-
71. Data: 2009-07-28 10:34:12
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Kuba (aka cita) wydusil z siebie te slowy:
> WS wydusil z siebie te slowy:
>
>> wiadomo, ze z dokladnoscia typu ~5% to sie nie da bez astronomicznej
>> ilosci danych :)
>
> wg mnie dokladnosc rzedu 5% to jak na dane szacunkowe calkiem niezla
> precyzja
no w kazdym razie w porównaniu np. do pelnej i pustej ciezarówki - gdzie
róznica w dlugosci drogi hamowania bedzie pewnie zdecydowanie wieksza niz 5%
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI
-
72. Data: 2009-07-28 10:49:14
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "f...@g...com" <f...@g...com>
> Podam 15, chlopaczek poczyta w necie,
> uwierzy, zechce sprawdzic i sie wjebie w dupe auta bo mu akurat wyjdzie
> droga hamowania 18 metrow i te 3 metry mu zabrakna. Rozumiesz juz o co
> mi kaman ?
Hahaha, w zyciu Ci nie uwierze, ze idac takim tropem myslenia
zdecydowales sie nie podac przyblizonej predkosci. Bo ktos Ci uwierzy
i sobie wymierzy 15 metrow od samochodu i bedzie sprawdzal :)
No wez to przeczytaj jeszcze raz :)
marcepan
-
73. Data: 2009-07-28 10:55:10
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Kuczu <q...@g...com>
f...@g...com pisze:
> Hahaha, w zyciu Ci nie uwierze, ze idac takim tropem myslenia
> zdecydowales sie nie podac przyblizonej predkosci. Bo ktos Ci uwierzy
> i sobie wymierzy 15 metrow od samochodu i bedzie sprawdzal :)
Wiesz, glupich nie sieja :)
> No wez to przeczytaj jeszcze raz :)
Czytalem. Ty tez poczytaj wszystko.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
74. Data: 2009-07-28 11:50:19
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: WS <L...@c...pl>
On 28 Lip, 12:34, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
> w kazdym razie w porównaniu np. do pelnej i pustej ciezarówki - gdzie
> róznica w dlugosci drogi hamowania bedzie pewnie zdecydowanie wieksza niz 5%
byc moze, TIRa to tylko z daleka widzialem ;)
ale wydaje mi sie, ze to nie jest najlepszy przyklad tzn. nie mam
zielonego pojecia jak wyglada rozklad sil hamowania w takim TIRze, czy
ma np. ABS niezaleznie na wszystkie kola wraz z naczepa...(raczej
watpie)
w porownaniu motocykl - samochod optymalne hamowanie wykorzystuje
maksymalna przyczepnosc kazdego z kol - o ile w motocyklu kierowca
potrafi :)
w TIRze jesli np. wszystkie kola maja jednakowa sile hamowania to tu
jest powod wydluzenia drogi hamowania - jesli jakies kolo sie
zablokuje albo kreci nie hamujac z maksymalna mozliwa sila (a przenosi
czesc ciezaru na asfalt), to droga sie wydluzy...
WS
-
75. Data: 2009-07-28 13:01:05
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-07-28 12:05:47 +0200, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> said:
> Samochod ciezarowy - pusty i pelny.
> Zakladajac, ze jest zaladowany tak, ze w jednym i drugim wypadku uklad
> hamulcowy jest w stanie doprowadzic do zablokowania kól - nie powiesz
> mi, ze oba zahamuja na tym samym odcinku.
> Dochodzi zwiekszenie tarcia ze wzgledu na mase i ped. Niby moga sie
> równowazyc .. ale w praktyce bywa jednak róznie.
>
> Myle sie?
Tak. Było tu już o tym. Masa zwiększa siłę tarcia z podłożem, dzięki
czemu "się skraca" we wzorze. W tirach większym problemem są opony o
przeciętnej przyczepności, bo mają za zadanie zrobić jakieś kosmiczne
przebiegi.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
76. Data: 2009-07-28 13:25:04
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "de Fresz"
>> Samochod ciezarowy - pusty i pelny.
>> Zakladajac, ze jest zaladowany tak, ze w jednym i drugim wypadku uklad
>> hamulcowy jest w stanie doprowadzic do zablokowania kól - nie powiesz
>> mi, ze oba zahamuja na tym samym odcinku.
>> Dochodzi zwiekszenie tarcia ze wzgledu na mase i ped. Niby moga sie
>> równowazyc .. ale w praktyce bywa jednak róznie.
>>
>> Myle sie?
>Tak. Było tu już o tym. Masa zwiększa siłę tarcia z podłożem, dzięki
>czemu "się skraca" we wzorze.
Tyle teoria. W praktyce może występować różnica związana np. z
odkształceniem opony i związaną z tym różnicą współczynnika tarcia.
--
[------------------------] I speak Esperanto like a native.
[ K...@e...eu.org ]
[ http://epsilon.eu.org/ ]
[------------------------]
-
77. Data: 2009-07-28 14:32:34
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
WS wydusil z siebie te slowy:
> On 28 Lip, 12:34, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
>
>> w kazdym razie w porównaniu np. do pelnej i pustej ciezarówki - gdzie
>> róznica w dlugosci drogi hamowania bedzie pewnie zdecydowanie
>> wieksza niz 5%
>
> byc moze, TIRa to tylko z daleka widzialem ;)
> ale wydaje mi sie, ze to nie jest najlepszy przyklad tzn. nie mam
> zielonego pojecia jak wyglada rozklad sil hamowania w takim TIRze, czy
> ma np. ABS niezaleznie na wszystkie kola wraz z naczepa...(raczej
> watpie)
to zalezy o jakich TIRach mówimy.
Nowsze konkstrukcje maja ABSy na wszytsko kola, maja tez rózne inne fajne
systemy, jak blokada siodla, regulacja zawieszenia w zaleznosci od
obciazenia i takie tam.
Zaczynajac o wadze ciezkiej mialem na mysli jednak bardziej po prostu
ciezarówke, niz ciagnik z naczepa. Ciezarówke dlatego, ze wlasnie róznica
mas w tym samym pojezdzie bywa tu najwieksza.
Ale co ja tam wiem o fizyce.
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI
-
78. Data: 2009-07-28 15:49:03
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Mustafa" <M...@B...xx>
> Jezeli Twoim zdaniem ilosc tarcz, ich wielkosc, miekkosc opon i rodzaj
Oczywiscie umiesz czytac ze zrozumieniem ??
To wszystko ma znaczenie, ale KLUCZOWE znaczenie ma jednak predkosc i tego
nie zmienisz.
Poza tym ilosc tarcz, opony itp ma mniejsze znaczenie niz to czy akurat
jestes na chropowatym czy na sliskim kawalku asfaltu.
Zreszta zobacz testy hamulców samochodowych - róznica miedzy bebnami w
niskiej klasie a super tarczami w wysokiej klasie jest dziwnie mala - i to w
warunkach testowych.
Ergo tak jak pisalem - droga hamowania zalezy od predkosci i p...lenie ze
nie da sie okreslic "mniej wiecej" pozostaje p....leniem.
-
79. Data: 2009-07-28 17:23:01
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Tue, 28 Jul 2009 17:49:03 +0200, Mustafa
<M...@B...xx> wrote:
> Zreszta zobacz testy hamulców samochodowych - róznica miedzy bebnami w
> niskiej klasie a super tarczami w wysokiej klasie jest dziwnie mala - i to w
> warunkach testowych.
Tarcze generalnie nie są po to, żeby hamować krócej. Tarcze są
po to, żeby hamować więcej.
> Ergo tak jak pisalem - droga hamowania zalezy od predkosci i p...lenie ze
> nie da sie okreslic "mniej wiecej" pozostaje p....leniem.
To dlaczego, że nadal będziemy przy samochodach, 100-0 można
zrobić na 50, 40, a nawet 35-33 metrach na tej samej
nawierzchni?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
80. Data: 2009-07-28 18:55:20
Temat: Re: droga hamowania motocykla
Od: "Mustafa" <M...@B...xx>
> O wlasnie !! No to iloma motocyklami jezdziles bo jakos nie doczytalem sie
> Twojej odpowiedzi do dzisiaj.
Powiedzialem Ci juz, ze na pytania osobiste nie udzialam odpowiedzi na forum
publicznym.
Jesli piszesz moja biografie to zlóz podanie o wywiad :)
> No to tak ze szkoly pamietasz. A wiecej cos moze ?
No dobrze - chcesz masz, bo rozmowy z Toba bywaja zabawne ale do szkoly
miales pod górke :)
Pytajacy chcial sie dowiedziec z jakiej MNIEJ WIECEJ predkosci mozna sie
zatrzymac na 15 metrach
Zalózmy w uproszczeniu g=10m/s^2
No i teraz
Zalózmy, ze jedzie na kiepskich oponach i moze hamowac z przyspieszeniem
ok -0,7g
sqrt(2*7*15) = 14,5
Zalózmy, ze jedzie na dobrych oponach i moze hamowac z przyspieszeniem
ok -0,9g
sqrt(2*9*15) = 16,4
Czyli w pierwszym przypadku zeby wyhamowac na 15 metrach moze jechac z
predkoscia 52km/h a w drugim.... niespodzianka.... 59km/h
OMG... toz to rzeczywiscie taka róznica, ze trzeba pitolic o oponach, ilosci
tarcz (tu bys sie nawet nie blaznil), zaciskach itp
> Pewnie ze nie dam bo i po co ?
Bo nie potrafisz ??