  • 1. Data: 2010-11-28 20:13:51
    Temat: dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam,
    musze kupić nowe dobre zimowki bo obecnie już nie bardzo dają rady
    (wczoraj ciezko bylo podjechać na przełecz salmopolską czy kubalonke)

    Rozmiar j/w + FWR + zabojcza moc 60km:)

    Czytalem testy itp ale wiadomo jak sie robi testy...

    Cena nie gra roli -> mają być dobre.

    Na raie mam typa:
    http://www.opony.com/parametry-opony/dunlop-sp-winte
    r-response-155-70r13-75-t

    jak odradzacie lub polecacie cos innego to słucham:)

    ---
    uciu

  • 2. Data: 2010-11-28 20:29:33
    Temat: Re: dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.opony.com/parametry-opony/dunlop-sp-winte
    r-response-155-70r13-75-t

    > jak odradzacie lub polecacie cos innego to słucham:)

    A w jakich warunkach bedzie jezdzone ?
    Jezeli ma byc zimowa a nie miejsko zimowa to najlepiej taka co ma miejsce na
    kolce = znaczy sie ze jest na zime :P

    Ja mialem w moim Vikingi dokladnie w tym rozmiarze i byly genialne.

    Inne o ktorych dobrze slyszalem to Sava Eskimo 3

    No a takie stricte zimowe dobre to np
    marangoni
    Gislaved
    Viking
    Vredestein

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2010-11-28 20:31:53
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    http://www.opony.com/parametry-opony/continental-con
    tiwintercontact-ts800-155-70r13-75-t

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 4. Data: 2010-11-28 20:51:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-28 20:13, uciu pisze:
> [...]
    >
    > Rozmiar j/w + FWR + zabojcza moc 60km:)
    >
    > Czytalem testy itp ale wiadomo jak sie robi testy...

    Jeżeli priorytetem są dla Ciebie możliwości na śniegu i lodzie, to nie
    do pobicia jest tu Dębica Frigo Directional - samochód idzie prawie jak
    na kolcu.

    Tyle że dość szybko się zużywa (jeden raz zaszalejesz na asfalcie i już
    jest wyząbkowana) i ma gorsze od konkurencji osiągi na mokrym. Za to
    jest tania.
    Nieco bardziej wyśrodkowana jest Dębica Frigo 2 - już nie tak szybko
    znika, ale na śniegu trochę ustępuje tej Directional.

    Natomiast jeżeli chodzi o oponę w miarę zbalansowaną, czyli taką żeby
    dobrze jeździła też po asfalcie, ale już niekoniecznie muszą być cuda na
    śniegu, to mam też te Dunlopy które proponujesz były całkiem dobre.

    Tej zimy założyłem też Bridgestone Blizzak LM-20, pojeździłem dopiero
    jeden raz po śniegu i ogólnie wrażenie pozytywne. Rewelacji nie ma, ale
    da się jeździć i po suchym i po mokrym i po śniegu.

  • 5. Data: 2010-11-28 20:55:33
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > http://www.opony.com/parametry-opony/dunlop-sp-winte
    r-response-155-70r13-75-t

    > jak odradzacie lub polecacie cos innego to słucham:)

    Od siebie polecam Frigo 2.

    Ale chciałbym się podpiąć pod wątek o oponach i zapytać co w praktyce
    grozi za kolce? Nie żadne rajdowe tylko takie zwykłe cywilne jak
    dopuszczone w większości normalnych państw z PN kontynentu. Mam Nokian
    hakkapelita 1, chciałbym sobie zimę na nich przejeździć a na kolejny
    sezon kupić zwykle M+S. Jak mnie zatrzymają z czym się liczyć? Mandat,
    laweta, utrata dowodu, sąd grodzki?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 6. Data: 2010-11-28 21:11:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-28 20:55, Lewis pisze:

    > Ale chciałbym się podpiąć pod wątek o oponach i zapytać co w praktyce
    > grozi za kolce?

    Zabranie dowodu rejestracyjnego.
    Jak się policjant uprze to może nawet dalej nie pojedziesz.

    Mandat to nie wiem jaki.

  • 7. Data: 2010-11-28 21:18:14
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-28 21:11, Tomasz Pyra pisze:

    > Zabranie dowodu rejestracyjnego.
    > Jak się policjant uprze to może nawet dalej nie pojedziesz.
    >
    > Mandat to nie wiem jaki.

    Czyli lepiej mówić że dowód został w innym ubraniu a mam tylko PJ i OC :D

  • 8. Data: 2010-11-28 21:29:22
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2010 21:18:14 +0100, Lewis napisał(a):

    > Czyli lepiej mówić że dowód został w innym ubraniu

    No to nie pojedziesz dalej i będziesz musiał wezwać lawetę do
    odholowania pojazdu który nie może się poruszać po drodze publicznej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-11-28 21:39:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-28 21:18, Lewis pisze:

    > Czyli lepiej mówić że dowód został w innym ubraniu a mam tylko PJ i OC :D

    Tylko jak policjant wyczuje że go robisz w wała, to wrócisz z wycieczki
    lawetą...

    Prawda jest taka że zabranie DR nie jest jakoś szczególnie uciążliwe.
    Dostajesz pokwitowanie ważne 7 dni, w tym czasie musisz usunąć usterkę,
    zgłosić się na SKP na przegląd danego elementu (coś około 20zł) i do
    urzędu odebrać dowód.
    Więc w sumie niezbyt się opłaca robić jakiś wielkich kombinacji żeby
    tego uniknąć.

    Teoretycznie, bo w praktyce mój DR wracał do urzędu prawie 3 tygodnie,
    czyli przez 2 tygodnie jeździłem "nielegalnie". Ale nie wiem czy to
    jednostkowy przypadek, czy zawsze to tyle trwa.

  • 10. Data: 2010-11-28 22:06:15
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > A w jakich warunkach bedzie jezdzone ?
    > Jezeli ma byc zimowa a nie miejsko zimowa to najlepiej taka co ma miejsce
    > na kolce = znaczy sie ze jest na zime :P

    głównie miejsko zimowa ale z weekendami na białych/górskich drogach oraz
    białych wiejskich drogach (no prawie białych bo sypią tam piachem) :-)

    przy okazji dziekuje wszystkim poniżej za odzew:)
    przeanalizuje wszystkie propozycje:)

    ---
    uciu