  • 1. Data: 2013-01-20 22:42:45
    Temat: dd-wrt na tl-wr1043nd
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Warto wgrac dd-wrt na tl-wr1043nd?

    Pytam, bo wlasnie wgralem na starego wrt45gl v1.1 ale nie potrafie
    ocenić :) W sensie, nie znam sie na zaawansowanych konfiguracjach
    ruterów, ot podstawy, szyfrowanie wifi, klonowanie makow, dostep po macu
    przez wifi, no i jeszcze pare drobiazgów. Wgralem bo chce przetestowac
    dostep openVPN, konfigurowany na ruterze. Ot tak, dla zabawy, jakbym
    mial nadmiar czasu.

    Swoja droga, bo z oryginalnego firmware nie moglem wgrac tej wersji vpn.
    4MB. Ruter ma 4MB flash. Wgralem wersje mikro 2MB. I zniej dopiero
    wersje VPN ddwrt. Why is that?

    Anyway, na wrt54gl ddwrt dziala :) No prawie - w sensie how to do, zeby
    zamiast telnet miec ssh? :)

    Ale wracajc do sedna - kusi mnie wgranie ddwrt do tplinka z tematu,
    chocby dlatego, ze mialbym ujednolicony interfejs web. ddwrt przypomina
    linksysowy - i tu sie szybko odnalazlem, zmiana z oryginalnego na ddwrt
    w wrt54gl nie sprawila konsternacji gdzie co jest.

    natomiast oryginalny soft tplinkowy jest taki, ze ciagle mysle gdzie
    jest jakas opcja, menu po lewej mnie nie przekonuje. Ale to pikuss. Moze
    po prostu jestem za bardzo skazony i przyzzwyczaony do wczesniejszego
    linksysa.

    Pomijajac zas ujednolicenie interfejsu, czy tplink zacznie dzialac...
    sprawniej? Teraz moge sobie pozwolic na ewentualne zabawy, bo jak dziala
    mi linksys, to zawsze moge go podmienic na roboczy do czasu az tplinka
    odpale... jakby cos poszlo nie tak... :)

  • 2. Data: 2013-01-20 22:50:10
    Temat: Re: dd-wrt na tl-wr1043nd
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup
    Do linksysa wgraj tomato, a do tp-linka openwrt.

  • 3. Data: 2013-01-20 23:28:43
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup
    > Do linksysa wgraj tomato, a do tp-linka openwrt.
    No rodbra, pomijajac, ze mam inny plan,
    to dlaczego? (pomijajac "bo tak")
    czy dd-wrt jest jekies niedobre?
    czy jest gorsze od firmware firmowego?
    w czym jest gorsze od ww.?

  • 4. Data: 2013-01-20 23:46:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup
    Dla mnie openwrt jest bardziej stabilne i więcej jest paczek.

  • 5. Data: 2013-01-21 00:01:16
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup
    > Dla mnie openwrt jest bardziej stabilne i więcej jest paczek.
    Ale czytales, ze wlasciwie jestem lamerem w tych sprawach i przez lata
    wystarczal mi formowy firmware linksysa. Nie narzekalem na stabilnosc
    ani nie mialem potrzeb uruchomienia czegos, czego nei bylo w oryginalnym
    firmware.
    Dlatego zalozylem, ze kazdy wlasciwie alternatywny moze wniesc jakas
    wartosc dodaną, ktorej prawdopodobnie nie zauwaze az mi ktos nie pokaze
    palcem.

  • 6. Data: 2013-01-21 00:09:01
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 21 Jan 2013 00:01:16 +0100, Mr Misio napisał(a):

> [...]
    > Dlatego zalozylem, ze kazdy wlasciwie alternatywny moze wniesc jakas
    > wartosc dodaną, ktorej prawdopodobnie nie zauwaze az mi ktos nie pokaze

    Wez Gargoyle, to Open-WRT obudowany bardzo przyjemnym webGUI. Prosty i
    skuteczny. A ma wiele ciekawych funkcji ponad soft standardowy: VPN,
    wsparcie dla sieci TOR, mozliwosc podpinania dyskow USB i robienia ich
    dyskami sieciowymi, to samo z drukarkami, QoS, definiowane "access
    restrictions" i quoty - wszystko latwe do "wyklikania". Plus cuda na kiju z
    shella, ale nie musisz go tykac.
    Poza tym np. takie przekierowanie portow (forwarding) w standardowym sofcie
    ma ograniczenia (np. max 16 czy 20 wpisow), w sofcie alternatywnym nie ma
    takich glupich ograniczen.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2013-01-21 00:32:13
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

> [...]
    > ma ograniczenia (np. max 16 czy 20 wpisow), w sofcie alternatywnym nie ma

    Kurde! ;)

    Wzialem na warsztat dd-wrt :) I poki co tego sie bede trzymal, co nie
    wyklucza eksperymentow w przyszlosci. Ogolnie wiec, nie interesują mnie
    rózna "Za" innymi alternatywnymi OpenWRT, Tomato, Gargoyle. Intereseuje
    mnie PRZECIW dd-wrt w kontekscie firmwarów oryginalnych. Zwlaszcza dla
    tplinka. Bo na linksysie jzu wymienilem :)

  • 8. Data: 2013-01-21 06:59:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > dd-wrt w kontekscie firmwarów oryginalnych. Zwlaszcza dla tplinka. Bo na

    U mnie dd-wrt się wywalił, że musiałem reanimować jtagiem.

  • 9. Data: 2013-01-21 10:09:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-01-20 22:42, *Mr Misio* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Warto wgrac dd-wrt na tl-wr1043nd?

    Warto
    http://www.dd-wrt.com/routerdb/de/download/TP-Link/T
    L-WR1043ND/1.1%20/%201.4/factory-to-ddwrt.bin/3643

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 10. Data: 2013-01-21 10:11:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-20 22:42, Mr Misio pisze:
    > Swoja droga, bo z oryginalnego firmware nie moglem wgrac tej wersji vpn.
    > 4MB. Ruter ma 4MB flash. Wgralem wersje mikro 2MB. I zniej dopiero
    > wersje VPN ddwrt. Why is that?
    RTFM. Najpierw wgrywa się obraz "startowy", a dopiero potem wersję docelową.

> [...]
    > linksysowy - i tu sie szybko odnalazlem, zmiana z oryginalnego na ddwrt
    > w wrt54gl nie sprawila konsternacji gdzie co jest.
    Ja wgrałem. Działa, aczkolwiek nie testowałem jeszcze na dłuższą metę
    stabilności. Wgrałem, bo potrzebowałem serwera VPN.

    Maciek