  • 41. Data: 2016-12-08 21:35:36
    Temat: Re: domaga się zaostrzenia przepisów drogowych.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze zgodnie z zaleceniami z innego tematu powinienes trabic w celu ostrzezenia.

  • 42. Data: 2016-12-09 08:12:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2016 o 20:48, j...@i...pl pisze:

    > I się powtarza:
    >
    > https://youtu.be/lappLbMD-yE?list=PL89jtQw_LxyQcfNZp
    SiDreDgdl3W6h5Y9 -
    > obecnie na wjazd na wiadukt jest powtórzona 70ka.
    >
    > Taki sam patent jest w Warszawie, na Trasie Siekierkowskiej.
    >
    > https://youtu.be/OnO01h2ugxQ?t=5m46s - tuatja brak jest powtórzenia,
    > przez co jakieś 200-300 metrów jest 50/60 km/h (zależnie od pory
    > dnia), zamiast 80 km/h. Co, jak widać na filmie, wykorzystuje
    > drogówka.

    Facet z pierwszego filmu ma rację. Kraj schodzi na psy. Tak jak pisałem
    - rozwiązaniem byłoby wysyłanie patrolu któremu przyjdzie do łba suszyć
    w takim miejscu do kontroli ustawienia świateł w okresie świątecznym w
    nocy. Ale skoro oni się nie wstydzą tylko chwalą, to chyba nie ma nadziei.

    Pytanie czy ci ludzie tacy... no niepełnosprawni do drogówki przyszli,
    czy bycie policjantem powoduje uszkodzenie psychiki.

    Shrek

  • 43. Data: 2016-12-09 08:16:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2016 o 20:25, wowa pisze:

    > Musisz być wulgarny?

    Nie, ale się denerwuje, jak ktoś mówi, że po prostu się nie da pieszego
    przepuścić, bo go nie widać, bo korki, bo... Powiedz jak to jest, że na
    zachód od naszego kraju takiego problemu nie mają - mają alternatywną
    fizykę czy my jesteśmy jakimiś głąbami?

    > Parę dni nazad. Ciemno, leje, korek w stronę przeciwną wlecze się kilka
    > km/h i wali swiatełkami po oczach :) Nie przekonasz mnie że w tych
    > warunkach zobaczysz z daleka że coś sie pląta pomiędzy autami.

    Masz znak, to masz zwolnić na tyle, żeby dać radę. Na skrzyżowania też
    się tak nonszalancko wbijasz jak nie widzisz?

    > Stary kodeks drogowy mówił że pieszy ma się zatrzymać przed wejściem na
    > jezdnię i przepuścić wszystkie pojazdy (to tak z pamięci).

    To zacytuje ten kodeks, bo chyba żeczywiscie kiepsko u ciebie z
    pamięcią, albo ten stary kodeks, to z lat 60 - wtedy to nie wiem;)

    > A później
    > zaczęli majstrować przy przepisach i mamy to guano. Całe reguły ruchu
    > powinny się zmieścić na kartce A4.

    I na tej kartce powinno być napisane, że pieszy ma pierwszeństwo na
    przejściu.

    Shrek

  • 44. Data: 2016-12-09 08:56:25
    Od: p...@g...com

    --Pytanie czy ci ludzie tacy... no niepełnosprawni do drogówki przyszli, czy bycie
    policjantem powoduje uszkodzenie psychiki.

    mam paru kolegow ktorzy poszli do policji od razu po technikum i stwierdzam ze byli
    normalni :-) niestety wbrew pozorom policja oparla sie reformie i nadal w wielu
    kluczowych miejscach pracuja kompletnie zabetonowani debile ...

    http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-09-16/konkur
    s-na-haslo-dla-policji-rozstrzygniety-pojawi-sie-na-
    kazdym-radiowozie/

    bez kompletnej zmiany w mysleniu poczawszy od komendanta glownego a skonczywszy na
    posterunkowym w Pcimiu Dolnym niestety nie ma co liczyc na zmiany ... niektorzy
    ludzie po prostu sie do tej pracy nie nadaja

    P.

  • 45. Data: 2016-12-09 11:07:07
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 08.12.2016 o 07:54 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A pierwszy patrol któremu przyjdzie do głowy suszyć tam gdzie
    > teoretycznie będzie 50 wysłać do konrtolowania ustawienia świateł w nocy
    > w deszczy i na mrozie na dwa tygodnie i po problemie.

    Ale kto ma wysyłać? Ten sam co im kazał suszyć?

    Niestety zostawianie pułapek z nadzieją, że policja będzie się kierować
    zdrowym rozsądkiem i ich nie wykorzysta, nie jest najlepszym rozwiązaniem.
    Najprościej byłoby chyba wpisać do ustawy, że podwyższenie prędkości nie
    jest odwoływane przez skrzyżowanie jeśli się jedzie na wprost (potencjalny
    problem z interpretacją "na wprost" gdy np. główna droga jest lekko po
    łuku ale w większości przypadków by to pomogło).

