  • 1. Data: 2014-05-01 09:34:40
    Temat: czyszczenie matrycy
    Od: XX YY <f...@g...com>

    ma ktos sprawdzone patenty jak to skutecznie zrobic?

  • 2. Data: 2014-05-01 11:00:13
    Temat: Re: czyszczenie matrycy
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    On 2014-05-01 09:34, XX YY wrote:
    > ma ktos sprawdzone patenty jak to skutecznie zrobic?

    Oj, dawno to po raz ostatni było... kipiłem specjalny zestaw - szpatułki
    i płyn, pry pewnej wprawie dało się tego używać. Potem po prostu
    regularnie przedmuchiwałem dużą gruchą i czyszczenia "kontaktowego" już
    nie potrzebowałem.

  • 3. Data: 2014-05-01 11:24:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 1. Mai 2014 11:00:13 UTC+2 schrieb Uncle Pete:

> [...]
    >
    > i płyn, pry pewnej wprawie dało się tego używać. Potem po prostu
    >
    > regularnie przedmuchiwałem dużą gruchą i czyszczenia "kontaktowego" już

    tak tez robie , ale zawsze zostaja gdies 3 , 4 paprochy ,
    jesli je usune , w innym miejscu pojawuia sie nastepne.

    syzyfowa praca.

  • 4. Data: 2014-05-01 21:05:15
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 01.05.2014 11:24, XX YY pisze:
    > tak tez robie , ale zawsze zostaja gdies 3 , 4 paprochy ,
    > jesli je usune , w innym miejscu pojawuia sie nastepne.
    >
    > syzyfowa praca.

    Próbowałem pędzelkiem ale pojawiło się więcej niż usunąłem.
    Chyba oddam do specjalisty i zapłacę, zamiast eksperymentować. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 5. Data: 2014-05-01 21:25:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 1. Mai 2014 21:05:15 UTC+2 schrieb anacron:

    > Pr�bowa�em p�dzelkiem ale pojawi�o si� wi�cej ni� usun��em.
    >
    > Chyba oddam do specjalisty i zap�ac�, zamiast eksperymentowa�. :)
    >

    > --
    >
    > anacron
    >
    > Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
    aba/

    > Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

    mam zwyczaj niegrzebania samodzielnie w aparacie.
    mam drugi zwyczaj nie ulegania opiniom wyczytanym w sieci.
    nie wiadomo kto pisze , czy sie zgadza co pisze. Ludzie konfabuluja.

    akurat dzisiaj zlamalem te dwa zwyczaje i wynikiem jest zaswiniony aparat.
    mimo ze kupilem co potrzeba i to dobrej klasy ( 1 ml plynu + 4 plastikowe lopatki ok
    120 zl !!! ) nic nie zrobilem.
    usunalem 2 plamki , za to pojawily sie 3 w innym miejscu.
    zaden problem , mysle , usunalem , jest ok , za to pojawily sie ponownie 3 plamki w
    jeszcze innym miejscu, itd.

    w sumie po kilku godzinach zabiegow nadal mam 3 plamki na matrycy tyle ze w innym
    miejscu , mniej widocznym bo na dole a poprzednie byly na wysokosci nieba.

    mniejsza o to . przy okazji nie wiedziec czemu dmuchajac gruszka zaswinilem pryzmat -
    a z tym trzebna juz do warsztatu.

    tak wiec w sumie zabawa kosztowala mnie pareset zlotych i nie wiem czy sie da pryzmat
    wyczyscic.Na zdjecia nie ma to wplywu , ale daje sobie spokoj z samodzielna
    konserwacja aparatu.
    po takich operacjach 3-letni aparat wyglada jakby byl obslugiwany przez furmana ,
    inny dwudziestoletni , w ktorem nie odwazylem sie kiedykolwiek tknac czegokolwiek
    oza spustem , przyslona i odlegloscia ,wyglada jak nowy,

    Teraz wiem - jesli ktos zapyta jak czyscic matryce, odpowiem - oddaj do zakladu.
    Szybciej , taniej , lepiej.

    dmuchanie gruszka na matryce lub pedzelkowanie tylko ja brudzi.

