  • 1. Data: 2011-02-11 14:15:36
    Temat: czyzby smierc symbiana ?
    Od: AL <a...@s...tam>

    cos nokii nie idzie z unowoczesnianiem swojego OS, skoro zwracaja sie po WM
    http://www.pb.pl/a/2011/02/11/Strategia_Nokii_to_kat
    astrofa

    ja licze na webos - moze pod skrzydlami HP sie rozwinie ten system
    a na razie jedyna sensowna alternatywa pozostaje Android

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2011-02-11 14:19:29
    Temat: Re: czyzby smierc symbiana ?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Feb 2011 15:15:36 +0100, AL napisał(a):

> [...]
    >
    > ja licze na webos - moze pod skrzydlami HP sie rozwinie ten system
    > a na razie jedyna sensowna alternatywa pozostaje Android

    Jakby szło, to nie babrali by się w MeeGo, prawda?
    Tyle, że nie wiem skąd wzięli dziwne przekonanie, że jak nie umieją
    unowocześnić jednego systemu, to napiszą od nowa inny.
    Ale takie przekonanie jest dosyć popularne na rynku - ot taka Automapa -
    nie umieją porządnie napisac programu pod Windows Mobile, więc uparli sie
    pokazać, że pod iOS również nie umieją.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

  • 3. Data: 2011-02-11 14:31:52
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-11 15:15, AL pisze:
    > cos nokii nie idzie z unowoczesnianiem swojego OS, skoro zwracaja sie po WM

    Jawnie mówiono o współpracy na MTS w 2009 r.
    P.

  • 4. Data: 2011-02-11 14:38:50
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-11 15:19, Waldek Godel pisze:
    > nie wiem skąd wzięli dziwne przekonanie, że jak nie umieją
    > unowocześnić jednego systemu, to napiszą od nowa inny.

    Pewnie z błędnych, nienowoczesnych pierwotnych założeń, które nijak nie
    pasują do dzisiejszej rzeczywistości.
    A unowocześnienie to oferowanie zazwyczaj zupełnie nowego rozwiązania,
    gdzie stare aplikacje korzystają z jakiegoś podrzędnego api jedynie.

    > Ale takie przekonanie jest dosyć popularne na rynku - ot taka Automapa -
    > nie umieją porządnie napisac programu pod Windows Mobile, więc uparli sie
    > pokazać, że pod iOS również nie umieją.

    Automapa to nie system operacyjny.
    P.

  • 5. Data: 2011-02-11 14:50:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 14:19:29 +0000, Waldek Godel wrote:
    >Jakby szło, to nie babrali by się w MeeGo, prawda?
    >Tyle, że nie wiem skąd wzięli dziwne przekonanie, że jak nie umieją
    >unowocześnić jednego systemu, to napiszą od nowa inny.

    Mozna stwierdzic ze stary system ma jednak zle zalozenia, mozna
    unowoczesnic i nazwac to "najnowszym".

    >Ale takie przekonanie jest dosyć popularne na rynku - ot taka Automapa -
    >nie umieją porządnie napisac programu pod Windows Mobile, więc uparli sie
    >pokazać, że pod iOS również nie umieją.

    Wystarczajaco dobrze napisali pod WM zeby zarabiac, to czemu maja
    lekcewazyc inny, duzy rynek ?

    J.

  • 6. Data: 2011-02-11 14:52:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Feb 2011 15:50:32 +0100, J.F. napisał(a):

    > Wystarczajaco dobrze napisali pod WM zeby zarabiac, to czemu maja
    > lekcewazyc inny, duzy rynek ?

    Bo wywalenie systemu jest w kościele czarnego golfa grzechem śmiertelnym,
    więc mogą nie zarobić ani centa, na co się powoli zanosi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 7. Data: 2011-02-11 17:10:07
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-02-11 15:31, Pan Piskorz wrote:

    > Jawnie mówiono o współpracy na MTS w 2009 r.
    > P.

    Szlaki przetarl wczesniej Palm i nie wyszlo mu to na zdrowie...
    Poza tym takie zawirowania nie buduja zaufania do marki na rynku.

  • 8. Data: 2011-02-11 17:12:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 14:52:16 +0000, Waldek Godel wrote:

    >Bo wywalenie systemu jest w kościele czarnego golfa grzechem śmiertelnym,
    >więc mogą nie zarobić ani centa, na co się powoli zanosi.

    A co - udaje im sie zawiesic iOS ?

    No to sie nie dziwie ze grzech smiertelny - system powinien byc na to
    odporny.

    A tak nawiasem mowiac - jesli "nie umiesz dobrze napisac programu na
    system X" to wcale nie znaczy ze nie umiesz tez na system Y.
    Moze problem lezy w systemie X.

    J.

  • 9. Data: 2011-02-11 17:18:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Feb 2011 18:12:31 +0100, J.F. napisał(a):

    > A co - udaje im sie zawiesic iOS ?

    Nie wiadomo, wiadomo, że od 3 miesięcy koncertowo nie udaje im się
    przejście certyfikacji w Apple Store. Może wykłada system jak w wersjach
    windowsowych, może wystarczyła tylko rażąca sprzeczność warunków licencji z
    licencją Apple Store, tego nikt nie wie. Firma idzie w zaparte, że to nie
    oni, to Stivi - aż biedny wielebny się z tej certyfikikacji Ałtomałpy
    pochorował i musiał wziąć urlop.

    > A tak nawiasem mowiac - jesli "nie umiesz dobrze napisac programu na
    > system X" to wcale nie znaczy ze nie umiesz tez na system Y.
    > Moze problem lezy w systemie X.

    Ładna wymówka. I świetnie działa, dokąd nie przyjdzie konkurencja i nie
    zrobi tego samego co działa.
    Jest trochę bardziej żenujące jak ten konkurent był pierwszy i jemu
    działało.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta

  • 10. Data: 2011-02-11 18:40:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 17:18:25 +0000, Waldek Godel wrote:

    >Nie wiadomo, wiadomo, że od 3 miesięcy koncertowo nie udaje im się
    >przejście certyfikacji w Apple Store. Może wykłada system jak w wersjach

    OK, ale to niekoniecznie powod do nabijania.
    Moze nie maja doswiadczenia pod iOS, moze Apple lepiej sprawdza, za co
    im chwala ..

    >Ładna wymówka. I świetnie działa, dokąd nie przyjdzie konkurencja i nie
    >zrobi tego samego co działa.

    Ale tu nie chodzi o zadne wymowki.
    Robisz program na system X, wydawaloby sie zgodnie z regulami sztuki
    .. i zle dziala. I nie wiadomo dlaczego. Moze program ma bledy, moze
    system ma bledy, a moze za malo poradnikow przeczytales.

    Przerabiasz program na system Y .. i moze dzialac znacznie lepiej.
    System ma mniej bledow, dokumentacja ma mniej bledow, niuansow jest
    mniej - i dziala.

    J.