  • 1. Data: 2012-04-10 16:03:02
    Temat: Hebel do akumulatora samochodowego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Czy widział gdzieś ktoś jakiś wyłącznik akumulatora samochodowego, ale z
    możliwością sterowania z wnętrza kabiny? Jakimś cięgłem czy innym
    sznurkiem ;)

    Jakoś nigdzie nie mogę namierzyć.

    Ewentualnie sterowane elektromagnetycznie.
    Hebel powinien być na 100A.

    Może się komuś poniewiera? Potrzebna 1 szt.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 2. Data: 2012-04-10 16:14:50
    Temat: Re: Hebel do akumulatora samochodowego
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    > Czy widział gdzieś ktoś jakiś wyłącznik akumulatora samochodowego, ale z
    > możliwością sterowania z wnętrza kabiny? Jakimś cięgłem czy innym
    > sznurkiem ;)

    Kable pociągnij i nie filozuj

    http://www.raksa.com.pl/p,pl,946,wylacznik+akumulato
    ra+z+kluczem++6173.html

    pzdr

  • 3. Data: 2012-04-10 17:09:00
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-10 16:14, marcin pisze:
    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Kabli ciągnąć nie można, choćby ze względu na bezpieczeństwo (auto
    terenowe, możliwość uszkodzenia), ze względu na przepisy (dopuszczenie
    do rajdu) i ze względu na potencjalny spadek napięcia. Tak więc cudak
    musi siedzieć przy akumulatorze.

    Myślałem o podobnym wyłączniku - coś podobnego do
    http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/SKLEP/ws_gru
    _clob.php?grukod=102488&wit=SKLEP&Lisc=0&KhPro=&leaf
    =000399

    to samo: http://tnij.org/p8nq

    pozycja 6EK001 559-011 a do niego dorobić linkę bowdena.
    Ale jeśli jest coś fabrycznego, to byłoby lepiej (choćby ze względu na
    ubezpieczycieli).

    Tak więc pytanie nadal otwarte.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 4. Data: 2012-04-10 20:02:17
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-10 17:09, Adam pisze:
    > Myślałem o podobnym wyłączniku - coś podobnego do
    > http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/SKLEP/ws_gru
    _clob.php?grukod=102488&wit=SKLEP&Lisc=0&KhPro=&leaf
    =000399
    Idziesz do sklepu "graty do żuka/nyski" i prosisz o wyłącznik prądu do
    żuka. Jest na chyba 200A, i ma "wajchę" - ponieważ jest dość długa, to
    wystarczy na jej końcu walnąć dziurkę, dodac linkę w pancerzu (choćby od
    hamulców rowerowych czy linkę gazu od malucha ;) - coś dobranego
    długością) i gotowe.
    Takie właśnie profesjonalne wyłączniki - z 2ma linkami przeciągniętymi
    przez dziurkę (jedna z pętelką na zewnątrz pojazdu, druga w kabinie)
    długo się stosowało w autach sportowych robionych garażowo, i całkiem
    dobrze się to sprawowało. Minus jest taki, że jak wyłączysz, to trzeba
    otworzyć maskę, i hebelek ręcznie z powrotem przekręcić, bo wyłącza się
    lekko, a załącza ciężko, a linka zadziała tylko w jedną stronę.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-04-10 22:48:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-10 20:02, BartekK pisze:
> [...]
    > otworzyć maskę, i hebelek ręcznie z powrotem przekręcić, bo wyłącza się
    > lekko, a załącza ciężko, a linka zadziała tylko w jedną stronę.

    Dzięki :)

    Można zastosować dwie przeciwsobne linki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2012-04-10 22:53:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
> [...]
    >
    > Ewentualnie sterowane elektromagnetycznie.
    > Hebel powinien być na 100A.
    >
    > Może się komuś poniewiera? Potrzebna 1 szt.

    Poszukaj w dowolnym katalogu wyposażenia jachtów. Do wyboru do koloru -
    sterowane ręcznie, sterowane zdalnie z opcja sterowania ręcznego...

    --
    Darek

  • 7. Data: 2012-04-10 23:15:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-10 22:48, Adam pisze:

    > Można zastosować dwie przeciwsobne linki.

    Nie w tym przypadku - po wyłączeniu - klucz-wajcha "wyskakuje" - aby
    załączyć zasilanie trzeba ją wcisnąć i przekręcić. Chyba żeby to jakoś
    zmodyfikować, ale dla wyłącznika za 20zł - nie warto, zresztą nie
    wyłącza się tym codziennie, to nie problem.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173