  • 6. Data: 2014-05-02 01:30:38
    Od: ST <j...@w...pl>

    > Teraz wiem - jesli ktos zapyta jak czyscic matryce, odpowiem - oddaj do zakladu.
    Szybciej , taniej , lepiej.

    > dmuchanie gruszka na matryce lub pedzelkowanie tylko ja brudzi.

    Musiałbym raz w tygodniu oddawać do zakładu.

  • 7. Data: 2014-05-02 08:08:07
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 2. Mai 2014 01:30:38 UTC+2 schrieb ST:
    Szybciej , taniej , lepiej.

    > Musiałbym raz w tygodniu oddawać do zakładu.

    tak z ciekawsoci

    mozna gedzies te zdjecioa zobaczyc ?
    musza powstawac w wyjatkowo trudnych warunkach , takich , ze wymagaja cotygodniowego
    czyszzczenia matrycy.
    ja w zasadzie nie mam potrzeby czesciej niz co 2 - 3 lata .

    dmuchanie gruszka : wprawdzie mozna wydmuchac wiekszey paprochy , za to nadmuczuje
    sie jednoczesnie tysiace malych znajdújacych sie zawsze w powietrzu ( chyba ze robisz
    to w pomieszczeniu sterylnym) . Mozna te paprochy zobaczyc na wyraznie na przyslonie
    32 i w skali 100%. PO co wiec dmuchac cos takiego.

    z pedzlem jest to samo, nawet jesli przed uzyciem plukalem w izopropanolu.

    moj stary z borsuka wlasnie sie konczy , temu zakupionemu miesiac temu w MM firmy
    hama w trakcie czyszczenia wypadl wlos - a jakze wprost na matryce!!

  • 8. Data: 2014-05-02 10:11:34
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > dmuchanie gruszka : wprawdzie mozna wydmuchac wiekszey paprochy , za to nadmuczuje
    sie jednoczesnie tysiace malych znajdújacych sie zawsze w powietrzu ( chyba ze robisz
    to w pomieszczeniu serylnym) . Mozna te paprochy zobaczyc na wyraznie na przyslonie
    32 i w skali 100%. PO co wiec dmuchac cos takiego.

    Znowu teoretyzujesz :) Często robisz zdjęcia z przysłoną 32, a potem
    robisz odbitki, gdzie widać każdy piksel? Na matrycy, która jest
    narażona na kontakt z otwartą przestrzenią, zawsze będą chociażby
    minimalne cząsteczki kurzu. U mnie minimalny kurz zostawał nawet po
    czyszczeniu w autoryzowanym serwisie. Po prostu z tym należy się
    pogodzić i nauczyć się znowu cieszyć się z życia :) Co do wdmuchiwania
    kurzu gruszką - piszesz z doświadczenia, czy znowu teoretyzujesz? Z
    doświadczenia: kiedy przedmuchujesz, trzymaj aparat bagnetem do dolu.

  • 9. Data: 2014-05-02 10:45:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 2. Mai 2014 10:11:34 UTC+2 schrieb Uncle Pete:
> [...]
    nadmuczuje sie jednoczesnie tysiace malych znajd�jacych sie zawsze w powietrzu (
    chyba ze robisz to w pomieszczeniu serylnym) . Mozna te paprochy zobaczyc na wyraznie
> [...]
    >

    > Znowu teoretyzujesz :) Cz�sto robisz zdj�cia z przys�on� 32, a potem
    >
    > robisz odbitki, gdzie wida� ka�dy piksel? Na matrycy, kt�ra jest
    >
    > nara�ona na kontakt z otwart� przestrzeni�, zawsze b�d� chocia�by
    >
    > minimalne cz�steczki kurzu. U mnie minimalny kurz zostawa� nawet po
    >
    > czyszczeniu w autoryzowanym serwisie. Po prostu z tym nale�y si�
    >
    > pogodzi� i nauczy� si� znowu cieszy� si� z �ycia :) Co do wdmuchiwania
    >
    > kurzu gruszk� - piszesz z do�wiadczenia, czy znowu teoretyzujesz? Z
    >
    > do�wiadczenia: kiedy przedmuchujesz, trzymaj aparat bagnetem do dolu.

