  • 1. Data: 2009-10-31 14:49:52
    Temat: dekodujaca karta graficzna
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    na bardzo starym _pececie_ (grafika: jakas przedpotopowa nvidia [tnt...],
    procesor: 800 mgh, ram: ok 300 mb)) filmy typu divx prawie w ogole nie
    chodza. O dvd mozna pomarzyc.A przeciez tu i tam czytalem, ze divx-y to bez
    problemu na procesorach juz troche ponad 400 mgh....

    Na starym _laptopie_ - procesor o 100 mgh slabszy = 700, ram: 320 mb, ale z
    inna kartą, ati rage mobility: nie ma najmniejszych problemow z wszelkimi
    divx-ami, dvd także bez problemu.
    Czy powodem tego jest to, ze w pececie caloscia dekodowania musial zajac sie
    procesor, bo nvidia zero udzialu w dekodowaniu, natomiast w laptopie karta
    graficzna ati wrecz przejela dekodowanie [?], a procesor co najwyzej pomogl?

    Jakos nie moge tego o ati rage mobility wyczytac w sieci, ale zakladam, ze
    tak, ze ati bardzo pomaga dekodowaniu i nawet slabszy procesor [700] nie
    przeszkadza.

    Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te
    wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?
    Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

  • 2. Data: 2009-10-31 15:46:48
    Temat: Re: dekodujaca karta graficzna
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    1634Racine wrote:
    > na bardzo starym _pececie_ (grafika: jakas przedpotopowa nvidia
    > [tnt...], procesor: 800 mgh

    chyba MHz

    > Jakos nie moge tego o ati rage mobility wyczytac w sieci, ale
    > zakladam, ze tak, ze ati bardzo pomaga dekodowaniu i nawet slabszy
    > procesor [700] nie przeszkadza.

    Powiedz jaki to jest ten procesor 800 MHz, bo jeśli np. 800 to Celeron a 700
    to Athlon to ten Athlon będzie szybszy. Powiedz też, w czym odtwarzasz.
    Ogólnie jesteś na dolnej granicy "odtwarzalności" divx-a, więc każdy czynnik
    może mieć wpływ: bitrate filmu, używany program, prędkość dysku i karty
    graficznej (ale nie tego czy karta coś dekoduje, tylko ogólnej jej
    wydajności), rozdzielczości filmu i pulpitu (bo pierwsza jest skalowana do
    drugiej), rodzaju karty dźwiękowej (karty na slocie ISA znacznie bardziej
    obciążały procesor niż na PCI).

    Ja odtwarzam filmy na Pentium III 733 MHz, grafika Radeon 9200 AGP, dźwięk
    SB Live 5.1. Używam programu Media Player Classic, ale muszę ustawić
    rozdzielczość pełnoekranowego odtwarzania filmu na 640x480 lub 800x600
    (pulpit mam 1280x960) i w ustawieniach MPC wybrać "overlay mixer"
    ewentualnie VMR7 (ale nie VMR9). Jak już mówiłem, jest to na dolnej granicy
    wydajności, więc wszystko ma znaczenie, włącznie z tym czy film jest z
    napisami w osobnym pliku czy nie.

    Płyty video DVD wymagają raczej słabszego procesora niż divxy, a nie
    silniejszego.

    > Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te
    > wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?
    > Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

    Nie, karty graficzne z reguły nie dekodują filmów. Procesory od powiedzmy
    gigaherca w górę są na tyle szybkie, że nie potrzeba żadnego sprzętowego
    dekodowania. Natomiast zbyt wolna karta graficzna może płynne odtwarzanie
    uniemożliwić. Kilka tygodni temu odtwarzałem film na jeszcze słabszym
    sprzęcie - Celeron 700, grafika Riva TNT2 M64, dźwięk jakiś na slocie ISA -
    chodziło płynnie, ale w 640x480 (film i tak miał 640x350 czy coś koło) i bez
    napisów.

