  • 51. Data: 2016-12-09 11:48:07
    Temat: Re: domaga się zaostrzenia przepisów drogowych.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2016 o 11:25, SW3 pisze:

    > No to teraz sobie wyobraź, że skrzyżowań z koniecznością ustąpienia
    > przybyło o tyle ile jest przejść. Jak by to wpłynęło na płynność ruchu?

    NIe ma to znaczenia w dyskutowanym przypadku - rozmawiamy o tym, że
    jakoby pieszy nie ma pierwszeństwa na przejściu - ma. Nic mu go nie
    odbiera. Co najwyżej jak z niego nie korzysta, to nie można cię za
    bardzo ścignać o wymuszenie. Ale to podobnie do przypadku jak ktoś cię
    wpuszcza mimo stojego pierwszeństwa. Nie ma żadnego specialnego przepisu
    dotyczącego pierwszeństwa na przejściu, który by to pierwszeństwo
    pieszemu odbierał.

    Jak chcesz napisać, że piesi nie powinni mieć pierwszeństwa, bo to ty
    powinieneś mieć, to nie mieszaj w to rzekomego braku pierwszeństwa na
    przejściu.

    > Po za tym jak samochód jedzie drogą z pierwszeństwem w kierunku
    > skrzyżowania to z dużym prawdopodobieństwem można przewidzieć że na to
    > skrzyżowanie wjedzie. Chodnik przeważnie nie jest prostopadły do jezdni.
    > Piesi idą równolegle do jezdni i mogą przejść obok przejścia nadal
    > równolegle do jezdni a mogą skręcić i wejść na przejście, bez
    > kierunkowskazu. Po prostu samochody są bardziej przewidywalne.

    Więc po raz kolejny zapytam jak to jest, że na zachód od Odry Niemiec,
    Francuz czy Duńczyk bez problemu to przewiduje, a ty nie jesteś w
    stanie? Jesteś od niego o rząd wielkości głupszy?

    Shrek.

  • 52. Data: 2016-12-09 11:52:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2016 o 11:13, SW3 pisze:

    > A nie jest przypadkiem tak, że tam gdzie pieszy ma pierwszeństwo na
    > przejściu to po prostu jest bardzo mało przejść?

    Zasadniczo zawsze na przejściu pieszy ma pierwszeństwo (sprawdzić czy
    nie światła).

    A co do ilości przejść - rzeczywiście w Europie zachodniej jest może i
    mniej przejść (ele nie jest to chyba regułą), ale zwyczajowo wolno
    przechodzić w zasadzie wszędzie (tyle że bez pierwszeństwa). Ba -
    infrastruktura jest do tego przystosowana i takie "nielegalne przejścia"
    są wykonywane celowo i zgodnie z projektem;)

    Shrek

  • 53. Data: 2016-12-09 13:37:19
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    Znaczy chcesz powiedzieć "nie ważne jest prawo, byle
    urzędnicy/strażnicy/policjanci byli rozsądni"?
    Owszem, rozsądek ludzi może niwelować skutki złych rozwiązań prawnych ale
    problemy najlepiej jest rozwiązywać u źródła.

    --
    SW3
    ----

  • 54. Data: 2016-12-09 13:40:43
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 09.12.2016 o 11:41 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Nie na a przed. Ale się parkuje. Więc w jaki sposób rozwiązujesz taki
    > problem, że masz komuś ustąpić a on nie jedzie?

    Więc jak pieszy stoi to nie trzeba mu ustępować? No przez analogię to jak
    najbardziej (nie ma zmuszania do zmiany kierunku ani prędkości) ale chyba
    postulowałeś coś odwrotnego.

    --
    SW3
    ----

  • 55. Data: 2016-12-09 13:50:36
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 09.12.2016 o 11:52 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > ale zwyczajowo wolno przechodzić w zasadzie wszędzie (tyle że bez
    > pierwszeństwa).

    Ano właśnie

    > Ba - infrastruktura jest do tego przystosowana i takie "nielegalne
    > przejścia" są wykonywane celowo i zgodnie z projektem;)

    Czyli w tym cywilizowanym świecie pieszy przechodząc przez jezdnię ma
    jeszcze mniej praw niż w naszym niecywilizowanym .

