  • 11. Data: 2012-04-12 08:06:33
    Temat: Re: dobra lutownica do smd?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-04-11 22:00, BartekK pisze:

    > A ten odsłonięty grzałko-grot - nie grzeje w otoczenie (i rękę) zbyt
    > mocno?

    Nie zauważyłem, żeby mnie parzyło, albo żebym musiał cofać rękę.

  • 12. Data: 2012-04-12 11:33:15
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-12 08:06, Zbych pisze:

    > Nie zauważyłem, żeby mnie parzyło, albo żebym musiał cofać rękę.

    A których grotów używasz?
    Zastanawiam się które brać od razu:
    http://www.renex.com.pl/pokaz_kategorie.php?cid=436
    raczej na pewno RX-80HRT1,2D
    http://www.renex.com.pl/big/RX-80HRT1,2D.jpg do większych smd (tak by
    ładnie do pada pasował)
    oraz RX-80HRT3,2D http://www.renex.com.pl/big/RX-80HRT3,2D.jpg do rzeczy
    grubych, ale co do maleństw? GO-RX80HRT0,5C (na rysunku
    http://www.renex.com.pl/big/GO-RX80HRT0,5C.jpg nie widać wielkości jego
    pola lutującego!) czy GO-RX80HRTSB ?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2012-04-12 17:29:36
    Od: "PP" <p...@w...pl>

    > Weller tez ma duza bezwladnosc termiczna, czyli swojego problemu nie
    > zlikwidujesz.

    Nie potwierdzam, TCP-S 50W24V działa błyskawicznie a groty są nieustannie
    dostępne, magnetyczna stabilizacja temperatury i duża moc zapewnia wielki
    komfort a sama rączka lutownicy jest chłodna w czasie pracy co doceniałem
    lutując po kilkanaście godzin dziennie.
    Piotr

  • 14. Data: 2012-04-12 18:24:00
    Od: " W" <w...@g...pl>

    dorzucę kilka słów od siebie nt tej lutownicy (Goot)
    W firmie gdzie pracuję jest ich kilkadziesiąt, sam jej używam, nie chcę jej
    zbytnio chwalić ale to jedna z lepszych lub nawet najlepsza jakich używałem.
    Najlepsze w niej to: grot nagrzewa się kilka sekund, łatwo go wymienić nawet
    jak jest gorący, trzeba tylko trochę uważać na paluchy.Jest trochę funkcji
    typu usypianie po dłuższej bezczynności, nie wiem czy we wszystkich ale w
    niektórych modelach budzenie po przyłożeniu grota do gąbki.Gdyby nie ta cena
    to miałbym taką w domu.

  • 15. Data: 2012-04-12 19:09:24
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-12 18:24, W pisze:
> [...]
    > niektórych modelach budzenie po przyłożeniu grota do gąbki.Gdyby nie ta cena
    No i przekonaliście mnie. Już kupione ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2012-04-12 19:16:41
    Temat: [OT] dobra lutownica do smd?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    pewnie zaraz się wszyscy obrażą, ale może mi Ktoś napisać jak niby taką
    lutownicą polutować wylutować scalaki smd? lub zwykłem dwu końcówkowe
    elementy smd?

  • 17. Data: 2012-04-12 19:25:26
    Temat: Re: [OT] dobra lutownica do smd?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.04.2012 19:16, identifikator: 20040501 wrote:
    > pewnie zaraz się wszyscy obrażą, ale może mi Ktoś napisać jak niby taką
    > lutownicą polutować wylutować scalaki smd? lub zwykłem dwu końcówkowe
    > elementy smd?
    Dużą ilością 'cyny'. Np. stop Newtona chyba, ze musi być ROHS to wtedy
    sam stop cyny z bizmutem. A najlepiej imo odżałować te 300zł na hotair,
    bo lutowanie drobnicy 603..402, czy czegoś w QFN znacznie ułatwia.

    Michoo

  • 18. Data: 2012-04-12 19:38:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > pewnie zaraz się wszyscy obrażą, ale może mi Ktoś napisać jak niby taką
    > lutownicą polutować wylutować scalaki smd? lub zwykłem dwu końcówkowe
    > elementy smd?
    ale jaką "taką lutownicą"? Hotair? kolba?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 19. Data: 2012-04-12 19:55:38
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > ale jaką "taką lutownicą"? Hotair? kolba?

    no tą którą wybrał pytający, napisał, że chce do SMD,
    no to pytam, jakim cudem?

  • 20. Data: 2012-04-12 22:46:44
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 12/04/2012 16:29, PP wrote:

    > Nie potwierdzam, TCP-S 50W24V działa błyskawicznie a groty są
    > nieustannie dostępne

    5 Wellerow co u nas poszlo w odstawke to wlasnie TCP-S. One nie sa zle,
    ale JBC z nimi wygrywa. Jedyne co jest IMO tylko niewiele gorsze to
    Weller MT1500, ale juz od dluzszego czasu nie sa produkowane.

    Przyklad:
    Lutownica w 'standby', grot ma 150 stopni. Podnosze lutownice i w ciagu
    3s grot ma 350 stopni i ladnie sie lutuje.

    --
    Jerry1111