  • 1. Data: 2009-10-31 14:01:43
    Temat: jak sprawdzić stan procesora
    Od: buła <o...@o...pl>

    Witam,

    w wyniku moich kombinacji przy komputerze (próbowałem założyć chłodzenie na
    chipset płyty głównej-niestety jest on bardzo blisko procesora i musiałem
    się naszarpać)
    przestał się on uruchamiać.

    Wymieniłem płytę główną na Gigabyte GA-EP31-DS3L.
    Niestety jedyna różnica to ta,że na ekranie widzę teraz zamiast czarnego
    ekranu logo Gigabyte (wentylatory tak jak chodziły nadal chodzą).
    Zastanawiam się czy nie jest to czasem sprawką procesora.
    Na tej płycie przy jego gnieździe znajdują się diody, jednak jedyna
    informacja jaka znajduje się w instrukcji to :"The number of lighted LED's
    indicates the CPU loading.The higher the CPU loading , the more the number
    of lighted LED's".
    Diody świecą się wszystkie, ale część na czerwono,część na zielono.

    Czy jest jakiś sposób,aby sprawdzić stan procesora? Gdzie szukać przyczyny
    niesprawności komputera?

  • 2. Data: 2009-10-31 16:04:17
    Temat: Re: jak sprawdzić stan procesora
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    buła wrote:
> [...]
    > Diody świecą się wszystkie, ale część na czerwono,część na zielono.
    >
    > Czy jest jakiś sposób,aby sprawdzić stan procesora?

    Upewnij się, czy płyta jest sprawna wkładając na pewno dobry procesor.

    > Gdzie szukać przyczyny niesprawności komputera?

    Z opisanej historii należy wnioskować uszkodzenie procesora.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2009-10-31 16:30:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "buła" <o...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
    > Czy jest jakiś sposób,aby sprawdzić stan procesora? Gdzie szukać przyczyny
    > niesprawności komputera?

    Musiałeś bardzo postarać się, aby uszkodzić procesor na LGA775.

  • 4. Data: 2009-10-31 16:47:42
    Od: "Nateysz" <4...@v...pl>

    > Musiałeś bardzo postarać się, aby uszkodzić procesor na LGA775.

    Cóż, miałem na nim ogromne chłodzenie,a ponadto kombinowałem przy zakładaniu
    wentylatorka na chipset.

    Może coś źle podpiąłem (mówię m.in. o szpilkach do podłączenia panelu
    przedniego).

  • 5. Data: 2009-11-01 16:07:31
    Od: Bernard <b...@e...net>

    Wiktor S. wrote:

    > Upewnij się, czy płyta jest sprawna wkładając na pewno dobry procesor.

    > Z opisanej historii należy wnioskować uszkodzenie procesora.

    No pewnie, logo na ekranie wyświetla się przecież samo...

    ;)

  • 6. Data: 2009-11-03 19:30:33
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > No pewnie, logo na ekranie wyświetla się przecież samo...

    Jeśl komputer się zawiesza tuż po jego wyświetleniu, to nadal może być
    procesor :-)

    --
    Azarien

  • 7. Data: 2009-11-03 22:26:31
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Wiktor S. pisze:

    > Jeśl komputer się zawiesza tuż po jego wyświetleniu, to nadal może być
    > procesor :-)

    Albo kontroler dysków pada.

    --
    animka