  • 11. Data: 2011-02-11 18:46:12
    Temat: Re: czyzby smierc symbiana ?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Feb 2011 19:40:55 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale tu nie chodzi o zadne wymowki.
    > Robisz program na system X, wydawaloby sie zgodnie z regulami sztuki
    > .. i zle dziala. I nie wiadomo dlaczego.

    Tym się właśnie różnią programiści od osób które tylko piszą programy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "kazdy fotograf ci powie ze przedmioty na jasnym tle wychodza zawsze na

  • 12. Data: 2011-02-11 18:48:32
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-11 18:10, atm pisze:
    > takie zawirowania nie buduja zaufania do marki na rynku

    Której?
    Wg mnie Nokia znalazła sposób, by sprzedać jakikolwiek chiński produkt
    pod własną marką.
    Wygląda na to, że nie mieli takiego potencjału marketingowego jak Apple,
    który dawno już zrezygnował z własnych technologii na rzecz
    sprawdzonych, niezbyt udanych, ale sprzedających się dobrze, technologii.
    Pewnie to na jakiś czas starczy, będzie można zarobić pieniądze, zanim
    np. chińska marka Zhi Zung Bao zadomowi się na europejskim rynku :-)
    I ciekawostka znalazłem ZTE Blade sprzedawany pod marką Dell.

    P.

  • 13. Data: 2011-02-11 18:50:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-11 19:40, J.F. pisze:

    > OK, ale to niekoniecznie powod do nabijania.

    Nie? Jak najbardziej świadczy o aplikacji.

    > Moze nie maja doswiadczenia pod iOS, moze Apple lepiej sprawdza, za co
    > im chwala ..

    Pozostawię to bez komentarza...

    > Ale tu nie chodzi o zadne wymowki.

    Jak nie, jak tak?

    > Robisz program na system X, wydawaloby sie zgodnie z regulami sztuki
    > .. i zle dziala. I nie wiadomo dlaczego. Moze program ma bledy, moze
    > system ma bledy,

    Program ma błędy. Inne aplikacje takich problemów nie mają?

    > a moze za malo poradnikow przeczytales.

    Znaczy wymówka i dowód na to, że jednak wina leży po stronie aplikacji.

    > Przerabiasz program na system Y .. i moze dzialac znacznie lepiej.
    > System ma mniej bledow, dokumentacja ma mniej bledow, niuansow jest
    > mniej - i dziala.

    Że zapytam - portowałeś kiedykolwiek programy/aplikacje na inne wersje
    OS, czy w ogóle inne OS?

  • 14. Data: 2011-02-11 18:57:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-11 19:46, Waldek Godel pisze:

    > Tym się właśnie różnią programiści od osób które tylko piszą programy.

    LOL - aplikacja źle działa na systemie natywnym i nikt nie dlaczego,
    ale przeniesienie na inną platformę automagicznie ma zlikwidować jej
    wady/niedoróbki itd.?

    Wszystkiego dobrego - automałpa jest zwalona od samego początku.

  • 15. Data: 2011-02-11 19:03:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Feb 2011 19:57:18 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > LOL - aplikacja źle działa na systemie natywnym i nikt nie dlaczego,
    > ale przeniesienie na inną platformę automagicznie ma zlikwidować jej
    > wady/niedoróbki itd.?

    chyba niezbyt dokładnie przeczytałeś wątek albo za wcześnie zacząłeś
    weekend :-)

    > Wszystkiego dobrego - automałpa jest zwalona od samego początku.

    niee.. ona nie jest zwalona.. ona po prostu jest niedbale napisana

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 16. Data: 2011-02-11 19:11:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-11 20:03, Waldek Godel pisze:

    > chyba niezbyt dokładnie przeczytałeś wątek albo za wcześnie zacząłeś
    > weekend :-)

    Wystarczająco dokładnie.

    > niee.. ona nie jest zwalona.. ona po prostu jest niedbale napisana

    No tak, przecież Ty musisz mieć zawsze ostatnie zdanie...

    Ciekawe, że przed chwilą pisałeś:
    <cite>
    Tym się właśnie różnią programiści od osób które tylko piszą programy.
    </cite>

    Masz rację - nie jest zwalona, tylko niedbale napisana...

  • 17. Data: 2011-02-11 19:36:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 19:50:13 +0100, Artur Maśląg wrote:
    >Nie? Jak najbardziej świadczy o aplikacji.

    Jak Waldek pisze - nie wiadomo dlaczego, to moze poczekajmy az sie
    dowiemy.

    >Pozostawię to bez komentarza...

    Cos tam chowasz i nie chcesz sie ujawnic.

    Brak doswiadczenia to nie zarzut, bo skad maja miec.
    Hipotetyczne lepsze sprawdzanie ze strony Apple to bylaby zaleta.

    >Jak nie, jak tak?

    Ano nie. Proste stwierdzenie mozliwosci.

    >Program ma błędy. Inne aplikacje takich problemów nie mają?

    Nie wiem - moze maja, moze sa prostsze - mozliwosci jest pelno.

    >Znaczy wymówka i dowód na to, że jednak wina leży po stronie aplikacji.

    Albo po stronie systemu, ze trzeba multum poradnikow czytac zamiast
    dokumentacji.

    >Że zapytam - portowałeś kiedykolwiek programy/aplikacje na inne wersje
    >OS, czy w ogóle inne OS?

    Portowalem. Moze nie dokladnie tak, ale portowalem.

    J.

  • 18. Data: 2011-02-11 20:06:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-11 20:36, J.F. pisze:
    (...)
    > Jak Waldek pisze - nie wiadomo dlaczego, to moze poczekajmy az sie
    > dowiemy.

    Ja nie muszę czekać - to autorzy nie wiedzą dlaczego.

    > Brak doswiadczenia to nie zarzut, bo skad maja miec.

    Z dokumentacji i poprawnego napisania aplikacji?

    > Hipotetyczne lepsze sprawdzanie ze strony Apple to bylaby zaleta.

    Nie bardzo wiem, co masz na myśli.

    > Ano nie. Proste stwierdzenie mozliwosci.

    Dla mnie raczej brak zrozumienia tzw. inżynierii programowania.

    > Nie wiem - moze maja, moze sa prostsze - mozliwosci jest pelno.

    ???? Program ma błędy i tyle. Tutaj możliwości raczej nie ma pełno.
    Jest źle napisany i takie rzeczy zawsze wychodzą...

    > Albo po stronie systemu, ze trzeba multum poradnikow czytac zamiast
    > dokumentacji.

    Nie leży po stronie systemu - wadliwa jest aplikacja, a dokumentacja do
    systemu jest jak najbardziej w porządku. Poradniki to inna para
    kaloszy.

    > Portowalem. Moze nie dokladnie tak, ale portowalem.

    No tak, odpowiedź potwierdzająca wynika badań Turnera, Edgley
    oraz Olmstead.

  • 19. Data: 2011-02-11 21:46:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 21:06:55 +0100, Artur Maśląg wrote:
    >W dniu 2011-02-11 20:36, J.F. pisze:
    >(...)
    >Ja nie muszę czekać - to autorzy nie wiedzą dlaczego.

    Ale my nie wiemy, to nie ma co bezpodstawnych zarzutow czynic.

    >Z dokumentacji i poprawnego napisania aplikacji?

    No i kiedys moze im to certyfikuja i beda wtedy mieli doswiadczenie i
    bedziesz ich chwalil.

    >Nie bardzo wiem, co masz na myśli.

    Gdyby ten brak dopuszczenia bral sie z tego ze Apple w jakis sposob
    sprawdza aplikacje i nie dopuszcza tych ktore zle dzialaja - to by
    chyba dobrze swiadczylo o Applestore.

    Tylko jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc zeby o to poszlo, bo jak
    sprawdzic ?

    >???? Program ma błędy i tyle. Tutaj możliwości raczej nie ma pełno.
    >Jest źle napisany i takie rzeczy zawsze wychodzą...

    A ten program to ma 10 bajtow ? Mozliwosci jest pelno.

    >Nie leży po stronie systemu - wadliwa jest aplikacja, a dokumentacja do
    >systemu jest jak najbardziej w porządku. Poradniki to inna para
    >kaloszy.

    Ta inzynierie oprogramowania to znasz teoretycznie ?
    Teraz takie czasy ze kazdy program zawiera bledy. Systemy tez.
    A na porzadna dokumentacje nie ma czasu.

    J.

  • 20. Data: 2011-02-11 22:15:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-11 22:46, J.F. pisze:
    (...)
    > Ta inzynierie oprogramowania to znasz teoretycznie ?

    Teoretycznie jak najbardziej, plus praktycznie od powiedzmy 1986,
    kiedy pracowałem już zawodowo jako programista. Pomijam
    okres nauki oraz zabaw w tej materii.

    > Teraz takie czasy ze kazdy program zawiera bledy. Systemy tez.
    > A na porzadna dokumentacje nie ma czasu.

    Bzdury opowiadasz. Zawsze każdy program zawierał błędy, każdy
    OS również. Zawsze dokumentacja była nieaktualna, niekompletna.

    Masz jeszcze jakieś pytania? To co jest kwestią chyba niepodważalną,
    to fakt, że znakomita większość programistów w obecnych czasach nie
    jest żadnymi programistami, tylko białkowym tworem nauczonym
    wykorzystywania bibliotek w ciemno. Prawdziwych programistów jest
    niewielki odsetek.