  • 11. Data: 2011-07-31 10:10:43
    Temat: Re: dioda 24V / 12V
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Uzytkownik "kyte" <k...@n...com> napisal w wiadomosci
    news:j138sc$img$1@inews.gazeta.pl...
    > wiem, ze wszystko mozna znalezc w internecie np na elektrodzie
    > ale...
    > mam tylko maly multimetr i te 2 diody...
    > nie wiem jak mam podlaczyc diode tzn do czego aby sprawdzic jaki jest
    > spadek napiecia i dobrac opornik!

    To zmierz sobie tym miernikiem plynacy przez diode prad (przy 12V).
    A jak juz bedziesz znal prad, to sobie bez problemu wartosc drugiego
    rezystora wyliczysz:

    U/I=R W twoim przypadku (zakladajac, ze dioda bierze np. 30 mA) 12[V] /
    0,030 [A] = 400 [ohm]

    Dlaczego do obliczen bierzemy 12V, a nie 24V to juz zadanie domowe dla
    Ciebie.

    Jak juz tego nie zrozumiesz, to potrzebujesz fachowca....

  • 12. Data: 2011-07-31 10:15:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Sunday, July 31, 2011, 12:10:43 PM, you wrote:

    [..............]

    *PLONK!* warning #1 za karmienie trolla.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-07-31 10:18:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2011 11:39:40 +0200, kyte napisał(a):

    > kupilem wczora diode 12V (biala - swiecaca na czerwono)
    >
    > chcialbym przygotowac ja pod zasilanie 24V -
    >
    > jak wymierzyc wszystkie parametry? ewentualnie jaki opornik zastosowac,

    1. Podłącz diodę do akumulatora 12V poprzez miliamperomierz tak, by
    świeciła.
    2. Zmierz płynący prąd w mA.
    3. Podziel 12,6 przez ten zmierzony prąd, otrzymasz wartość opornika w kOm.
    4. Jego moc minimalną otrzymasz mnożąc 12,6 razy ten prąd. Moc oczywiście
    otrzymasz w mW, i jesli chcesz w watach to jeszcze podziel przez 1000.
    --
    Jacek

  • 15. Data: 2011-07-31 11:20:39
    Temat: [OT] Re: dioda 24V / 12V
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-31 12:51, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Jacek,
    >
    > Sunday, July 31, 2011, 12:18:16 PM, you wrote:
    >

    > [..............]
    >
    > *PLONK!* warning #1 za karmienie trolla.

    No offense Roman, ale weź się może ogarnij ...

    Fakt, że wątkotwórca mógłby sobie przypomnieć jedne z pierwszych lekcji
    fizyki w dziale elektryczność, ale po kiego grzyba robisz jeszcze
    większy syf swoimi PLONK warningami?

    Piotrek

  • 16. Data: 2011-07-31 12:10:26
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
    > Hello kyte,
    > Sunday, July 31, 2011, 11:39:40 AM, you wrote:
    > [...]
    > *PLONK!*

    Żeby ktoś Ciebie nie splonkował...

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2011-07-31 13:28:19
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:j13gmj$bnf$1@news.icpnet.pl...

    > Żeby ktoś Ciebie nie splonkował...

    RoManowi tak po byciu moderem na elektrodzie zostało.
    BP MSPANC.

    Pozdr. TC

  • 18. Data: 2011-07-31 13:40:59
    Od: klaudiusz <w...@t...pl>

    Dnia 31-07-2011 o 11:56:13 kyte <k...@n...com> napisał(a):

    > mam tylko maly multimetr i te 2 diody...
    >
    > nie wiem jak mam podlaczyc diode tzn do czego aby sprawdzic jaki jest
    > spadek napiecia i dobrac opornik!

    Podłącz obie szeregowo.

  • 19. Data: 2011-07-31 14:03:19
    Od: "kyte" <k...@n...com>

    Witam,

    Wlasnie jestem po pomiarach, takie zanotowalem odczyty - mam nadzieje ze
    podaje prawidlowo ;-))

    1. silnik zgaszony
    bez diody 12.15V
    z dioda 10.57V
    0.01-0.02 A

    2. silnik zapalony
    bez diody 13,45V
    z dioda 11.86V
    0.02A

    czyli dziele 13,45 / 0.02A = 673 (ohm) ?

    k.

  • 20. Data: 2011-07-31 14:26:50
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > *PLONK!* warning #1 za karmienie trolla.
    Jak nie masz w czytniku opcji killowania (pod)wątków to może zainwestuj
    w lepszy a nie rzucasz plonk warnami w ludzi. Bo aktualnie robisz równy
    syf co oni...

    Michoo