    Ale jeśli chcesz odtwarzać filmy w jakości HD to bez komputera na poziomie
    Core 2 Duo nie podchodź.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2009-10-31 16:21:30
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Witam

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości

> [...]
    > odtwarzasz.
    > Ogólnie jesteś na dolnej granicy "odtwarzalności" divx-a,

    Na jakim dole? Divxy bez problemow sie odtwarzalo na amd k6-2 400 MHz.
    I chyba bez problemow tez na 300 MHz (o ile pamietam dobrze).
    Za czasow Windows 98.
    Oczywiscie wtedy komuter nie mogl nic innego wlasciwie robic.
    Na 1,5 GHz Celeronie w laptopie to odtwarzanie divx SD nie
    robi na nim wiekszego wrazenia i sobie czasami puszczalem
    jakis koncert z divx by sluchac muzyki a jednoczesnie
    robilem cos innego (Windows XP).

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2009-10-31 16:33:55
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    1634Racine pisze:
> [...]
    > ogole nie chodza. O dvd mozna pomarzyc.A przeciez tu i tam czytalem, ze
    > divx-y to bez problemu na procesorach juz troche ponad 400 mgh....

    To dlaczego nie zainstalowałeś kodeka divX i Xvid, mpeg itp?

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-10-31 16:37:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > O dvd mozna pomarzyc.A przeciez tu i tam czytalem, ze divx-y to bez problemu
    > na procesorach juz troche ponad 400 mgh....

    pIII 450 MHz i cel 600@900MHz to użycie 80-90%.
    Wszystko zależy od systemu, kodeków i programu. Na laptopie z Core Duo +
    Bestplayer + XP = filmy potrafią się przycinać (użycie procesora jest znikome).
    Na innym programie wszystko chodzi dobrze. Nie mogę dojść dlaczego tak jest, ale
    to już OT.

> [...]
    > graficzna ati wrecz przejela dekodowanie [?], a procesor co najwyzej pomogl?

    Nie. Karty graficzne nie potrafią dekodować divx/xvid.

    > Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te
    > wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?

    Nie.

    > Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

    Można.

  • 6. Data: 2009-10-31 16:39:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...de> napisał w wiadomości grup
    > Na jakim dole? Divxy bez problemow sie odtwarzalo na amd k6-2 400 MHz.

    Jaki miały bitrate? Pewnie te po 700 MB. Te zajmujące 2 płyty pewnie nie
    wyrabiał.

    > I chyba bez problemow tez na 300 MHz (o ile pamietam dobrze).
    > Za czasow Windows 98.

    Kiedyś widziałem program do oglądania divx pod dosem. O dziwo nawet na słabszym
    sprzęcie chodziło dobrze.

  • 7. Data: 2009-10-31 16:44:07
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Wiktor S. pisze:

    > Ale jeśli chcesz odtwarzać filmy w jakości HD to bez komputera na
    > poziomie Core 2 Duo nie podchodź.

    Rozśmieszyłeś mnie, hahaha

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-10-31 17:13:45
    Od: "maX" <a...@w...pl>

> [...]
    > wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?
    > Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

    Bez akceleracji w karcie graficznej do odtwarzania MPEG-2 (DVD) potrzeba
    Pentium II 400. Z akceleracją (Ati Rage Pro, Savage 3D, Geforce 2MX)
    wystarczał Celeron 300. Akceleracji divx/xvid w kartach grafiki nie ma. Jak
    wyłączysz deblocking, deringing itp."upiększacze" to CPU 800MHz powinien
    starczyć, choć to zależy jeszcze od bitrate oraz kodeka i playera. Geforce
    8, Radeon 2xxx mają już niemal pełne wsparcie HD (obciążenie CPU kilka %
    podczas filmów 1080p; natomiast w Geforce 6 i Radeonach 1xxx było tylko
    częściowa akceleracja HD), wiec jak taką kartę wsadzisz to CPU poniżej 1GHz
    powinien teoretycznie starczyćdo HD, oczywiście pod warunkiem użycia playera
    potrafiącego wykorzystać akcelerację sprzetową.

  • 9. Data: 2009-10-31 17:14:53
    Od: Tomasz Kordat <t...@w...peel>

    1634Racine pisze:
> [...]
    > wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?
    > Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

    Masz coś skopane.
    128MB, Duron 600, GF2MX odtwarzał divx 640x480 w fullscreen bez problemu.

    TK

  • 10. Data: 2009-10-31 17:18:41
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup