  • 12. Data: 2016-12-08 04:16:39
    Temat: domaga się zaostrzenia przepisów drogowych.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przeczytalem z niesmakiem. Ale doszedlem do wniosku ze mnie to nie dotyczy. Lata
    swoje mam. Mieszkam w bardzo duzym jak na Polske miescie, na dodatek w srodmiesciu.
    Mam bardzo dobra komunikacje miejska. Nie musze miec samochodu zeby przejezdzac nim
    gora 2 tysiace kilometrow rocznie. Spokojnie na samochod wydam ze dwa tysiace
    rocznie. Poza tym lekarz zalecil mi spacery. Wyglada na to ze dobije ten samochod co
    mam i kupie sobie takie dwukolowe elektryczne jezdzidlo jak mi sie kolano jeszcze
    bardziej spierdoli.

  • 13. Data: 2016-12-08 07:54:25
    Temat: Re: domaga się zaostrzenia przepisów drogowych.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A ktore byscie tam zlikwidowali?

    Wszystkie 70 i zakazy wyprzedzania na każdym ze "szkrzyżowań" - zostawić
    tylko po ostatnim.

    A pierwszy patrol któremu przyjdzie do głowy suszyć tam gdzie
    teoretycznie będzie 50 wysłać do konrtolowania ustawienia świateł w nocy
    w deszczy i na mrozie na dwa tygodnie i po problemie.

    Zakazy wjazdu cieżarówek i ciągników też są nadmiarowe - skoro stoi na
    początku, to wystarczy.

    Czyli generalnie wylatują praktycznie wszystkie, z wyjątkiem strzałek
    kierunkowych i ograniczenia wysokości pojazdu. Znaczki pierwszeństwa na
    skrzyżowaniach bezkolizyjnych też większego sensu nie mają i jak
    pokazuje niedawny flejm więcej szkody niż pożytku z nich.

    Shrek

  • 14. Data: 2016-12-08 09:01:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Od tego powinni zacząć.

    Popieram całkowicie, ale szczerze wątpię, że coś pozytywnego z tego wyjdzie.
    Jacek

  • 15. Data: 2016-12-08 09:17:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2016 o 09:01, Jacek pisze:

    > Popieram całkowicie, ale szczerze wątpię, że coś pozytywnego z tego
    > wyjdzie.

    Swoją droga niektóre znaki zawsze mnie zastanawiały - np "uwaga zakręt"
    - jakby go nie było to by ludziki prosto pojechały? Albo ograniczenie
    prędkości na ślimakach - przecież jaki ślimak jest każdy widzi -
    najwyżej się wypieprzy w barierki - jego problem. Znaki pierwszeństwa na
    skrzyżowaniach bezkolizyjnych;)

    Najfajniejsze są takie znaki z "planami" dróg gdzie jakie ograniczenia
    tonażone montowane na autostradach - rozumiem, że należy się zatrzymać
    wrzucić awaryjne i spokojnie doczytać;)
    https://www.google.pl/maps/@52.0835644,20.3506946,3a
    ,75y,60.18h,87.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1spXK9Y7cWgJ3vR
    hfUeQ6Vlw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Ostatnio mój faworyt - w Pruszkowie (a w zasadzie pod) - znak parkingu i
    pod spodem znaczek że odholowują;)

    Shrek

  • 16. Data: 2016-12-08 09:19:53
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-12-08 09:54, Shrek wrote:

> [...]

    > teoretycznie będzie 50 wysłać do konrtolowania ustawienia świateł w nocy
    > w deszczy i na mrozie na dwa tygodnie i po problemie.

    Mogę się mylić, ale według mnie skrzyżowaniem jest cały węzeł, a nie
    każdy wlot/wylot. Inaczej na skrzyżowaniu z drogą dwujezdniową lub z
    oddzielonymi wysepkami prawoskrętami znak B33 także należałoby powtarzać...

