  • 11. Data: 2014-01-20 15:23:04
    Temat: Re: dlaczego światła sterujące ruchem są na wysokim słupie?
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-01-18 10:24, :D@w!d J@$ pisze:
    > Jedyna fajna i praktyczna rzecz z USA (tak mi się wydaje) to montowanie
    > sygnalizacji świetlnej... po drugiej stronie skrzyżowania. Wtedy ten
    > pierwszy jak stoi na linii to nie musi gimnastykować szyi.

    Nie wiem jak w USA, ale u nas nie możesz mieć pewności, że światła za
    skrzyżowaniem są zgodne ze światłami przed skrzyżowaniem.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2014-01-20 15:31:32
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2014-01-17 17:58, s...@g...com pisze:

    > [...] gdyby w Polsce panował barbarzyński obyczaj, że np. po załączeniu się
    zielonego wszyscy naraz[...]

    NIGDY!!!

    --
    pozdro

  • 13. Data: 2014-01-20 15:33:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Jan 2014 15:23:04 +0100 osobnik zwany Miroo napisał:

    > Nie wiem jak w USA, ale u nas nie możesz mieć pewności, że światła za
    > skrzyżowaniem są zgodne ze światłami przed skrzyżowaniem.

    gdyż?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2014-01-20 16:09:20
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-20 15:33, masti pisze:

    > gdyż?

    gdyz polska jest krajem absurdow i prawdopodobnie wykonawca i instalator
    systemow za i przed skrzyzowaniem bedzie inny, wyloniony w przetargach,
    a systemy beda niekompatybilne ze soba chociaz spelniac beda wszystkie
    wymagane normy.

    ps. a moj samochod ma adres zameldowania w dowodzie rejestracyjnym i jak
    zmieniam zameldowanie to musze zmieniac dowod chociaz nijak nie
    zmieniaja sie parametry techniczne auta - no chyba, ze zalozymy, ze to
    jest rowniez dowod rejestracyjny wlasciciela...

    --
    jarek

  • 15. Data: 2014-01-20 16:15:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-18 11:22, t? pisze:

    > Przemyślałeś to?

    Pokłóćcie się jeszcze o światła.
    Wątek na poziomie pierwszoklasisty.
    Tak wiem ... Ferie się zaczęły :-)

    PS. Albo... "Twój ruch" walczy ze skamieliną, ciemnogrodem i chce
    wdrażać nowe mądrzejsze, postępowe zasady ;-)

  • 16. Data: 2014-01-20 16:18:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 20 Jan 2014 16:09:20 +0100 osobnik zwany Jarek Pudelko
    napisał:

> [...]
    > systemow za i przed skrzyzowaniem bedzie inny, wyloniony w przetargach,
    > a systemy beda niekompatybilne ze soba chociaz spelniac beda wszystkie

    a jakiś konkretny przykład? bo na razie to sobie pieprzysz od czapy

  • 17. Data: 2014-01-20 16:54:26
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-20 16:18, masti pisze:
    > a jakiś konkretny przykład? bo na razie to sobie pieprzysz od czapy

    mysle, ze zbyt powaznie potraktowales moja wypowiedz :)

    --
    jarek

  • 18. Data: 2014-01-20 20:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarek Pudelko j...@b...ceti.pl ...

    > ps. a moj samochod ma adres zameldowania w dowodzie rejestracyjnym i jak
    > zmieniam zameldowanie to musze zmieniac dowod

    Musze to za dużo powiedziane :)

  • 19. Data: 2014-01-21 09:09:37
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    > gdyż?

    Nie mam na myśli powtarzaczy zaraz za jezdnią, ale światła przed
    następną jezdnią skrzyżowania (chyba najczęściej spotykanego czyli
    skrzyżowania dwóch dwujezdniówek z wyspą). Kiedyś faktycznie w
    większości przypadków światła przy obu jezdniach przełączały się
    jednocześnie, ale teraz często światło zielone za wyspą zapala się
    wcześniej (aby opróżnić skrzyżowanie np ze skręcających w lewo i tych co
    nie zdążyli przejechać) i gaśnie później (aby jadący na wprost nie
    zostali zatrzymani na środku skrzyżowania i nie blokowali miejsca
    skręcającym w lewo).
    Skrzyżowania są teraz tak zapchane sygnalizatorami, a sterowniki tak
    uniwersalne, że naprawdę można wymyślić bardzo wiele kombinacji świateł.
    Chociaż z drugiej strony - coraz trudniej to zrobić dobrze.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2014-01-21 09:12:43
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-01-20 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Jarek Pudelko j...@b...ceti.pl ...

    > Musze to za dużo powiedziane :)

    [...]
    Zgodnie z przepisami ustawy: "Prawo o ruchu drogowym" właściciel pojazdu
    jest zobowiązany w terminie nieprzekraczającym 30 dni zawiadomić o
    zmianie stanu faktycznego, wymagającej zmiany danych zamieszczonych w
    dowodzie rejestracyjnym.
    Na właścicielu pojazdu ciąży obowiązek zgłoszenia w oznaczonym terminie
    zmiany: imienia, nazwiska lub nazwy, jak również adresu zameldowania,
    czy siedziby, a także zmian konstrukcyjnych pojazdu.
    [...]

    No dobra, nie musze ale jestem zobowiazany ;P - pewnie dlatego, ze pesel
    nie wystarczy zeby jednoznacznie zidentyfikowac obywatela...

    --
    jarek