  • 131. Data: 2011-04-28 13:00:18
    Temat: Re: [ot] Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 12:22, Ziolko pisze:

    > Chodzi mi co było złego w tych trzech.
    >
    > np.
    > wieczorami pasmo to max 50%.
    > ping to 2000 ms.
    >
    > etc ...
    >
    > pytam z ciekawości.

    Pierwszy - narodowy - to cena, nie przystająca wówczas do jakości i
    konkurencji, ale z powodu potrzeb (stałe IP) musiał być. Drugi po pół
    roku nie był w stanie świadczyć tego, co obiecał, bo mu się druty
    zbiodegradowały.
    Trzeci - cena wysoka (nawet bardzo), jakość niezła, chociaż widać, kiedy
    jest promocja i kiedy upgraduje prędkość starych użytkowników :-) -
    wtedy wieczorami pasmo spada do 50-70%.
    A, w międzyczasie był jeszcze jeden, ale na tepsianym BSA, więc
    odpowiedzialność się rozmywała :-)

  • 132. Data: 2011-04-28 13:02:56
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 12:36, Ziolko pisze:

    > Załóżmy, ze jest ISP podpięty tylko do PLIX bez tp 1000M.
    > Do tp ma 10 M.
    >
    > Do dzisiaj te 10M było wysycone na 5 M , a 1000M na 200M
    > Ale ty chcesz dzisiaj oglądać gołe panie, a tu zonk ...
    > trasa daleka ... wiele hopów do PLIX masz dalej wolne 800M
    > Ale potem gdzies się zapycha.
    > Dokupujemy ...
    > wróć .... dostajemy za darmo 100M do innego-IX
    > dostajemy za darmo transmisję do tego IX i juz możesz śmigać.

    Nie tłumacz mi, proszę, zasady działania internetu, bo sądzę że znałem
    ją nieco wcześniej do Ciebie :-)

    > Ale koszty są stałe....
    >
    > i co tu zrobić... ?

    Narzekać.
    Kolega z KIKE pisał wczoraj, że najlepiej mu się działało, jak najtańsze
    łącze w tepsie kosztowało 100zł. Wierzę, ale zdecydowanie nie współczuję.

  • 133. Data: 2011-04-28 13:33:46
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    > Porównujesz nieporównywalne. Bajt jest zawsze bajtem - bez względu na
    > to, na jaki port go wyślesz. Nie zmienia się cudownie w coś innego.

    Ale czy zrozumiałeś sens ?

    Sam w tym wątku wspominasz, że mamy nie tykać treści a zająć się
    przesyłem... A ja pokazałem, że tworząc ofertę i różnicując ją pod
    kontem z p2p lub bez p2p (ja tak nie robię, ale rozumiem idee)
    dostarczenie usługi kosztuje mnie mniej kiedy p2p nie świadczę, na tej
    samej infrastrukturze obsłużę więcej klientów i nie ponoszę dodatkowych
    kosztów - dlaczego więc mam Tworzyć UNIWERSALNE oferty. Klient wie za co
    płaci - oszczędza...

    Co prawda cała ta rozmowa zrobiła się BAAArdzo OT... :-)

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 134. Data: 2011-04-28 14:31:31
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 15:33:46 +0200, B.Borkowski / borkow.org napisał(a):
    /.../
    > Co prawda cała ta rozmowa zrobiła się BAAArdzo OT... :-)

    Jak to niusy.

  • 135. Data: 2011-04-28 15:31:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello B.Borkowski,

    > Ale czy zrozumiałeś sens ?

    A Ty?

> [...]
    > samej infrastrukturze obsłużę więcej klientów i nie ponoszę dodatkowych
    > kosztów - dlaczego więc mam Tworzyć UNIWERSALNE oferty. Klient wie za co

    Jesteś dostawcą pizzy. I g***o Cię obchodzi, czy pizza jest z anchois
    czy bez. Jak zaczynasz się tym interesować, to przekraczasz swoje
    kompetencje i zaczynasz stanowić zagrożenie dla swobodnego przpływu
    pizzy pomiędzy jej wytwórcą a konsumentem.

    Nie podoba Ci się, że za dostawę dostajesz kwotę niezależną od
    zawartości kuferka - zmień zajęcie, bo na dostawcę się nie nadajesz.

    > Co prawda cała ta rozmowa zrobiła się BAAArdzo OT... :-)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 136. Data: 2011-04-28 15:34:24
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 28.04.2011 17:31, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    >
    > Nie podoba Ci się, że za dostawę dostajesz kwotę niezależną od
    > zawartości kuferka - zmień zajęcie, bo na dostawcę się nie nadajesz.

