  • 1. Data: 2012-04-10 16:20:33
    Temat: Komunikacja Modbus/TCP, problem z połączeniem
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Steruję dwoma urządzeniami wykonawczymi (Modbus/TCP slave) za pomocą panelu
    operatorskiego (Modbus/TCP master). Używam funkcji "free protocol" panelu
    operatorskiego -- buduję w tablicy paczkę Modbus i wysyłam ją odpowiednią
    funkcją. Dane przesyłane są poprawnie. (Każde urządzenie ma swój unikalny
    adres IP. Adresy stacji ustawiane są na zero.) Mam natomiast problemy z
    połączeniami. Do jednego z urządzeń wykonawczych dane za każdym razem
    docierają poprawnie, ale raz na jakiś czas (raz na np. pięć wysłań danych)
    tuż po otrzymaniu danych mignie kontrolka informująca o utracie połączenia
    Modbus/TCP (urządzenie interpretuje to jako błąd i natychmiast kasuje stan
    swoich wyjść). Jeśli chodzi o drugie urządzenie, to po jego włączeniu do
    zasilania, muszę mu dwa razy wysłać dane, aby kontrolka od statusu sieci
    zaświeciła się -- dopiero po tym urządzenie zaczyna reagować na dane i potem
    pracuje już poprawnie (no chyba, że wyłączę i włączę zasilanie -- wtedy
    znowu trzeba przesłać dwie paczki danych, a dopiero na trzecią paczkę i
    kolejne urządzenie reaguje).
    Co może być przyczyną tych problemów? Napisałem w tej sprawie do pomocy
    technicznej panelu operatorskiego, otrzymałem odpowiedź, ale nie za bardzo
    rozumiem, o jaki "Modbus TCP/IP address" może chodzić. Próbuję to wyjaśnić,
    ale dość długo czeka się na odpowiedź..
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

    PS. oto odpowiedź od serwisu panelu operatorskiego:
    "We had a Free Protocol sending problem is because that there is no PLC
    address to keep communicating with the PLC. We could send command to PLC
    once or twice. If we didn't keep communicating with the PLC, PLC would shut
    down the connection. As the result, we couldn't send command to it anymore.
    Could you please add a Modbus TCP/IP address to keep communicating with the
    PLC to try again?"