    --
    SW3
    ----

  • 46. Data: 2016-12-09 11:12:09
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 08.12.2016 o 16:15 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A tak na poważnie - to dokładnie to samo, co jak ktoś zaparkuje przed
    > skrzyżowaniem.

    Ale generalnie na skrzyżowaniach nie wolno parkować. Proponujesz
    analogiczny zakaz dla pieszych w pobliżu przejść?

    --
    SW3
    ----

  • 47. Data: 2016-12-09 11:13:31
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 08.12.2016 o 16:36 masti <g...@t...hell> pisze:

    > jakoś cały cywilizowany świat nie ma z tym problemu.
    > Wystarczy włączyć mózg

    A nie jest przypadkiem tak, że tam gdzie pieszy ma pierwszeństwo na
    przejściu to po prostu jest bardzo mało przejść?

    --
    SW3
    ----

  • 48. Data: 2016-12-09 11:25:47
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 08.12.2016 o 18:29 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Zresztą - co wy macie za problem z tymi przejściami? Jak masz
    > skrzyżowanie i ustąp pierwszeństwa, to nikt nie zasatanawia się od kiedy
    > do kiedy ma ustąpić - po prostu na skrzyżowaniu ma ustąpic i tyle.

    No to teraz sobie wyobraź, że skrzyżowań z koniecznością ustąpienia
    przybyło o tyle ile jest przejść. Jak by to wpłynęło na płynność ruchu?
    Po za tym jak samochód jedzie drogą z pierwszeństwem w kierunku
    skrzyżowania to z dużym prawdopodobieństwem można przewidzieć że na to
    skrzyżowanie wjedzie. Chodnik przeważnie nie jest prostopadły do jezdni.
    Piesi idą równolegle do jezdni i mogą przejść obok przejścia nadal
    równolegle do jezdni a mogą skręcić i wejść na przejście, bez
    kierunkowskazu. Po prostu samochody są bardziej przewidywalne.

    --
    SW3
    ----

  • 49. Data: 2016-12-09 11:36:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2016 o 11:07, SW3 pisze:

    > Ale kto ma wysyłać? Ten sam co im kazał suszyć?
    >
    > Niestety zostawianie pułapek z nadzieją, że policja będzie się kierować
    > zdrowym rozsądkiem i ich nie wykorzysta, nie jest najlepszym rozwiązaniem.

    Jest bardzo dobrym rozwiązaniem. W zasadzie nie ma lepszego, bo każde
    rozwiązanie, gdzie z góry zakładamy, że policja jest wrogiem dla
    obywateli jest do szpiku kości złe i pokazuje, że policję trzeba w
    trybie nagłym głęboko reformować. Tylko trzeba żeby ktoś na górze walnął
    ręką w stół i powiedział, że za takie numery będzie policjantom
    utrudniane życie. W sumie nie rozumiem czemu do tej pory się tak nie
    stało. Za darmo punkty do sondaży. Polecam przypadek Gruzji, gdzie w
    wyniku decyzji politycznej skorumpowana policja (a może jeszcze milicja)
    przekształciła się dość gwałtownie w formację przyjazną obywatelom. Tam
    też się nie dalo, bo przepisy, bo statystyka, bo niedasie. A jednak jak
    na górze jasno postawiono sprawę, że ma się dać a jak komuś się nie
    podoba, to go na siłę ne trzymają a nawet "ułatwią" mu odejście, to
    okazało się, że się da. W końcu tak naprawdę wystarczy wydać rozkaz
    komendantowi głównemu, a potem powinno się dać dalej przekonać opornych.

    U nas był już przykład komendanta straży miejskiej w Czersku, który
    twierdził, że on nie jest od rozsądku, tylko od wykonywania co bardziej
    absurdalnych przepisów (wbrew ich duchowi). I okazało się że Czersk może
    sobie jednak poradzić bez szkodliwej dla obywateli formacji.

    Shrek.

  • 50. Data: 2016-12-09 11:41:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2016 o 11:12, SW3 pisze:

    > Ale generalnie na skrzyżowaniach nie wolno parkować.

    Nie na a przed. Ale się parkuje. Więc w jaki sposób rozwiązujesz taki
    problem, że masz komuś ustąpić a on nie jedzie? Ba ludzie często
    wpuszczają się wbrew pierwszeństwu i idzie to ogarnąć, ale jak tylko
    sprawa dotyczy pieszych, to niektórym odbija i już się nie da. Po prostu
    problem nierozwiązywalny.

    > Proponujesz
    > analogiczny zakaz dla pieszych w pobliżu przejść?

    Nie. Proponuje się zastanowić, jak to jest, że gdzie indziej się da, a u
    nas nie? No bo chyba nie chcesz powiedzieć, że Polak od Niemca czy
    Francuza zauważalnie głupszy? ;)

    Shrek