    co znaczy teoretyzujesz ?
    robie wiecej zdjec niz ktokolwiek z was tutaj panowie , pomijajac sluby i wesela bo
    tego dziadostwa sie nie imam.
    Chesz powiedziec ze dmuchajac gruszka na matryce paprochy pokazaly sie tylko
    teoretycznie, w praktyce ich nie bylo ?

    nikt tez z was panowie cokolwiek tutaj komentujac i zabieral glos nie zapodal tyle
    przykladow fotograficznych wlasnej produkcji co ja w ostatnim czasie.
    to sa fakty rzeczywiste - niue teoretyczne..

    na 32 widzisz dokladnie kazdy najmniejszy paproch , na przyslonach roboczych rzedu 8
    - 11 nie jest on juz tak latwo identyfikowalny ale mozna sie fotografujac szara
    plaszczyzne bez problemu dopatrzec. fotografujac motyw , nikt tego nie szuka , gdyzu
    jest wplyw paprocha praktycznie poza niebem niewidoczny.

    chce zobaczyc artyste , ktory co tydzien dmucha grucha na matryce , maluje ja pedzlem
    trzymanym pewnie w torbie fotograficznej i rzeczywiscie ja czysci.

    wlasnie gdyby nie praktyka to moze bym i w to uwierzyl.

    chyba, ze jest chirurgiem i ma mozliwosc robienia tago na sali operacyjnej.

    no tak, jesli robi sie zdjecia 1200 *800 px to mozna wszystko twierdzic , paprochow
    nie zbaczysz , chyba ze polcentymetrowe.

    ja potrzebuje czysta matryce dla powiekszen 100%.

    przy okazji zapeniam cie , ze nie masz nawet 10% tego doswiadczenia ktore ja zebralem
    , lacznie z patentem techniki fotograficznej w przeszlosci - ale to OT.
    Przed ok 5 laty , kiedy wylslam pierwzse posty tutaj n.t. fatalnego systmu af canona
    , patrzono na mnie jak na trola i swira.
    krytykowalem mocna zaleznosc pracy AF od barwy swiatla i ogniskowej.

    dzisiaj pare lat pozniej canon wbudowal w swoje aparaty uklad kompensujacy barwe
    swiatla w AF oraz wprowadtzil dwupunktowa koretekt AF w zaleznosci od ogniskowej. To
    juz jest lepiej choc potrzeba co najmniej trojpunktowa.
    to jest moje teoretyzowanie. ha , ha , ha.-
    Glebi ostrosci nie poruszam wiecej - na to potrzeba jeszcze 5 laz zeby uczetnicy
    forum zrozumieli o co chodzi , potrzeba nowej generacji ktora nie jest obciazna
    mysleniem opatrtym na obsludze zenita i smieny.

    Jak znam zycie to ludzie uznajacy sie za praktykow zwyczajnie robia dziadostwo chwlac
    sie na forach co to potrafi.
    Wyobrazasz sobie ze profi bedzie pisal na forum jak sie to robi ?

    przyklady mozna mnozyc.na YT jest tutka . jak wyczyscic samodzienie paprochy wewnatrz
    obiektywu. ha , ha , ha . srubokretem odkreca gosc dupke obiektywu , bierze w lapy
    nawet bez rekawiczek soczewki i je czysli jakas tam sciereczka. potem skreca.
    to jest fachura i praktyk cala geba.

    dzieki temu rosnie pewnie pozniej podaz nieostrzacych obiektywow na ebayu ,
    sprzedawanych jako absolutnie czystych bez nalotu czy grzybow na soczewkach.

  • 10. Data: 2014-05-02 11:28:43
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Uncle Pete napisał:
    > doświadczenia: kiedy przedmuchujesz, trzymaj aparat bagnetem do dolu.

    Kiedy wymieniam obiektyw, to również trzymam bagnetem w dół. Zwłaszcza
    że mam bezlusterkowego Panasonica G1, czyli gołą matrycę tuż pod oprawą
    bagnetu.
    Maciek