-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!y10g2000prg.googlegroups.com!not-for-mail
From: WS <L...@c...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: droga hamowania motocykla
Date: Tue, 28 Jul 2009 02:56:26 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 31
Message-ID: <9...@y...googlegroups.com>
References: <h4jm46$ifb$1@news.onet.pl> <14hz1tbxzlb35$.ildsomy0yln1$.dlg@40tude.net>
<h4jq1a$uq5$1@news.onet.pl> <h4jqao$mo2$2@news.wp.pl>
<5...@b...googlegroups.com>
<h4k84n$mo2$3@news.wp.pl>
<d...@c...googlegroups.com>
<h4k8q2$mo2$5@news.wp.pl> <h4l0jj$6nm$1@news.onet.pl>
<h4m474$s87$1@nemesis.news.neostrada.pl> <h4m5er$ag1$1@news.onet.pl>
<h4mb5g$q4e$1@news.onet.pl> <h4mboq$rrj$1@news.onet.pl>
<h4mcll$uqc$1@news.onet.pl> <h4md16$vqd$1@news.onet.pl>
<h4mdci$117$2@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 132.188.32.100
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: posting.google.com 1248774987 7499 127.0.0.1 (28 Jul 2009 09:56:27 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Jul 2009 09:56:27 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: y10g2000prg.googlegroups.com; posting-host=132.188.32.100;
posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.9.1.1)
Gecko/20090715 Firefox/3.5.1 (.NET CLR
3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:606100
[ ukryj nagłówki ]On 28 Lip, 10:37, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> >> I tu sie bede spierac. Wez 250 kg turystyczny motocykl i zdemontuj mu
> >> jedna tarcze. Zapewniam Cie ze droga hamowania wzrosnie dosyc
> >> drastycznie.
>
> > Dlaczego?
>
> A nie wiem, sprobuj :)
ze "szkolnych" wzorow
s=v*t-(a*t^2)/2 a=v/t otrzymujemy
s=v^2/(2*a) czyli droga hamowania nie zalezy od masy (co pi razy oko
widac porownujac droge hamowania moto ~250kg z samochodem ~2.5tony)
przyjmujac jakies sensowne opoznienie mozna sobie policzyc...
(powiedzmy ok. 8m/s2, 10 to absolutny max dla opon o wsp. tarcia ok.1)
przy jednokrotnym hamowaniu z predkosci rzedu 80km/h to raczej nic sie
nie zmieni.
co do zmiany 2 tarcz na jedna - powierzchnia tloczkow spadnie o
polowe, sila na tych pracujacych bedzie 2 x wieksza wiec i tak raczej
kolo da sie zablokowac - czyli da sie hamowac tak samo efektywnie...
problem bedzie przy czestym hamowaniu lub z duzej predk., bo na tej
tarczy wydzieli sie 2x wiecej ciepla, czyli latwiej zagotowac plyn/
spalic klocki...
WS
Następne wpisy z tego wątku
- 28.07.09 09:58 Kuba \(aka cita\)
- 28.07.09 10:05 Kuba \(aka cita\)
- 28.07.09 10:09 Kuczu
- 28.07.09 10:13 Kuba \(aka cita\)
- 28.07.09 10:17 WS
- 28.07.09 10:17 Kuczu
- 28.07.09 10:31 Kuba \(aka cita\)
- 28.07.09 10:32 Kuba \(aka cita\)
- 28.07.09 10:34 Kuba \(aka cita\)
- 28.07.09 10:49 f...@g...com
- 28.07.09 10:55 Kuczu
- 28.07.09 11:50 WS
- 28.07.09 13:01 de Fresz
- 28.07.09 13:25 Mariusz Kruk
- 28.07.09 14:32 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=