  • 51. Data: 2020-04-05 20:06:52
    Temat: Re: [ot] dłubiecie w czasach zarazy?
    Od: g...@g...com

    użytkownik heby napisał:

    > Nie *ja* się ekscytuję, tylko służba zdrowia się eksytuje problemami
    > które Zenek rozwiązuje byle kaprysem. Tępaki...

    Ty się ekscytujesz i nie bardzo rozumiesz co wklejasz.

    cyt. twój z fejsbuka:
    Obecnie, bazujemy na zapasach

    Ty:
    Nie ma w żadnym okolicznym szpitalu. Nic nie ma

    To w końcu są te maseczki czy ich nie ma?

  • 52. Data: 2020-04-05 20:22:28
    Temat: Re: dłubiecie w czasach zarazy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Apr 2020 18:24:26 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Prawdopodobnie prawdą jest (nie znam się ale nie jest to sprzeczne z
    > logiką), że aby zachorowania się skończyły przy normalnym trybie życia
    > (zatłoczone tramwaje, autobusy, centra handlowe, stadiony) to jakieś 60%
    > społeczeństwa musi być odporna (czyli przechorować lub być zaszczepiona).
    > Jak się policzy ile to czasu zajmie to wychodzi, że na pełne unormowanie
    > można liczyć chyba dopiero po masowych szczepieniach, a podobno
    > szczepionka to za coś koło roku.

    We Wloszech ilosc zachorowan juz spada, i to jest po miesiacu.

    Ale jak sie bedziemy izolowac, to sie wydluzy.

    J.

  • 53. Data: 2020-04-05 20:33:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/04/2020 20:06, g...@g...com wrote:
> [...]
    > Ty:
    > Nie ma w żadnym okolicznym szpitalu. Nic nie ma
    > To w końcu są te maseczki czy ich nie ma?

    Aktualnie bazowanie na zapasach oznacza *racjonowanie* ponieważ te
    zapasy to kilka dni temu było np. jedno opakowanie rękawiczek w
    okolicznym szpitalu. Tak, więc nie można powiedzieć że nie mają zapasów,
    trzy koła dobre! I dokładnie tak to wygląda, maseczka "jednorazowa" jest
    używana przez cały dzień, tak to wyglada z opisu pielęgniarek
    pracujacych w szpitalach. Podobnie nie ma przyłbic, nie ma ubrań. To co
    jest jest racjonowane naciągając do granic możliwości bezpieczeństwo.

    W ciągu ostatniego tygodnia wylało się tak wiele żalu, błagań,
    bezsilności od zwykłych ludzi zatrudnionych w szpitalach jak również
    samych szpitali że Holecka nie da rady tego przykryć, choćby staneła na
    głowie. Jest źle. I dokładnie z tego powodu jakaś częśc ludzi wspiera za
    friko okolicę. Ja drukuje przyłbice budząc zdziwienie że za darmo. Obok
    ktoś kupił paletę wody i soków dla szpitala. W okolicy ludzie się
    zorganizowali i robią zakupy dla sasiadów. Ktoś organizuje darmowe
    żarcie dla ludzi uwięzionych w szpitalach na niekończących się dyżurach.
    Ktos inny organizuje darmowy szprzęt do elearningu dla wykluczonych
    uczniów i rozdaje po sąsiadach.

    I tutaj wchodzi Zenek ze swoją fabryką maseczek pod Łodzią i daje tym
    ludziom prosto w twarz z liścia, bo to przecież tępe ćwoki, wszystko
    jest dobrze i za kilka dni będzie po sprawie, to tylko propaganda TVNu
    że jest źle a tu przecież kupili kilka milionów maseczek, najpewniej z
    atestem, czyli wszyscy przeżyją.

    Przy czym żeby była jasność: jest epidemia i będzie źle. Żal należy mieć
    tylko do durniów którzy przekazują tą pustą propagandę sukcesu dalej,
    niszcząc inicjatywę albo wręcz wykorzystując to do doraźnych potrzeb
    politycznych.

    Żebyś ty widział ilu radnych nagle zauważyło że istnieją drukarki 3D, że
    można "pomóc w przekazaniu dla potrzebujących" i przy okazji kilka fotek
    zdrobić. Ło Panie, i tak też bywa, z każdej opcji politycznej i każdej
    strony krzywej Gaussa. Ilość fotek z wszelakimi radnymi, trzymających
    przyłbice czy maseczki, na FB zaczyna osiągać połowę treści. Za chwile
    oczekuje nowej fali radnych z maskami z decathlonu. Będzie śmieszniej,
    mam choć taką nadzieję.

  • 54. Data: 2020-04-05 20:36:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/04/2020 20:22, J.F. wrote:
    > We Wloszech ilosc zachorowan juz spada, i to jest po miesiacu.

    Przy czym respiratorów nie wystarczyło dla wszystkich.

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-ch
    in/europa/news-lekarz-we-wloszech-osoby-po-60-roku-z
    ycia-nie-sa-podlaczane-,nId,4396401

    > Ale jak sie bedziemy izolowac, to sie wydluzy.

    I to ma zapewnić że można uratować wiecej osób. Przypuszczalnie też dla
    wszystkich nie wystarczy, chcemy tylko mieć lepszą statystykę.

  • 55. Data: 2020-04-05 20:37:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 05.04.2020 19:10, heby wrote:

    > sterylna, nie jest, ale niektóre szpitale przeprowadzają kwarantanny 3
    > dniowe takich przyłbic, w/g badań 3 dni na plastiku gwarantuje
    > sterylność w stopniu akceptowalnym, przynajmniej tak było wczoraj ...

    No to po kiego sterylizować?
    Umyć po dyżurze i odstawić na 3 dni.
    Albo lepiej odwrotnie to bakterie go zjedzą szybciej.