    Z tym, że robi Ci różnice czy pizza waży 10 dkg czy 10kg. Płacą Ci
    stawkę za jedną pizzę niezależnie od jej masy.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 137. Data: 2011-04-28 15:48:32
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-04-28 14:46, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Video... 5 lat temu łącze operatorskie 1 Gps kosztowało...? A dziś??

    Cena łącza dość mocno zależy od miejsca jego odbioru - często koszt
    transmisji zabija. Tak np. jest z PLIXem - jeśli w Pierdziszewie Dolnym
    Twoja sieć generuje mniej niż 1G ruchu, koszt gigabitowej transmisji +
    opłata za port powodują, że efektywna cena płacona za wykorzystane pasmo
    w X-e zaczyna oscylować wokół ceny 'globala', którego możesz wziąć 'za
    rogiem'. Nawet od Matki Najwyższych Cen.

    > Poza tym p2p wcale nie jest aż tak pasmożerny, jak wszyscy straszą. Trzeba
    > a. zrozumieć
    > b. wiedzieć, jak

    Nie jest pasmożerny, jest pakietożerny i o to idzie. Dużo małych
    pakietów wykorzystuje się również do (D)DoSów :)

    --
    Ślązak

  • 138. Data: 2011-04-28 16:03:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bofh,

    [...]

    > Z tym, że robi Ci różnice czy pizza waży 10 dkg czy 10kg. Płacą Ci
    > stawkę za jedną pizzę niezależnie od jej masy.

    Znaczy uważasz że 1 Mb/s != 1 Mb/s i że nie ma zależności pomiędzy
    wagą (przepustowość) a ceną?

    Jakie ma znaczenie dla dostawcy, czy 1 Mb/s jest p2p czy też pornol
    ściągany z RedTube? Jak daleko chciałbyś się posunąć w ingerencję
    pomiędzy dostawcę treści a jej konsumenta?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 139. Data: 2011-04-28 16:37:30
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    > Jakie ma znaczenie dla dostawcy, czy 1 Mb/s jest p2p czy też pornol
    > ściągany z RedTube? Jak daleko chciałbyś się posunąć w ingerencję
    > pomiędzy dostawcę treści a jej konsumenta?

    Bo dostarczanie to PRODUKT, który kalkuluje się w oparciu o wskaźniki,
    inne wskaźniki będą dla ssacza p2p inne dla człowieka, który ogląda
    RedTube. Te założenia kształtują cenę i mają wpływ na planowanie
    inwestycji i czasu jej zwrotu.
    Nawet Netia, do której prowadzi link z Pana adresu inaczej traktuje
    tunele do 100Mbp a inaczej te powyżej. Te pierwsze wrzuca w zakładane
    overbookingowe pasmo, a te drugie wykraja sumiennie z fizycznego pasma,
    które ma dostępne w danej lokalizacji... Zatem czym różni się 100Mbps a
    10/1000Mbps ? Jeszcze raz powtarzam, dowolnie kreując usługę mamy
    możliwość dostosować cenę do świadczonego modelu. W Pana założeniu
    powinniśmy uznać, że każdy użytkownik będzie wykorzystywał łącze przez
    24h na dobę z taką intensywnością jak miłośnik p2p - nie ma problemu,
    ale wtedy ceny za internet będą dużo większe i zniknie pojęcie
    overbookingu... Kto na tym ucierpi ?

    KONSUMENT

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 140. Data: 2011-04-28 16:57:21
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 17:48, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > w X-e zaczyna oscylować wokół ceny 'globala', którego możesz wziąć 'za
    > rogiem'. Nawet od Matki Najwyższych Cen.

    OK, ale 5 lat temu problem odbioru nadal występował, nawet był
    silniejszy, niż dziś. Dlatego twierdzę (i nie bez podstawy), że wzrost
    ruchu na statystycznym łączu abonenckim nie kosztuje AŻ TYLE, ile zyczy
    sobie ISP działający u mnie w domu.

    Poza tym umówmy się, z całym szacunkiem dla Pierdziszewa: tam prędko nie
    dojdą oferty VDSL 50 Mbps czy DOCSIS 120 Mbps. A tutaj za rogiem są, a u
    mnie nie ma :-( Ale to tylko taka prywata :-)

    > Nie jest pasmożerny, jest pakietożerny i o to idzie. Dużo małych
    > pakietów wykorzystuje się również do (D)DoSów :)

    To może ktoś sprawdzi, jak to się robi w Chicago, czyli w ojczyźnie p2p?
    Bo jakoś się robi, sieci działają i to na wyższych prędkościach i
    niższych cenach, niż u nas.