablokowania kól - nie powiesz mi, ze
    oba zahamuja na tym samym odcinku.
    Dochodzi zwiekszenie tarcia ze wzgledu na mase i ped. Niby moga sie
    równowazyc .. ale w praktyce bywa jednak róznie.

    Myle sie?


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI


  • 65. Data: 2009-07-28 10:09:50
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > też mam takie wrazenie wlasnie .. i przez te Twoje konkretności z drogą
    > hamowania - też do tej grupy Cie zaliczam (mimo, ze masz swoją praktyke)
    >

    Nie, bo moj motocykl podobno nie hamuje :)



    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 66. Data: 2009-07-28 10:13:52
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Kuczu wydusił z siebie te słowy:

    > Kuba (aka cita) pisze:
    >
    >> też mam takie wrazenie wlasnie .. i przez te Twoje konkretności z
    >> drogą hamowania - też do tej grupy Cie zaliczam (mimo, ze masz swoją
    >> praktyke)
    >
    > Nie, bo moj motocykl podobno nie hamuje :)
    >

    takich jak Twoj niehamujących jest wiele .. wiec to nei pogarsza
    'przecietności' ;-)


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI


  • 67. Data: 2009-07-28 10:17:18
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Lip, 12:05, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
    > Dochodzi zwiekszenie tarcia ze wzgledu na mase i ped. Niby moga sie
    > równowazyc .. ale w praktyce bywa jednak róznie.
    >
    > Myle sie?

    oczywiscie to tylko teoria, ale pozwala oszacowac jako tako droge
    hamowania
    a i tak najtrudniej (?) przyjac jakies sensowne opoznienie srednie...

    wiadomo, ze z dokladnoscia typu ~5% to sie nie da bez astronomicznej
    ilosci danych :)

    WS


  • 68. Data: 2009-07-28 10:17:35
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > takich jak Twoj niehamujących jest wiele .. wiec to nei pogarsza
    > 'przecietności' ;-)

    No ja wiem. Tyle ze, wbrew wszystkim teoretykom wrzucajacym tu swoje
    wzory i obliczenia, po zmianie tarcz na nierdzewne DNA i zaciskow na 4
    tloczkowe Nissiny skutecznosc hamowania mojego pojazdu wzrosla dosyc
    znacznie. I ani motocykl nie schudl, ani ja nie przytylem, ani nie
    rozmnozyly mi sie hamulce ani nie ulegl polepszeniu asfalt w okolicy.
    Cud pewnie jakis. Trzeba by to wyslac do pogromcow mitow.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 69. Data: 2009-07-28 10:31:35
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Kuczu wydusił z siebie te słowy:

    > Kuba (aka cita) pisze:
    >
    >> takich jak Twoj niehamujących jest wiele .. wiec to nei pogarsza
    >> 'przecietności' ;-)
    >
    > No ja wiem. Tyle ze, wbrew wszystkim teoretykom wrzucajacym tu swoje
    > wzory i obliczenia,

    tjunung panie ;-)

    ps. pisalismy już i zgodzilismy sie w tym temacie, ze na grupach bredni,
    głupot, niepełnych prawd a czasem po prostu pomyłek - nie brakuje.
    I wszytsko jest ok, jak ktoś chce coś wytłumaczyc, poda jakiś argument, ktoś
    inny go przyjmie i w ogole jest fajnie. Gorzej, jak jeden coś palnie (bez
    znaczenia, czy to pomyłka, brak wiedzy, głupie pytanie, brednia, czy skrót
    myslowy) a drugi od razu wyzywa go od kretynów, debili, idiotów i
    analfabetów, lub inaczej - ktoś podaje poprawne dane w sposob konkretny i
    uargumentowany, a ten pierwszy zaczyna wyzywać od idiotów tego drugiego.

    Coż .. usenet Panie ..


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI


  • 70. Data: 2009-07-28 10:32:55
    Temat: Re: droga hamowania motocykla
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    WS wydusil z siebie te slowy:

    > wiadomo, ze z dokladnoscia typu ~5% to sie nie da bez astronomicznej
    > ilosci danych :)

    wg mnie dokladnosc rzedu 5% to jak na dane szacunkowe calkiem niezla
    precyzja


    --
    Pozdrawiam
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: