eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykledroga hamowania motocyklaRe: droga hamowania motocykla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!y10g2000prg.googlegroups.com!not-for-mail
    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: droga hamowania motocykla
    Date: Tue, 28 Jul 2009 02:56:26 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 31
    Message-ID: <9...@y...googlegroups.com>
    References: <h4jm46$ifb$1@news.onet.pl> <14hz1tbxzlb35$.ildsomy0yln1$.dlg@40tude.net>
    <h4jq1a$uq5$1@news.onet.pl> <h4jqao$mo2$2@news.wp.pl>
    <5...@b...googlegroups.com>
    <h4k84n$mo2$3@news.wp.pl>
    <d...@c...googlegroups.com>
    <h4k8q2$mo2$5@news.wp.pl> <h4l0jj$6nm$1@news.onet.pl>
    <h4m474$s87$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h4m5er$ag1$1@news.onet.pl>
    <h4mb5g$q4e$1@news.onet.pl> <h4mboq$rrj$1@news.onet.pl>
    <h4mcll$uqc$1@news.onet.pl> <h4md16$vqd$1@news.onet.pl>
    <h4mdci$117$2@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 132.188.32.100
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: posting.google.com 1248774987 7499 127.0.0.1 (28 Jul 2009 09:56:27 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Jul 2009 09:56:27 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: y10g2000prg.googlegroups.com; posting-host=132.188.32.100;
    posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.9.1.1)
    Gecko/20090715 Firefox/3.5.1 (.NET CLR
    3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:606100
    [ ukryj nagłówki ]

    On 28 Lip, 10:37, Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > >> I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu
    > >> jedna tarcze. Zapewniam Cie ze droga hamowania wzrosnie dosyc
    > >> drastycznie.
    >
    > > Dlaczego?
    >
    > A nie wiem, sprobuj :)


    ze "szkolnych" wzorow

    s=v*t-(a*t^2)/2 a=v/t otrzymujemy

    s=v^2/(2*a) czyli droga hamowania nie zalezy od masy (co pi razy oko
    widac porownujac droge hamowania moto ~250kg z samochodem ~2.5tony)
    przyjmujac jakies sensowne opoznienie mozna sobie policzyc...
    (powiedzmy ok. 8m/s2, 10 to absolutny max dla opon o wsp. tarcia ok.1)

    przy jednokrotnym hamowaniu z predkosci rzedu 80km/h to raczej nic sie
    nie zmieni.
    co do zmiany 2 tarcz na jedna - powierzchnia tloczkow spadnie o
    polowe, sila na tych pracujacych bedzie 2 x wieksza wiec i tak raczej
    kolo da sie zablokowac - czyli da sie hamowac tak samo efektywnie...

    problem bedzie przy czestym hamowaniu lub z duzej predk., bo na tej
    tarczy wydzieli sie 2x wiecej ciepla, czyli latwiej zagotowac plyn/
    spalic klocki...

    WS

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: