  • 11. Data: 2013-01-21 10:15:27
    Temat: Re: dd-wrt na tl-wr1043nd
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-20 22:42, Mr Misio pisze:
    > Pomijajac zas ujednolicenie interfejsu, czy tplink zacznie dzialac...
    > sprawniej? Teraz moge sobie pozwolic na ewentualne zabawy, bo jak dziala
    > mi linksys, to zawsze moge go podmienic na roboczy do czasu az tplinka
    > odpale... jakby cos poszlo nie tak... :)
    A! Pamiętaj o tym, że nowsze wersję sprzętowe tego TP-Linka nie działają
    poprawnie z DD-WRT - przestaje działać port WAN. Trzeba trochę
    pokombinować żeby działało.

    Maciek

  • 12. Data: 2013-01-21 13:47:57
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 21 Jan 2013 00:32:13 +0100, Mr Misio napisał(a):

    > Kurde! ;)
    >
    > Wzialem na warsztat dd-wrt :) I poki co tego sie bede trzymal, co nie
    > wyklucza eksperymentow w przyszlosci. Ogolnie wiec, nie interesują mnie

    Oki, jesli wolisz sie palowac... :-)

    > rózna "Za" innymi alternatywnymi OpenWRT, Tomato, Gargoyle. Intereseuje
    > mnie PRZECIW dd-wrt w kontekscie firmwarów oryginalnych.

    DD-WRT obsluguje mniej sprzetu (czyli gdy zmienisz kiedys router to moze sie
    okazac, ze trzeba bedzie sie i tak uczyc OpenWRT). Wersja Pro jest
    komercyjna, w wersji nie pro nie ma czesci funkcji (np. QoS). Dla mnie
    dyskwalifikacja.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 13. Data: 2013-01-21 16:53:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > A! Pamiętaj o tym, że nowsze wersję sprzętowe tego TP-Linka nie działają
    > poprawnie z DD-WRT - przestaje działać port WAN. Trzeba trochę
    > pokombinować żeby działało.

    Problem chyba dotyczy od rev. 1.8. W openwrt AA problem został rozwiązany

  • 14. Data: 2013-01-21 18:45:13
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > rózna "Za" innymi alternatywnymi OpenWRT, Tomato, Gargoyle. Intereseuje
    > mnie PRZECIW dd-wrt w kontekscie firmwarów oryginalnych. Zwlaszcza dla
    > tplinka. Bo na linksysie jzu wymienilem :)

    OpenWrt + tp-link = wifi dziala nieco wolniej niz na oryginalnym sofcie,
    system wolniej wstaje, ale ma wiecej bajerow, stabilnosc podobna.

    Kilka razy instalowalem OpenWrt, zeby uzyskac tryb AP Client,
    czego oryginalne softy czesto nie mialy (np. TL-MR3220).

  • 15. Data: 2013-01-21 18:49:21
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Problem chyba dotyczy od rev. 1.8. W openwrt AA problem został rozwiązany

    Jak OpenWrt to tylko AA - i nie chodzi tylko o dodanie UPnP dla routerow z
    malym flaszem.

  • 16. Data: 2013-01-21 19:01:06
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Q" napisał w wiadomości grup
    > Jak OpenWrt to tylko AA - i nie chodzi tylko o dodanie UPnP dla routerow z
    > malym flaszem.

    Na AA mam drobne problemy z serwerem wydruku (na backfire śmigało bardzo
    ładnie). Często mi się przydaje gdy łączę się po VPN.

  • 17. Data: 2013-01-21 19:44:38
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > Oki, jesli wolisz sie palowac... :-)

    Oooo tak :)

    > DD-WRT obsluguje mniej sprzetu (czyli gdy zmienisz kiedys router to moze sie
    > okazac, ze trzeba bedzie sie i tak uczyc OpenWRT).

    Poki co obsluguje moje 2 rutery :) TP-linka po Liksysie jakos sie
    nauczylem (chodzi o oryginalny soft). Patrzac na tempo zakupow ruterow,
    kolejny kupie w okolicach 2020 roku.

    > Wersja Pro jest
    > komercyjna, w wersji nie pro nie ma czesci funkcji (np. QoS). Dla mnie
    > dyskwalifikacja.

    Nie kupuje komercyjnej. Nie planuje. NAwet nie wiem jak uzywac QoS - nie
    uzywalem przez lata. Nie wiem czy uzyje przez kolejne. :)

    Czyli z mojego punktu usera o niskich wymaganiach dd-wrt spelnia
    wymagania :)

  • 18. Data: 2013-01-21 19:45:07
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:

    > U mnie dd-wrt się wywalił, że musiałem reanimować jtagiem.

    NA jakim rutku sie wywalil? Po jakim czasie?

  • 19. Data: 2013-01-21 19:47:29
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Mirek Ptak napisał:
    > Dnia 2013-01-20 22:42, *Mr Misio* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > Warto
    > http://www.dd-wrt.com/routerdb/de/download/TP-Link/T
    L-WR1043ND/1.1%20/%201.4/factory-to-ddwrt.bin/3643

    Dziekuje za link, niepotrzebnie, sciagnalem sobie juz kiedys...

  • 20. Data: 2013-01-21 19:49:10
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > RTFM. Najpierw wgrywa się obraz "startowy", a dopiero potem wersję docelową.
    Fakt, RTFM, ale nie myslalem, ze tak prosta sprawe mozna tak skomplikowac.

    > Ja wgrałem. Działa, aczkolwiek nie testowałem jeszcze na dłuższą metę
    > stabilności. Wgrałem, bo potrzebowałem serwera VPN.

    No ja wlasnie pod katem mozliwosci ustawienia sobie polaczenia VPN na
    ruterze dla wszystkich kompow bez konfigurowania kazdego w LAN osobno.

    Poki co wgralem na wrt54gl i... dd-wrt dziala ;)