    From: "qwerty" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dekodujaca karta graficzna
    Date: Sat, 31 Oct 2009 17:37:15 +0100

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hchis0$k25$...@i...gazeta.pl...
    > na bardzo starym _pececie_ (grafika: jakas przedpotopowa nvidia [tnt...],
    > procesor: 800 mgh, ram: ok 300 mb)) filmy typu divx prawie w ogole nie chodza.
    > O dvd mozna pomarzyc.A przeciez tu i tam czytalem, ze divx-y to bez problemu
    > na procesorach juz troche ponad 400 mgh....

    pIII 450 MHz i cel 600@900MHz to użycie 80-90%.
    Wszystko zależy od systemu, kodeków i programu. Na laptopie z Core Duo +
    Bestplayer + XP = filmy potrafią się przycinać (użycie procesora jest znikome).
    Na innym programie wszystko chodzi dobrze. Nie mogę dojść dlaczego tak jest, ale
    to już OT.

    > Czy powodem tego jest to, ze w pececie caloscia dekodowania musial zajac sie
    > procesor, bo nvidia zero udzialu w dekodowaniu, natomiast w laptopie karta
    > graficzna ati wrecz przejela dekodowanie [?], a procesor co najwyzej pomogl?

    Nie. Karty graficzne nie potrafią dekodować divx/xvid.

    > Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te
    > wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?

    Nie.

    > Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

    Można.