    From: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dekodujaca karta graficzna
    Date: Sat, 31 Oct 2009 16:46:48 +0100

    1634Racine wrote:
    > na bardzo starym _pececie_ (grafika: jakas przedpotopowa nvidia
    > [tnt...], procesor: 800 mgh

    chyba MHz

    > Jakos nie moge tego o ati rage mobility wyczytac w sieci, ale
    > zakladam, ze tak, ze ati bardzo pomaga dekodowaniu i nawet slabszy
    > procesor [700] nie przeszkadza.

    Powiedz jaki to jest ten procesor 800 MHz, bo jeśli np. 800 to Celeron a 700
    to Athlon to ten Athlon będzie szybszy. Powiedz też, w czym odtwarzasz.
    Ogólnie jesteś na dolnej granicy "odtwarzalności" divx-a, więc każdy czynnik
    może mieć wpływ: bitrate filmu, używany program, prędkość dysku i karty
    graficznej (ale nie tego czy karta coś dekoduje, tylko ogólnej jej
    wydajności), rozdzielczości filmu i pulpitu (bo pierwsza jest skalowana do
    drugiej), rodzaju karty dźwiękowej (karty na slocie ISA znacznie bardziej
    obciążały procesor niż na PCI).

    Ja odtwarzam filmy na Pentium III 733 MHz, grafika Radeon 9200 AGP, dźwięk
    SB Live 5.1. Używam programu Media Player Classic, ale muszę ustawić
    rozdzielczość pełnoekranowego odtwarzania filmu na 640x480 lub 800x600
    (pulpit mam 1280x960) i w ustawieniach MPC wybrać "overlay mixer"
    ewentualnie VMR7 (ale nie VMR9). Jak już mówiłem, jest to na dolnej granicy
    wydajności, więc wszystko ma znaczenie, włącznie z tym czy film jest z
    napisami w osobnym pliku czy nie.

    Płyty video DVD wymagają raczej słabszego procesora niż divxy, a nie
    silniejszego.

    > Czy dzisiaj wszystkie karty graf,takze te z nizszej polki, maja juz te
    > wlasnosc, ze [same] dekoduja obraz?
    > Mozna to jakos poznac po lekturze specyfikacji?

    Nie, karty graficzne z reguły nie dekodują filmów. Procesory od powiedzmy
    gigaherca w górę są na tyle szybkie, że nie potrzeba żadnego sprzętowego
    dekodowania. Natomiast zbyt wolna karta graficzna może płynne odtwarzanie
    uniemożliwić. Kilka tygodni temu odtwarzałem film na jeszcze słabszym
    sprzęcie - Celeron 700, grafika Riva TNT2 M64, dźwięk jakiś na slocie ISA -
    chodziło płynnie, ale w 640x480 (film i tak miał 640x350 czy coś koło) i bez
    napisów.

    Ale jeśli chcesz odtwarzać filmy w jakości HD to bez komputera na poziomie
    Core 2 Duo nie podchodź.

    --
    Azarien