    Date: Sun, 28 Nov 2010 20:51:28 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: dobre zimowki na polskie warunki 155/70/13

    W dniu 2010-11-28 20:13, uciu pisze:
    > Witam,
    > musze kupić nowe dobre zimowki bo obecnie już nie bardzo dają rady
    > (wczoraj ciezko bylo podjechać na przełecz salmopolską czy kubalonke)
    >
    > Rozmiar j/w + FWR + zabojcza moc 60km:)
    >
    > Czytalem testy itp ale wiadomo jak sie robi testy...
    >
    > Cena nie gra roli -> mają być dobre.

    Jeżeli priorytetem są dla Ciebie możliwości na śniegu i lodzie, to nie
    do pobicia jest tu Dębica Frigo Directional - samochód idzie prawie jak
    na kolcu.

    Tyle że dość szybko się zużywa (jeden raz zaszalejesz na asfalcie i już
    jest wyząbkowana) i ma gorsze od konkurencji osiągi na mokrym. Za to
    jest tania.
    Nieco bardziej wyśrodkowana jest Dębica Frigo 2 - już nie tak szybko
    znika, ale na śniegu trochę ustępuje tej Directional.

    Natomiast jeżeli chodzi o oponę w miarę zbalansowaną, czyli taką żeby
    dobrze jeździła też po asfalcie, ale już niekoniecznie muszą być cuda na
    śniegu, to mam też te Dunlopy które proponujesz były całkiem dobre.

    Tej zimy założyłem też Bridgestone Blizzak LM-20, pojeździłem dopiero
    jeden raz po śniegu i ogólnie wrażenie pozytywne. Rewelacji nie ma, ale
    da się jeździć i po suchym i po mokrym i po śniegu.