    Piotr

  • 17. Data: 2016-12-08 09:27:22
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Swoją droga niektóre znaki zawsze mnie zastanawiały - np "uwaga zakręt"
    > - jakby go nie było to by ludziki prosto pojechały?

    Dla mnie to oznacza zakaz wyprzedzania )))

    > Albo ograniczenie
    > prędkości na ślimakach - przecież jaki ślimak jest każdy widzi -
    > najwyżej się wypieprzy w barierki - jego problem.

    Zdarzają się źle wyprofilowane ślimaki - niby na oko promień jest
    wystarczająco duży, a nagle zaczynasz czuć, że nie wyrabiasz. W tym
    przypadku znak B-33 jak najbardziej ma sens.

    > Znaki pierwszeństwa na
    > skrzyżowaniach bezkolizyjnych;)

    W którejś dyskusji padła wersja ZTM, że to na wypadek, jeżeli pod
    śniegiem nie będzie widać oznakowania poziomego.

    Piotr

  • 18. Data: 2016-12-08 09:52:10
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > + Nieustąpienie pierwszeństwa rowerzyście - do 350 zł i 6 pkt.

    Czyli PIS chce dojebać kierowcom na wszystkich frontach :
    - akcyza,
    - OC
    - podwyżki paliw, zwłaszcza drastyczna podwyżka LPG
    - przeglądy
    - drastyczne kary
    - durne przepisy (w większości)

  • 19. Data: 2016-12-08 10:03:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2016 o 09:27, Uncle Pete pisze:

    > Dla mnie to oznacza zakaz wyprzedzania )))

    A bez znaku wolno wyprzedzać na zakręcie?

    > Zdarzają się źle wyprofilowane ślimaki - niby na oko promień jest
    > wystarczająco duży, a nagle zaczynasz czuć, że nie wyrabiasz. W tym
    > przypadku znak B-33 jak najbardziej ma sens.

    Ale nowa moda jest taka, że na każdym ślimaku "zwykłym" jest 40, a na
    "ciasnym" 30. A ja sobie testuje i wychodzi, że na tych 40 koło mnie -
    na jednym można 80 i w ogóle żadnego problemu nie ma (a szybciej nie
    wypada, bo na głównej jest 80 (a swego czasu było 60 - jeden grupowicz z
    prawka tam wyskoczył) a na drugim to 40 ma sens, ale bez niego też
    widać, że koło 40 to rozsądna prędkość (przy 60 w deszczu na
    całorocznych odpuściłem, bo chyba już niewiele brakowało). Kolega
    twierdzi, że jechał tam 70 i esp jesczcze nie mrugało;)

    > W którejś dyskusji padła wersja ZTM, że to na wypadek, jeżeli pod
    > śniegiem nie będzie widać oznakowania poziomego.

    I w tamtej dyskusji widać było, ze więcej złego niż dobrego to przynosi,
    bo jednak nawet w śniegu raczej nikomu nie przyjdzie do głowy, że ma
    pierwszeństwo przed "autostradą" z łacznicy, natomiast istnienie tych
    znaków skłania niektórych ku temu, że mają ponoć pierwszeństwo przy
    zmianie pasa nad tymi co już na tym pasie są.

    Shrek

  • 20. Data: 2016-12-08 10:12:01
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > + Nieustąpienie pierwszeństwa rowerzyście - do 350 zł i 6 pkt.

    W jakim sensie? To teraz rowerzyści będą mieć pierszeństwo na drogach? Czy
    chodzi o nieustąpienie pierszeństwa tak jak każdemu innemu pojazdowi?

    Tak czy siak PIS najwyraźniej chce dojebać kierowcom na wszystkich frontach
    :
    - akcyza,
    - OC
    - podwyżki cen paliw, zwłaszcza LPG
    - przeglądy
    - drastyczne kary (czasem suszne, nie powiem, ale w większości na wyrost)
    - durne przepisy (też w większości)

    Sprowadza się to nie do poprawy bezpieczeństwa a dojenia kierowców na
    jeszcze wyższych obrotach.