    --
    SW3
    ----

  • 56. Data: 2016-12-09 14:43:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2016 o 13:37, SW3 pisze:
    > Znaczy chcesz powiedzieć "nie ważne jest prawo, byle
    > urzędnicy/strażnicy/policjanci byli rozsądni"?

    Chcę powiedzieć, że nie da się wszystkiego prawnie uregulować, przy
    założeniu że ktoś będzie sabotował to wbrew zdrowemu rozsądkowi. Jak z
    premedytacją będziesz coś robił wbrew duchowi prawa, to skutkuje to
    tylko rozbudową długości aktów prawnych poza jakikolwiek rozsądną
    wielkość,,, co z kolei prowadzi do nowych potencjalnych możliwości nadużyć.

    > Owszem, rozsądek ludzi może niwelować skutki złych rozwiązań prawnych
    > ale problemy najlepiej jest rozwiązywać u źródła.

    Ale się po prostu nie da wszystkiego zdefiniować i uregulować.

    Shrek

  • 57. Data: 2016-12-09 14:56:05
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 09.12.2016 o 14:43 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Jak z premedytacją będziesz coś robił wbrew duchowi prawa, to skutkuje
    > to tylko rozbudową długości aktów prawnych poza jakikolwiek rozsądną
    > wielkość

    Można tez próbować upraszczać prawo przez jego upraszczanie :)

    --
    SW3
    ----

  • 58. Data: 2016-12-09 16:03:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A co do ilości przejść - rzeczywiście w Europie zachodniej jest może
    >i mniej przejść (ele nie jest to chyba regułą), ale zwyczajowo wolno

    Miejscami na pewno mniej.

    >przechodzić w zasadzie wszędzie (tyle że bez pierwszeństwa).

    U nas, przy braku przejscia, tez.

    > Ba - infrastruktura jest do tego przystosowana i takie "nielegalne
    > przejścia" są wykonywane celowo i zgodnie z projektem;)

    Czyli co - przejsc nie ma, wiec pieszy musi zaczekac na krawezniku i
    sie rozejrzec, a kierowca musi uwazac wszedzie, bo przejsc nie ma.

    To ja juz chyba wole nasze, polskie.

    J.

  • 59. Data: 2016-12-09 16:07:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Więc po raz kolejny zapytam jak to jest, że na zachód od Odry
    >Niemiec, Francuz czy Duńczyk bez problemu to przewiduje, a ty nie
    >jesteś w stanie? Jesteś od niego o rząd wielkości głupszy?

    U Niemcow jakos wielkiego szacunku dla pieszych nie zauwalem.
    Moze ich dobrze w szkole ucza, ze pieszy ma sie zatrzymac na chodniku
    i poczekac az sie samochody zatrzymaja.

    Poza tym maja autostrady, przejscia czesto maja swiatla, a bez swiatel
    to mniej.

    Dunski pieszy tez musi byc madrzejszy, bo inaczej go rowerzysci
    przejada :-)

    J.

  • 60. Data: 2016-12-09 17:03:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 08.12.2016 o 15:02, J.F. pisze:
    >Skoro z mojej gdzie trę dupą po asfalcie widać, to z innych też;)

    >Zawsze. W sensie innego nigdy nie zarejestrowałem

    O 3 nad ranem tez ?

    >zreztą sam zobacz jaka jest widoczność:
    >https://www.google.pl/maps/@52.2534175,20.9544118,3
    a,75y,345.96h,73.03t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQtsqHC2jJQP
    Clzl1lrn7PQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    No i jak kierowca bedzie nizej, do zakretu pusto, za zakretem troche
    barierka przeslania i wypadek gotowy :-)

    >A wiesz co jest najlepsze w tej zabawie. Że jak stoją, to zawsze lewy
    >i środkowy, bo prawy to zjazd w stronę Konotopy - tam prawie nigdy
    >nie ma korków. I ... tak,tak - na zakręcie oznaczonym tym znakiem nie
    >wolno wyprzedzać. Więc teoterycznie powinieneś się zatrzymać na tym
    >prawym i stać solidarnie z pozostałymi:P

    Jak stoja, to nie ma wyprzedzania, tylko omijanie.

    Ale jak zwalniaja przed korkiem, to solidarnie zwalniasz z nimi :-)

    Ale ... mowa o znaku "niebezpieczny zakret", ktorego tam nie widze ?
    W wielu przypadkach nie zabrania wyprzedzania.

    J.