    --
    Mirek.

  • 56. Data: 2020-04-05 20:45:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/04/2020 20:37, Mirek wrote:
    > No to po kiego sterylizować?

    Też mówie, że po pierwsze zamiast sterylizować chowają do magazynu a po
    drugie ilosć przyłbic za jakiś czas przekroczy potrzeby wiec będzie
    można stare utylizować lub chowac w magazynie.

    > Albo lepiej odwrotnie to bakterie go zjedzą szybciej.

    Mojego PLA nie chcą zeżreć od 3 lat, leży na słońcu, w wilgotnym miejscu
    i nic.

  • 57. Data: 2020-04-05 21:07:59
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-05 o 19:16 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Ja jednak, może naiwnie, ale liczę na to, że uda mi się uniknąć
    > dwutygodniowego turnusu pod respiratorem. A tak niestety wygląda
    > dzisiaj przebieg choroby.

    Tak wygląda przebieg choroby dla jakiegoś nagłośnionego odsetka
    przypadków. 80% chorych przechodzi to jak przeziębienie. Pozostali w
    większości czują się jak przy mocnej grypie, a tylko ten medialny
    odsetek odsetka wymaga respiratora. Przy czym im człowiek starszy, tym
    ma większe szanse na załapanie się w ten skrajny procent. No cóż,
    do młodzieży świat należy.

    Dodam, że statystyki które są dzisiaj dostępne należy traktować z
    pewnym przymrużeniem oka z racji manipulacji politycznych lub
    zwyczajnej niedostępności testów. We Francji w radio trąbią już od
    zeszłego tygodnia "masz covid? trudno, weź paracetamol i leż w łóżku,
    nic nie poradzimy i testu też nie zrobimy - zadzwoń po pogotowie tylko
    jeśli zaczniesz się dusić, wtedy zobaczymy". Dążę do tego, że faktyczna
    śmiertelność jest z pewnością niższa niż ta, którą da się wyliczyć na
    podstawie obecnie dostępnych statystyk, po prosty dlatego że nieznana
    ilość chorych albo nie wie że jest chora, albo nie wchodzi w
    statystyki bo nie miała testu.

    > Dlatego wolałbym masowe szczepienia od masowego zarażania.

    Szczepienia to i owszem, ale raczej nie w tym roku. A nikt o zdrowych
    zmysłach nie będzie przecież trzymał gospodarki w uśpieniu dłużej jak
    kilka tygodni - konsekwencje mogłyby być znacznie poważniejsze od
    drobnego odsetka zgonów... I nie to żebym był jakimś skrajnym
    kapitalistą, który zdrowie giełdy stawia ponad życie ludzkie, po prostu
    od światowej recesji może umrzeć pośrednio więcej ludzi niż na nCov.
    Cało z tego nie wyjdziemy, pozostało się z tym pogodzić i celować w
    tzw. mniejsze zło.

    Mateusz

  • 58. Data: 2020-04-05 21:09:36
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 05.04.2020 20:45, heby wrote:

    > Mojego PLA nie chcą zeżreć od 3 lat, leży na słońcu, w wilgotnym miejscu
    > i nic.

    Wirusa nie PLA.
    Co do PLA - leżeć może i leży, ale czy nie jest bardziej kruche?
    Jeszcze ze 3 lata i będzie się sypać od byle dotknięcia.

    --
    Mirek.

  • 59. Data: 2020-04-05 21:13:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/04/2020 21:09, Mirek wrote:
    > Wirusa nie PLA.

    I też nie konsumuje.

    > Co do PLA - leżeć może i leży, ale czy nie jest bardziej kruche?

    Trudno powiedzieć. Odbarwiło się delikatnie.

    > Jeszcze ze 3 lata i będzie się sypać od byle dotknięcia.

    Poczekamy. Na razie nie obserwuje róznicy dramatycznej.

  • 60. Data: 2020-04-05 21:17:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Uważam że najbliższe dni to jej ostatnie podrygi. Ostatnia próba dla Polaków będą
    święta. Jeśli nie rozpelzna się po rodzinie i zostaną w domach to po świętach ilość
    chorych i nowo zarażonych zacznie spadać. Cała moja nadzieja w tych co wydają
    przepisy i na wszelki wypadek na czas świąt wprowadza jeszcze ostrzejsze zakazy
    poruszania się poza mieszkaniem. Poza tym całkiem możliwe że jak będę miał kaprys, bo
    wolnego czasu mam sporo, to do jesieni zbuduje automat robiący z 1000 maseczek na
    godzinę. Surowiec mam niedaleko. Mam małą ciężarówkę żeby go dowieźć. Taki automat
    będzie mnie niewiele kosztował. Przy tysiącu na godzinę jak zarobię na maseczce 10
    groszy to będę bardzo zadowolony.

    Jesteś zbytnim optymistą.

    Niestety prawda jest bardziej brutalna. Wszelkie restrykcje wprowadzane
    przez rząd nie mają na celu powstrzymania epidemii, bo jej się nie da
    powstrzymać. Celem jest natomiast spowolnienie kolejnych zakażeń, aby
    system opieki był  w stanie udzielać pomocy i żeby wystarczyło
    respiratorów dla wszystkich potrzebujących. Żeby nie doszło do problemów
    takich jak we Włoszech czy w Hiszpanii, gdzie lekarze są zmuszeni
    decydować komu jeszcze warto pomagać, a kogo skazać na śmierć.

    Niestety zanim pojawi się szczepionka to zakażeniu ulegnie spora część
    społeczeństwa i wielu ludzi jeszcze umrze. Trzeba się chronić, aby udało
    się choć dociągnąć do pojawienia się szczepionki. Być może pojawi się
    ona pod koniec tego roku, ale pewności nie ma.